Itsenäisyyspäivä

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

Bergerac kirjoitti: Hesarin *Kelpaatko Suomen kansalaiseksi -testi*

http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/omaelama/ ... efault.asp

78% (ei kvg:ta/kvw:lta), joten eipä sillai mairittele.
:?
"Vastasin oikein 67 prosenttiin kansalaisuuskokeen kysymyksistä. Tiedoillani en saisi kokeessa Suomen kansalaisuutta."

Näin sanoi testitulos. Eipä kyllä yllätä mitenkään kun en koe itseäni mitenkään ensisijaisesti suomalaiseksi. Olen eurooppalainen ja ylpeä siitä.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Bergerac kirjoitti:
Ninth kirjoitti:Hitto, Pösö, teikäläisestä ei saa ikinä mitään irti. Pistää mietityttämään, onko mielipiteittesi takana mitään vai oletko niin syvästi laumamentaliteetin kourissa, ettet edes koe niiden tarvitsevan perusteita.
OT;
Minun mielestäni makaroonilaatikko on hyvää ja olen myös ylpeä itsetekemästäni makaroonilaatikosta, ja myös äitimuorin makrulaatikosta olen ylpeä :wink:
Tuo on makuasia. Jos myös poliittiset/filosofiset/sosiologiset aiheet ovat mielestäsi makuasioita, niin eivätpä taida mietteesi kovin vankalla pohjalla olla.
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

Ninth kirjoitti:Jos myös poliittiset/filosofiset/sosiologiset aiheet ovat mielestäsi makuasioita, niin eivätpä taida mietteesi kovin vankalla pohjalla olla.
Luulen, että ko. hlön monet aatteet on sen verta oikeistoradikaaleja (yltiöisänmaallisuus, homovastaisuus, ulkomaalaisvastaisuus), ettei se voi lähteä niitä pahemmin perustelemaan tai tulee probleemia. Tuli kait tuo jo eräässä xxxx-ketjussa selväksi.....

mut ainahan myö voidaan yrittää jankata. :wink:
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

hijt kirjoitti: mut ainahan myö voidaan yrittää jankata. :wink:
Elekee elekee... Pitäsköhän teille perustaa oma jankutusketju tänne? :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

hijt kirjoitti:
Ninth kirjoitti:Jos myös poliittiset/filosofiset/sosiologiset aiheet ovat mielestäsi makuasioita, niin eivätpä taida mietteesi kovin vankalla pohjalla olla.
Luulen, että ko. hlön monet aatteet on sen verta oikeistoradikaaleja (yltiöisänmaallisuus, homovastaisuus, ulkomaalaisvastaisuus), ettei se voi lähteä niitä pahemmin perustelemaan tai tulee probleemia. Tuli kait tuo jo eräässä xxxx-ketjussa selväksi.....

mut ainahan myö voidaan yrittää jankata. :wink:
Niin, no. Ehkä pitäisi vain luovuttaa. Häiritsee vain kun olen aina halunnut ymmärtää (vaikkei se hyväksymistä tarkoittaisikaan) noin radikaaleja ja lammasmaisia mielipiteitä, mutta kukaan ei ikinä perustele niitä - joko jättäydytään pois keskustelusta tai ruvetaan selittämään ihan aiheen ohi (homojen perheenperustamismahdollisuuksista luennoiminen =/= oman mielipiteen perusteleminen). Tuollainen käytös luo mielleyhtymiä VT-seuran talutushihnassa killuntaan, ja varsinkin tällaisella foorumilla se on melko ironista.

Toivon siis, että jos Pösö ei tosiaan pysty perustelemaan mielipiteitään, hän ainakin havahtuisi siihen ja ryhtyisi kyseenalaistamaan ajatusmallejaan.

</off-topic>
RaM

Re: Itsenäisyyspäivä

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jakke kirjoitti:Mitä Suomen itsenäisyys merkitsee teille?
<clip>
Hyvää Suomen 90:ttä itsenäisyyspäivää kaikille.
Mun iisäin ooli sotamiess.....

8. jalkaväkirykmentin 1. pataljoonan konekiväärimies. :idea: eli :?: Kova ukko.
Vaikka vanhimmaksi myöhemmin ryhtyikin. Kai siksi jäikin tuntemattomaksi. :twisted:
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Ninth kirjoitti:Tuo on makuasia. Jos myös poliittiset/filosofiset/sosiologiset aiheet ovat mielestäsi makuasioita, niin eivätpä taida mietteesi kovin vankalla pohjalla olla.
OT2

Makuasia kyllä jos sanon että mielestäni hyvää. Jonkun toisen mielestä ei välttämättä ole hyvää.

Mitäpäs tuumailet tuosta ylpeys-asiasta makaroonilaatikossa ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Perserakin homovastaisuuteen auttaisi se, ettei hän itse käyttäytyisi niin kuin tyypillinen kaappihomo. Normaalioloissa oman takapuolensa neitseellisyyttä ei tarvitse vahtia, ellei sitten toistamiseen hakeudu itse tilanteisiin, jossa se on uhattuna. :lol:
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Pehmoluopio kirjoitti:Perserakin homovastaisuuteen auttaisi se, ettei hän itse käyttäytyisi niin kuin tyypillinen kaappihomo. Normaalioloissa oman takapuolensa neitseellisyyttä ei tarvitse vahtia, ellei sitten toistamiseen hakeudu itse tilanteisiin, jossa se on uhattuna. :lol:
...ja ainahan voi tatuoida häntäluunsa päälle tekstin "exit only", yleensä puppelit noudattavat tuollaista liikennemerkkiä! :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Kaarmis kirjoitti: ...ja ainahan voi tatuoida häntäluunsa päälle tekstin "exit only", yleensä puppelit noudattavat tuollaista liikennemerkkiä! :)
Ei kannata pyöriä Lostarissa jos ei tykkää puppeleista. Halmekin on sellainen, että jos kerta kokee homot uhkaaviksi, niin miksi hänet aina löytää homojen keskeltä?
Vastaa Viestiin