Joululaulut

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Joululaulut

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Joululaulut ärsyttävät minua suunnattomasti.

Olen ollut tässä viikon verran yövuorossa ja voin sanoa että vituttaa kun tiptaptiptap raikaa ainoasta viihteenlähteestä. Miksi radiokanavat menevät mukaan tähän kamaluuteen? Eihän muittenkaan juhlapyhien edellä soitella esim juhannuslauluja viikkotolkulla.

Jos haluaa virittäytyä joulutunnelmaan niin ostakoon joululevyn ja kuunnelkoon sitä. Yleisille kanaville yleistä musaa.
Let me go Master I hate you so
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Tähän kai on luonnollinen selitys se että vain jouluun on liitetty musiikki niin olennaisella tavalla, joulumusiikkia on tehty maailman sivut ja valikoima ei kesken heti lopu. Juhannukseen, itsenäisyyspäivään, ja muuhun pyhäpäivään ei ole musiikkia kovin urakalla tehty. Kun musiikkia kuitenkin tuotetaan kysynnän mukaan, eli ihmiset sitä edelleen ostavat ja sitä siksi tehdään, on luonnollista että myös radio tuota musiikkia, klassikoita tai uudempia joulurenkutuksia, sitten soittaa. Radio toisaalta ei kuitenkaan voi soitattaa joulubiisejään muuna vuodenaikana kuin jouluna, joten silloin sitä sitten kuullaan. Joulu on valtaisa riitti ja pitkäkestoinen juhla odotteluineen, kiitos kapitalistisen markkinayhteiskunnan. Joululaulut on osa sitä, toisaalta kyllä radiokanavastakin riippuu joulumusan määrä. NRJ ja vastaavat modernimmat nuorten kanavat eivät ole niin itsetuhoisia että unohtaisivat normaalipopin joulun alla, eli valinnanvaraakin on.
Täältä tähän, Istuva jouluhärkä kuittaa.
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Joululaulut

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

rippeli kirjoitti:Joululaulut ärsyttävät minua suunnattomasti.

Olen ollut tässä viikon verran yövuorossa ja voin sanoa että vituttaa kun tiptaptiptap raikaa ainoasta viihteenlähteestä. Miksi radiokanavat menevät mukaan tähän kamaluuteen? Eihän muittenkaan juhlapyhien edellä soitella esim juhannuslauluja viikkotolkulla.

Jos haluaa virittäytyä joulutunnelmaan niin ostakoon joululevyn ja kuunnelkoon sitä. Yleisille kanaville yleistä musaa.
Radio RRRROCK. Number one music station in Finland!! ...aijuu....Imatra... :roll:
"Life is what You make of it."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Joululaulut

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

rippeli kirjoitti:Joululaulut ärsyttävät minua suunnattomasti.
Sama täällä, olisikin kiinnostavaa kokeilla (erittäin lyhytaikaisesti) sellaista kahden ainoan kanavan systeemiä, että toisesta raikaa joulu- toisesta valtakunnanlaulut. Joululauluista löytyy sentään huumoria sen verran, että pakkokuuntelussa joululaulut kyllä voittaisivat kohdallani.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Joululaulut

Viesti Kirjoittaja Tony »

rippeli kirjoitti:Joululaulut ärsyttävät minua suunnattomasti.
Vähittäiskaupassa vajaat kymmenen vuotta palkallisena viettäneenä voin sanoa, että työaikanaan on joululurituksista mahdollista ärsyyntyä kevyesti mittavammin kuin sätiötään kuunnellen. Yhtään tietenkään radiokanavien ärsytyskynnystä vähättelemättä, mutta vuosikaudet marraskuusta vuodenvaihteeseen asti kulkusia rallatelleena voin kertoa, ettei se ihan kaikista paras mahdollinen asetelma mielenterveyttä ajatellen ole. Ei nyt eikä koskaan.

Onnekseni tuo aika on näiltä näkymin (edelleenkin) takana päin. :P
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

ärsyttää

Viesti Kirjoittaja sorbet »

tossa kun oon työharjoittelussa istunut lekurin kanssa paikkaamassa 7h hampaita niin alkaa kanssa joululaulut ärsyttämään...soivat radiossa tauotta, välillä säntään vaihtamaan kanavaa, mutta se ei auta...toinen kipale, joka on alkanut ärsyttää on se "olen työpaikan sonni, porsas sekä apina..." lisäksi se on noloa, kun se alkaa soimaan niin yleensä meillä juuri silloin potilaana, joku hieno vanha rouva...silloin mua alkaa hävettämään ihan kauheesti...
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: ärsyttää

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Minua ärsyttää Kelan tillintallin musiikki. Ihan niin kuin jossain konventissa! :evil:
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Joululaulut menee kyllä, Twisted Sisterin versioina... :P
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Viesti Kirjoittaja almi »

Minäkin inhoan kevyen tason joululauluja, eli niitä, joita veivataan kaupoissa ja kouluissa. Sen sijaan selkeästi omiin valintoihin ja ympäristöihin liittyvät laulut kyllä menettelevät, kuten Lumen Valon Mysterium -levy ja ortodoksiset kirkkoveisut. Pian on niiden aika... :)
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululaulut

Viesti Kirjoittaja rippeli »

am-ha·’a’rets kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Joululaulut ärsyttävät minua suunnattomasti.

Olen ollut tässä viikon verran yövuorossa ja voin sanoa että vituttaa kun tiptaptiptap raikaa ainoasta viihteenlähteestä. Miksi radiokanavat menevät mukaan tähän kamaluuteen? Eihän muittenkaan juhlapyhien edellä soitella esim juhannuslauluja viikkotolkulla.

Jos haluaa virittäytyä joulutunnelmaan niin ostakoon joululevyn ja kuunnelkoon sitä. Yleisille kanaville yleistä musaa.
Radio RRRROCK. Number one music station in Finland!! ...aijuu....Imatra... :roll:
Koen tämän vittuiluna.
Imatra on yhtä paljon Suomea kuin haiseva ja kapinen puoliksi ruotsalainen Helsinki.

Radio Rock olisi minunkin suosikkini, jos se kuuluisi täällä. Joskus kun olen vastenmielisessä pääkaupungissa käynyt niin olen ilolla todennut em radiokanavan tasokkuuden.
Let me go Master I hate you so
Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Joululauluilla (siis niillä mitä kaupassa soitetaan) on puhtaasti manipuloiva merkitys. Sama myös muotivaatekauppojen musiikki valitaan sen mukaan mikä saa ihmiset kuluttamaan tehokkaammin. Nuo on paljon tarkemmin harkittuja juttuja kuin äkkiseltään saattaisi kuvitella.

Myös TV-mainoksissa käytetään samaa menetelmää, hieman eri tarkoituksella kuitenkin. Niissähän on tarkoitus saada tuote syöpymään alitajuisesti katsojan mieleen joko ihastuttamalla tai vihastuttamalla. Sillä ei sinänsä ole merkitystä että miten kunhan se luo tunnereaktion.

Tunnereaktiot kun ovat ehdollistuneita reaktioita ja ne saavat harkitsemattoman ihmisen käyttäytymään tietyn kaavan mukaisesti. Tästä tulee myös se, hyvin kuvaava sana, massahysteeria.

Samaa manipulaatiomenetelmää käytetään myös uskonnoissa.
Vain totuudella on merkitystä.
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Joululaulut

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

rippeli kirjoitti:
am-ha·’a’rets kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Joululaulut ärsyttävät minua suunnattomasti.

Olen ollut tässä viikon verran yövuorossa ja voin sanoa että vituttaa kun tiptaptiptap raikaa ainoasta viihteenlähteestä. Miksi radiokanavat menevät mukaan tähän kamaluuteen? Eihän muittenkaan juhlapyhien edellä soitella esim juhannuslauluja viikkotolkulla.

Jos haluaa virittäytyä joulutunnelmaan niin ostakoon joululevyn ja kuunnelkoon sitä. Yleisille kanaville yleistä musaa.
Radio RRRROCK. Number one music station in Finland!! ...aijuu....Imatra... :roll:
Koen tämän vittuiluna.
Imatra on yhtä paljon Suomea kuin haiseva ja kapinen puoliksi ruotsalainen Helsinki.

Radio Rock olisi minunkin suosikkini, jos se kuuluisi täällä. Joskus kun olen vastenmielisessä pääkaupungissa käynyt niin olen ilolla todennut em radiokanavan tasokkuuden.
No sitähän se olikin... :wink:

No ei vaan... jos vaimo suostuisi niin mekin muuttaisimme jonnekkin luonnon helmaan täältä kaupungin melskeestä ja vilinästä.

Niin ja eihän se enään pelkkä stadilaisten juttu ole tuo radio rock.

Yksi pieni vinkki:
http://www.radiorock.fi/
Ja aivan keskeltä ruutua klikkaat "kuuntele lähetystä", sitten ei enää tarvita kuin netti autoon (ei sekään nykypäivänä enää mikään iso juttu ole...) ja kännyköitähän löytyy wlanilla ettei muuta kuin yhteys kuntoon ja kuulokkeet korville. Voi olla että joku pakettiratkaisu kannattaa ottaa... voi tulla radionkuuntelu muuten suht hintavaksi. 8)
"Life is what You make of it."
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Jukka kirjoitti:Joululauluilla (siis niillä mitä kaupassa soitetaan) on puhtaasti manipuloiva merkitys. Sama myös muotivaatekauppojen musiikki valitaan sen mukaan mikä saa ihmiset kuluttamaan tehokkaammin. Nuo on paljon tarkemmin harkittuja juttuja kuin äkkiseltään saattaisi kuvitella.

Myös TV-mainoksissa käytetään samaa menetelmää, hieman eri tarkoituksella kuitenkin. Niissähän on tarkoitus saada tuote syöpymään alitajuisesti katsojan mieleen joko ihastuttamalla tai vihastuttamalla. Sillä ei sinänsä ole merkitystä että miten kunhan se luo tunnereaktion.

Tunnereaktiot kun ovat ehdollistuneita reaktioita ja ne saavat harkitsemattoman ihmisen käyttäytymään tietyn kaavan mukaisesti. Tästä tulee myös se, hyvin kuvaava sana, massahysteeria.

Samaa manipulaatiomenetelmää käytetään myös uskonnoissa.
Loistavia aasinsiltoja. :D
"Life is what You make of it."
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Hankkikaa Ajattaran legendaariset joulusinkut :twisted:
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Viesti Kirjoittaja Jukka »

am-ha·’a’rets kirjoitti: Loistavia aasinsiltoja. :D
Ihan yks yhteen. :wink:

No joo, menihän tuo hieman offtopiciksi. :)
Vain totuudella on merkitystä.
Vastaa Viestiin