Vanhoja kirjoja tarjolla

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pahkeinen
Viestit: 108
Liittynyt: 20.05.2007 22:59

Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Ullakkoa siivotessa huomasin hyllyllä seisovan muutamia vanhoja jt-kirjoja. Vanhimmalta näyttävä oli (muistaakseni) 50-luvulta ja loput arvelen 70-80-luvun tuotteiksi. Sitten oli Lutherin mainio Kirkko-postilla-teos vuodelta 1851, joskin hiukan raadellun näköinen yksilö. 40-luvulta joku virsikirja yms rompetta. Jeppula-opukset saa ilmaiseksi jos jollekin vaan kelpaa. Pistä viestiä jos kiinnostaa.
gola
Viestit: 17
Liittynyt: 12.01.2018 23:47

Re: Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja gola »

Heips,
minua kiinostais esim "Puhu perustellen käyttäen raamattua", "Ilmestyken suurenmoinen huipentuma..." ja "Täyttynyt salaisuus" ja tietenkin KIT; Kingdom interlineaari jota olen yrittänyt jo jonkin aikaa metsästellä...
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Kaappeja ja kellaria penkoessa löytyisi varmaan paljonkin wanhoja JT-kirjoja useampanakin kappaleena. Täytynee ottaa asiaksi.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mä olen kaavaillut josko löytyisi joku mesenaatti ylläpitämään kirjastoa kun tulee muutamassa vuodessa pakko luopua ihan merkittävistäkin rt-ajan julkaisuista. Toisaalta skannaaminen olisi ratkaisu, johon olisi sitten syytä ryhtyä keskitetysti. Asiallinen skannaminenhan tarkoittaa kirjan selän leikkaamista ja siis kirjan muistohautaan saattamista sivu kerrallaan. Mulla on edelleen tallessa veitsi, jolla Karvialla leikkelimme vuosikertojen liepeitä. Duunasin sen Seutulan työsiirtolassa kun pääsin "parempiin duuneihin" radiomiehen hitsauskokemuksella.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mulla taas on tallella se kypärä jolla olemme suojautuneet vihollisen kranaattihyökkäyksiltä. Kolikko kerrallaan.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kaarmis kirjoitti:Mulla taas on tallella se kypärä jolla olemme suojautuneet vihollisen kranaattihyökkäyksiltä. Kolikko kerrallaan.
Pidä siitä kuule hyvää huolta, käsitykseni mukaan se on kotoisin jt-emämaan armeijasta, siis siitä vähemmän hengellisestä versiosta.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Vanhoja kirjoja tarjolla

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti: Mulla on edelleen tallessa veitsi, jolla Karvialla leikkelimme vuosikertojen liepeitä.
Miksi tällaista toimintaa piti tehdä Karvialla? Mikä hyöty siitä oli?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin