Netin aarteet

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Netin aarteet

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ymmärrän toki sivuston tarkoituksen olevan tukea entisiä Jehovan todistajia (olivatpa eronneita tahi erotettuja), jehovantodistajuudesta kiinnostuneita, edellä mainittujen omaisia, läheisiä ystäviä, jne, jne. Toisaalla sivustossa on paljonkin aiheita jehovantodistajuutta koskien audiovisuaalisina tahi audioina, joten en tästä enempää.

Kenties joskus saattaisi olla hyvä irrottautua koko todistajuudesta. Tähän tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden mm. YLEn Areenassa oleva "Toivotut", joka sisältää kuuntelijoiden toivomia kuunnelmia lukuisan joukon. Vanhana militanttina mielistyin ensimmäiseksi Jaroslav Hasekin mainioon satiiriin: "Kunnon sotamies Svejkin seikkailuja", mutta paljon muutakin sieltä löytyy. Suosittelen.

Linkki auditiivisiin nautintoihin: https://areena.yle.fi/tv/ohjelmat/30-474
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Netin aarteet

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Oma vinkkini ovat Tommi Liimatan mainiot yksinpuhelut. Niissä on kaikenlaista pohdintaa.
Niille joille Tommi Liimatta ei ole tuttu, hän on helsinkiläinen muusikko, sarjakuvapiirtäjä, kuvataiteilija ja kirjailija (oli mm. nyt vuoden 2017 kaunokirjallisuuden Finlandia-ehdokkaana). Kirjoittanut monenlaisia kirjoja, ja näemmä Itseltäkin löytyy mainio kirjoittamansa kirja Sam(i) Yaffasta.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Netin aarteet

Viesti Kirjoittaja Tony »

Liimatan musiikki on erittäinkin tuttua. Juuri sopivalla tavalla tärähtänyttä menoa, että sopii myös minulle. :) Kirjallisuuteen tullut perehdyttyä Jeppis I ja II -kirjojen verran. Eikä vähiten siksi, että niissä liikutaan omassa kotikaupungissani ja samoilla huudeilla, missä itsekin tuli asusteltua.

Yksi lempparibiiseistä Absoluuttiselta Nollapisteeltä. Vaatimattomasti parinkymmenen minuutin biisi.

"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Netin aarteet

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ymmärrän toki sivuston tarkoituksen olevan tukea entisiä Jehovan todistajia (olivatpa eronneita tahi erotettuja), jehovantodistajuudesta kiinnostuneita, edellä mainittujen omaisia, läheisiä ystäviä, jne, jne. Toisaalla sivustossa on paljonkin aiheita jehovantodistajuutta koskien audiovisuaalisina tahi audioina, joten en tästä enempää.

Kenties joskus saattaisi olla hyvä irrottautua koko todistajuudesta. Tähän tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden mm. YLEn Areenassa oleva "Toivotut", joka sisältää kuuntelijoiden toivomia kuunnelmia lukuisan joukon. Vanhana militanttina mielistyin ensimmäiseksi Jaroslav Hasekin mainioon satiiriin: "Kunnon sotamies Svejkin seikkailuja", mutta paljon muutakin sieltä löytyy. Suosittelen.

Linkki auditiivisiin nautintoihin: https://areena.yle.fi/tv/ohjelmat/30-474
Sivuhuomiona todettakoon, että Ylen Areena on aivan loistava palvelu. Helmiä löytyy tämän tästä. Myös sitä matskua, joka ei kaupallisilla kanavilla saisi huomiota. Arvostan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Netin aarteet

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Pistetäänpäs tänne YLE:n podcast-linkki vallan verrattomasta aiheesta, verenluovutuksesta, kas näin.
Entä, mitä "verensiirrossa" todellisuudessa siirretään. Myös tämä asia selviää.
Vastaa Viestiin