Pilkunbylsimistä (oli: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Pilkunbylsimistä (oli: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta)

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Verilettu kirjoitti:
Ja koko hommassa on edelleen tuo Tonyn mainitsema kahden todistajan sääntö, se kun ei varmaan toteudu millään, ellei siellä veljet ole jonossa bylsimään samaa uhria, ja silloinkaan eivät todistane toisiaan vastaan.
Minä en kyllä kutsuisi hyväksikäyttöä tai raiskausta bylsimiseksi. Raiskaus on väkivaltaa eikä seksiä. Hyväksikäyttö ei myöskään ole seksiä.

--
Edit. tämä ketju on irroitettu omaksi ketjukseen, koska se on harhautunut jankkaamisesta sanan valinnasta - nähdään puu omasta perspektiivistä eikä takuulla nähdä metsää olevan olemassakaan.
- Verilettu
Viimeksi muokannut Verilettu, 03.05.2018 06:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Ketju katkaistu omaksi ketjukseen OT:n vuoksi
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Huoh...Kuva

Kuuleppa. Saat kutsua ihan miksi mitäkin haluat.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Bylsiminen tarkoittaa panemista eli seksuaalista penetraatiota. En väitä itseäni asiantuntijaksi, mutta ymmärtääkseni raiskausta on aika vaikea suorittaa muilla keinoin.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Weathertop kirjoitti:Bylsiminen tarkoittaa panemista eli seksuaalista penetraatiota. En väitä itseäni asiantuntijaksi, mutta ymmärtääkseni raiskausta on aika vaikea suorittaa muilla keinoin.
Siihen aikaan, kun minä olin nuori, tyttöystävää tai huoraa pantiin. Sanaan bylsia kuuluu ainakin minun korvassani sopimus eli vapaaehtoisuus. Raiskaukseen tai hyväksikäyttöön vapaaehtoisuus ei kuulu.

En hyväksy sitä, että tuomittavien asioiden pahuutta vähätellään käyttämällä lievennettyjä ilmauksia. Joillekin bylsiaaminen ja rakastelu ovat sama asia. Kuvottavaa. Siis se että hyväksikäytöstä käytetään moista ilmausta.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Kun minä olin nuori, sekstaaminen tarkoitti suuteloa. En usko että tässä oli kyse vähättelystä, vaan yksinkertaisesti sanojen merkityksissä on ymmärryseroja eri populoiden välillä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

SonOfJesus kirjoitti:Siihen aikaan, kun minä olin nuori, tyttöystävää tai huoraa pantiin. Sanaan bylsia kuuluu ainakin minun korvassani sopimus eli vapaaehtoisuus. Raiskaukseen tai hyväksikäyttöön vapaaehtoisuus ei kuulu.
Mitä sinun korvassasi sitten kuuluukin, minä ainakaan en löydä verbille 'bylsiä' tuollaista määritelmää.
En hyväksy sitä, että tuomittavien asioiden pahuutta vähätellään käyttämällä lievennettyjä ilmauksia. Joillekin bylsiaaminen ja rakastelu ovat sama asia. Kuvottavaa. Siis se että hyväksikäytöstä käytetään moista ilmausta.
Bylsiminen ja rakastelu eivät ole synonyymejä. Ihmisiä, jotka määrittelevät sanat itse ihan ikiomilla tavoillaan, on vaikea ottaa kirjoittaessa huomioon, koska ilman telepatiaa niitä määritelmiä ei voi edes etukäteen tietää.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Weathertop kirjoitti: Bylsiminen ja rakastelu eivät ole synonyymejä. Ihmisiä, jotka määrittelevät sanat itse ihan ikiomilla tavoillaan, on vaikea ottaa kirjoittaessa huomioon, koska ilman telepatiaa niitä määritelmiä ei voi edes etukäteen tietää.
Googlaamalla kyllä tulee vastauksia :
"
Verbi Muokkaa
bylsiä (61) (taivutus luo)

(slangia) naida, harrastaa seksiä"

https://www.urbaanisanakirja.com/word/bylsia/864l

https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... 5n0VKQowee

Synonyymejä esinntyy myös mutta ei koskaan "raiskata" tai hyväksikäyttää.

Myönnän että rakastelua ei mainita vaan seksin harrastaminen, jonko sysnonyymi rakastelu on.

Penetraatio on lääketieteelinen termi. Käytetty myös Laissa.

Väitättekö tosissanne, että vanhimmat jonottavat harrastaakseen seksiä lasten kanssa. Ei sellainen ole seksiä.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Kaarmis kirjoitti:Kun minä olin nuori, sekstaaminen tarkoitti suuteloa. En usko että tässä oli kyse vähättelystä, vaan yksinkertaisesti sanojen merkityksissä on ymmärryseroja eri populoiden välillä.
Ai, että bylsiä ja raiskata on nykään sama? Harrastaa seksiä. Sitä se on. Kyse ei ole sanan merkityksestä, vaan siitä että halutaan (?alitajuisesti vähätellä).
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nykyään voisi olla sivistyneempää kysäistä naissystävältä, että miten olis pienet fuusiosessiot :) Fuusiohan tarkoittaa yhtymistä, niin sopisi paremmin nykyaikaan.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

SonOfJesus kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Kun minä olin nuori, sekstaaminen tarkoitti suuteloa. En usko että tässä oli kyse vähättelystä, vaan yksinkertaisesti sanojen merkityksissä on ymmärryseroja eri populoiden välillä.
Ai, että bylsiä ja raiskata on nykään sama? Harrastaa seksiä. Sitä se on. Kyse ei ole sanan merkityksestä, vaan siitä että halutaan (?alitajuisesti vähätellä).
Sulta kiihkoissasi(?) meni ilmeisesti sana "uhri" ohi täysin. Laita tilalle se sinun vastineesi, rakastella, bylsimisen tilalle. Mieti hetki. Sopiiko se lauseeseen?

Bylsiminen nimenomaan on ennemmin pikaista ja likaistakin, esim. hyväksikäyttö-tapauksissa, tai vaikkapa oman puolison pettämisessä. Romanttisesta illasta ajatteleva pari tuskin kuvailee mielessään asiaa bylsimisenä, ei ainakaan nainen.

Jos sinä näet yhden sanan, bylsiä, tiukasti juuri miten haluat, niin ok, mutta koita jo tajuta että olet tulkintasi kanssa yksin.

Ketään muuta ei lauseessa vähätelty kuin seuran sääntöjä kahdesta todistajasta. Kaikki muu vähättely on omassa tulkinnassasi.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Tuskin täällä kukaan haluaa vähätellä seksuaalisen väkivallan uhreja. Oikeasti, käsi ylös jos siltä tuntuu. Bylsii tai köyrii, niin kyse on siitä tehdäänkö sitä luvalla vai ilman. Eiköh?
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Verilettu kirjoitti: Bylsiminen nimenomaan on ennemmin pikaista ja likaistakin, esim. hyväksikäyttö-tapauksissa, tai vaikkapa oman puolison pettämisessä. Romanttisesta illasta ajatteleva pari tuskin kuvailee mielessään asiaa bylsimisenä, ei ainakaan nainen.

Jos sinä näet yhden sanan, bylsiä, tiukasti juuri miten haluat, niin ok, mutta koita jo tajuta että olet tulkintasi kanssa yksin.

Ketään muuta ei lauseessa vähätelty kuin seuran sääntöjä kahdesta todistajasta. Kaikki muu vähättely on omassa tulkinnassasi.
Onko seksi siis mielestäsi likaista. Hyväksikäyttö ei ole seksiä lainkaan. Sinulla tuntuu olevan samanlainen moraalikäsitys kuin Jehovan todistajillakin, ja muillakin uskonnoilla. Seksi ei ole likaista vaan kivaa. Nainenkin voi haluta bylsiä ei se ole kiinni sukupuolesta. Romantiikka syventää seksin tuomaa mielihyvää.

Olenko yksin? Wikin mukaan bylsiä tarkoittaa seksin harrastamista. Tätä mieltä minäkin olen. Sinä taas samastat seksin ja hyväksikäytön.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Mitä vikaa on likaisessaa seksissä?
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Onhan tämäkin jotain anteeksipyyntöä ja korvauksia odotellessa. Mikään ei muutu. :|
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: JW ORG:ssa tiedoite lasten suojelusta

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

SonOfJesus kirjoitti:
Verilettu kirjoitti: Bylsiminen nimenomaan on ennemmin pikaista ja likaistakin, esim. hyväksikäyttö-tapauksissa, tai vaikkapa oman puolison pettämisessä. Romanttisesta illasta ajatteleva pari tuskin kuvailee mielessään asiaa bylsimisenä, ei ainakaan nainen.

Jos sinä näet yhden sanan, bylsiä, tiukasti juuri miten haluat, niin ok, mutta koita jo tajuta että olet tulkintasi kanssa yksin.

Ketään muuta ei lauseessa vähätelty kuin seuran sääntöjä kahdesta todistajasta. Kaikki muu vähättely on omassa tulkinnassasi.
Onko seksi siis mielestäsi likaista.
En keskustele aiheesta kanssasi enempää, koska a) et vastaa sinulle aikaisemmin esitettyihin kysymyksiin, b) tartut aina johonkin uuteen kohtaan, ja rummutat siitä omassa - sanoisinko trollahtavasti - uudet syytökset. Muistankin nyt paremmin, miksi aikoinaan olit listallani piilotettuna, eli en nähnyt viestejäsi: tämä järkyttävä hyökkäävä asenteesi muita kohtaan. Nykyään en voi sinua piilotaa sattuneesta syystä.
(Tämä viesti on kuitenkin kirjoitettu ihan normaalin käyttäjän ominaisuudessa, johon minullakin on oikeus, luulisin)

En ole sanonut seksiä likaiseksi vaan, vaan niin tilanteita missä mies sitä peeeenistä aikoo työnnellä johonkin aukkoon. Niissä on eroja. Siihen ei se sinun rakastelusi sopinut. Paina tämä nyt mieleesi. Ok? Jos nyt otetaan se ensimmäinen lause mistä vedit herneet palkoineen nenuun:
  • "kahden todistajan sääntö, se kun ei varmaan toteudu millään, ellei siellä veljet ole jonossa bylsimään samaa uhria"
ja muutetaan se sinun rakastella sinne tilalle:
  • "kahden todistajan sääntö, se kun ei varmaan toteudu millään, ellei siellä veljet ole jonossa rakastelemaan samaa uhria"
Miltä kuulostaa? Olisiko se ollut parempi noin?

Itse näin siihen toimivan, hieman alatyylisen sanan "bylsiä", koska mielestäni sanan vastine "naida" olisi ollut ehkä foorumille sopimatonta kieltä. Ja koko virkkeen oli tarkoitus olla yhtä absurdi kuin tämä kahden todistajan vaatimus: notkuva jono uskon miehiä odottamassa tehdäkseen todella väärin, että siinäkö ainoastaan olisi tilanne, missä voisi olla useampi todistaja.

Kaikki sinun minun demonisoimiseni katson kyllä riittävän pikkuhiljaa, joten lopeta se. En ole mitenkään sanonut seksiä itsessään likaiseksi, vaan esim. tilanteita. Varmasti vaikka puolisioaan pettävä saa seksistä iloa, mutta onko se oikein sitä puolisoa kohtaan. Kenties tai sitten ei. Mutta minulle alkaa riittämään väittely sinun kanssasi. Kuten olen sen ennenkin voinut nähdä jatkuvan sivukaupalla, aina tarttuen uuteen sanaan tai lauseeseen, ilman että vastaat sinulle esitettyihin kysymyksiin tai että edes haluat ymmärtää mitä toinen on tarkoittanut alunperin: vain sinä olet oikeassa. Sinulla tuntuu olevan samanlainen käsitys kuin hallintoelimellä että vain sinä olet oikeassa, ja että voit harrastaa pilkunbylsimistä loputtomiin. Nyt sinulla on ainakin tämä ketju, ole hyvä. En tätä ketjua seuraa jatkossa. Kiitos. :sick:
SonOfJesus kirjoitti:Olenko yksin? Wikin mukaan bylsiä tarkoittaa seksin harrastamista. Tätä mieltä minäkin olen. Sinä taas samastat seksin ja hyväksikäytön.
Heh, mitä pääosin tulee googlettamalla sanaa bylsiä. Aika paljon puhutaan naimisesta. Naiminen on kivaa varmasti sopivassa tilanteessa, mutta ainakin itse koen sen hieman katukielen tai aavistuksen alatyylisenä, verrattuna vaikka rakastelemiseen tms. Tai ainakin sanan bylsimisen koen katukieleksi, jos vaikka naiminen ei sitten joidenkin mielestä ole (minusta naimisesta voi puhua vaikka poikien kesken, mutta kyllä romanttisessa suhteessa käyttäisin jotain muuta kieltä, riippuen tietenkin suhteesta ja sen kestosta yms. monesta asiasta). Voi v mikä asia yhdestä sanasta... Kuva
Vastaa Viestiin