Siirretty: Kinkkuhöpinää

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Japi-40 kirjoitti:Minä olin usein jouluaattona kentällä ja muina joulunpyhinä tuli jaettua vanhoja lehtiä postiluukkuihin jotka olivat jo pitkään lojuneet kotona.Olihan se mukava laittaa kuukausi
raporttiin lähes sata lehteä.

Minä ostin 8-kilon joulukinkun.Parvekeelle laitoin jouluvalot ja ulko-oveen ranssin. :D
Mä en ole ostanut yhtään ihan noin isoa, mutta neljäs tuli paistettua jo eilen..

Viides maanantaina ja kuudes ensi perjantaina...
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

urps

Viesti Kirjoittaja mana »

kauheaa, miten te pystytte vetään sitä kinkkua niin sikana, sairasta!
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Sikana, ahhah hahhah haa. ;)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: urps

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mana kirjoitti:kauheaa, miten te pystytte vetään sitä kinkkua niin sikana, sairasta!
Aikuinenmies, aikuisen eväät. Mä vedän juuri ihan sikana kinkkua, joka oli parikytägrammaa yli 12 kilogrammaa. On muuten aito kotimainen ja sen kotimaa on Tanska, kilohinta 2,49 kun paikallispuodin aito suomalainen lauantaimakkarapötkö oli 3,64/kg.

Ihan en ole puolivälissä kinkkua, mutta pakkaseen hankin kohta toisen, saan siitä vaikka vapuksi evästä. Niin ja jouluksi haimme tänään savukalkkunan. En silti syö kuin varpunen - seitsemän kertaa oman painonsa päivässä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei kinkku säily niin pitkään että yksi ihminen voisi 12 kiloisen kinkun syödä.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Anonymous kirjoitti:Ei kinkku säily niin pitkään että yksi ihminen voisi 12 kiloisen kinkun syödä.
Minä olen myös vähän pienempien kinkkujen kannalla juuri tuon hyvänä säilymisen takia. Lisäksi ostan aina (vähemmän oikeaoppisen) luuttoman kinkun. Maksakoon vaan vähän enemmän, mutta eipä tarvii siitä luusta maksaa.

Just otin sulamaan kuusikiloisen perseen.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Anonymous kirjoitti:Ei kinkku säily niin pitkään että yksi ihminen voisi 12 kiloisen kinkun syödä.
Lievä tarkistuspunnitus osoitti, että kinkkua on 4,1 kg jäljellä (siis luineen) ja sen valmistumisesta on kulunut 5 vuorokautta ja 6 tuntia. Vielä ei haise, seuraan tilannetta ja raportoin.

Emo siitä on topki pari ohutta siivua maistanut, mutta ei mene oikein alas, siksi hankimme kalkkunankin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Markku Meilo kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Ei kinkku säily niin pitkään että yksi ihminen voisi 12 kiloisen kinkun syödä.
Lievä tarkistuspunnitus osoitti, että kinkkua on 4,1 kg jäljellä (siis luineen) ja sen valmistumisesta on kulunut 5 vuorokautta ja 6 tuntia. Vielä ei haise, seuraan tilannetta ja raportoin.

Emo siitä on topki pari ohutta siivua maistanut, mutta ei mene oikein alas, siksi hankimme kalkkunankin.
Säilyyhän se toki pilaantumatta pitkäänkin, mutta minun kokemuksen mukaan se alkaa maistua vähän puulle pitkän jääkaappisäilytyksen jälkeen.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jakke kirjoitti: mutta eipä tarvii siitä luusta maksaa.
Tätä olen useita kertoja kinkkua kärtsätessä ajatellut ja aina on jäänyt luun osuus puntaroimatta, nyt sen teen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jakke kirjoitti:...alkaa maistua vähän puulle pitkän jääkaappisäilytyksen jälkeen.
Kakkosneloselta se loppumetreillä aina maistuu, itse säilytän sitä talouskellarissa (+4 tällä hetkellä). Toista en söisi heti perään.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yli kilo päivässä. Mitähän Guinnessin kirjan ennätyksissä lihansyönnistä ?

Seitsemänkö niitä veljestä oli joiden kartunlyönnissä hävinyt joukkue söi sitä härjänlihaa, jota taas oli kertynyt kun niitä oli pitänyt ampua jotta pääsi pois suojasta kiveltä, niin suureksi sovitun määrän että piti toisen vartioida että tuli häviön palkka täytettyä, aleksis kiven mukaan. En niitä naulamittoja oikein ymmärtänyt kun asiasta kuulin. Mutta Meilo tuntuisi hyvältä kartunpelaajalta, saattaisi hävitä kohteliaisuuttaan saadakseen härjänlihaa.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Tuota. Pitäisiköhän moderaattorien katkaista näitä sivupoluille lähteneitä ketjuja ja tehdä niistä uusia topiceja tuonne yleiselle osastolle? Varsinkin kun modet itse ovat niitä yleisimpiä harhailijoita.
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

No ei ny olla niin ankeita näin jouluna, jos vähän juna käy sivuraiteella :roll:
Tämä on oikein iloinen palsta nyt joulun alla ja kiva! Joulukoristeet tai punainen väri olisi nyt muuten joulun alla kiva väri täällä palstalla. Sivu ei olisi pelkästään luopiollinen, mutta varsin Syntinen!
Tosin se pelottaisi todistajat pois sivulta :lol:
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ninth kirjoitti:Tuota. Pitäisiköhän moderaattorien katkaista näitä sivupoluille lähteneitä ketjuja ja tehdä niistä uusia topiceja tuonne yleiselle osastolle? Varsinkin kun modet itse ovat niitä yleisimpiä harhailijoita.
Pitäisi. Yritetään pysyä aiheessa tästä eteenpäin... :oops: Ja kinkkuaihe onkin jo avattu tuonne yleisen horinan osastolle.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pätkäisin tämän tuolta joulukenttäilyketjusta pois. Pahoittelut aiheesta lipsumisesta. Pistän tämän lukkoon kun toinen ketju on kinkkuasiaan liittyen jo avattu.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lukittu