Elokuvat (ja sarjojakin)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Hui, että kö oli jännittävä uusi scifi-eltsi juutuubilla. Kattokee ihimeessä jos tekstien puuttuminen ei häiritse. Jännitys oli nii kauhia et meinasin ihan tuoliltain tippua jännimmissä kohtauksissa ja tulla muutenki levottomaks.

https://www.youtube.com/watch?v=54hnGIooUb0
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Life (2017)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

  • Life
    www.episodi.fi/elokuvat/life/ kirjoitti:Kansainvälinen joukko tiedemiehiä tutkii Marsista saatua näytettä ja onnistuu löytämään ensimmäistä kertaa elämää maapallon ulkopuolelta. Suurta tieteellistä saavutusta juhlitaan ympäri planeettaa, ja tiedemiehiä juhlitaan sankareina samalla kun he itse avaruusasemalla jatkavat organismin tutkimista. Kaikki etenee hämmästyttävän nopeasti, ja kehitysaskeleita otetaan joka päivä, kunnes yllätys yllätys, kaikki menee karmivalla tavalla vikaan ja eliön vihamielisyys paljastuu. Jännityksen suurin kompastuskivi vältetään tyylikkäästi, sillä vieras elämänmuoto on digitaaliseksi hirviöksi virkistävän omaperäinen ja uskottava.
Aivan helvetin hyvä Scifikauhu pitkästä aikaa! Ollut juuri leffateattereissa, itse katselin vuokraleffana Elisa Viihteestä (jostain syystä Google Play panttaa suomenkielisen tekstityksen kanssa, ja muut ovat auttamattomasti pihalla, leffa on sen verran uusi).

En tiedä miten on pärjännyt leffateattereissa, jos kerran nyt on jo vuokraamoissa, mutta itselle leffa upposi kuin se kuuluisa kirves jälkiuunileipään.

Leffasta ei viitsi paljon enempää kertoa kuin Episodin arvostelusta lainattu pätkä yllä. Ja sen, että tällä kertaa ei olla siellä perinteisen "kaukana kaukana jossain avaruuden korpimailla", vaan kotimaisemiemme yläpuolella, eli ISS-asemalla (tai sitä hyvin paljon lainaavalla, hieman edistyneemmällä, kuitenkin kauniin sinisen palomme yläpuolella (ihan tärkeä pointti). Leffassa ei ole mitään sellaista, esim. ihme aseita tms. tekniikkaa joita ei voisi olla jo nytkin. Eli ihan realistisella meiningillä mennäänm ja erittäin hyvä niin. Ja katsojan mieleen herää kysymys, kannattaako joka asiaan tunkea nokkaansa, ja sehän on hyvän jännityksen lupaus.

Alien -faneille nannaa, olematta kuitenkaan Alien kopio. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt.
LIFE - Official Trailer HD
- Life always finds a way

(Edit. WTF. :o Edellisessä viestissä JarkkeParkkeBabylon5 on laittanut linkin samaisen leffan heikkotasoiseen kopioon. Siitä katsomaan, jos korkealaatuinen kuva ja ääni ei ole niin tarpeen. Itse suosittelisin jotain nettivuokraamoa tms. koska kuva ja äänet ovat "hieman" eri tasoa kuin 360 pikselin tuhnu. Mutta kuitenkin. Life always finds a way näemmä :lol:
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Life (2017)

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Verilettu kirjoitti:
(Edit. WTF. :o Edellisessä viestissä JarkkeParkkeBabylon5 on laittanut linkin samaisen leffan heikkotasoiseen kopioon. Siitä katsomaan, jos korkealaatuinen kuva ja ääni ei ole niin tarpeen. Itse suosittelisin jotain nettivuokraamoa tms. koska kuva ja äänet ovat "hieman" eri tasoa kuin 360 pikselin tuhnu. Mutta kuitenkin. Life always finds a way näemmä :lol:
Onkos mitään pätevää nettivuokraamoa, josta voi ostaa yksittäisiä leffoja? Viaplayt, sun muut kun taitaa vaatia sen kk-maksun, eikä sellanen kiinnosta yhden leffan takia.
Eli joku samanlainen kuin Popcorn Time, mutta laillinen :D Ja Netflix kaikki leffat tulee vähintään vuoden myöhässä...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Life (2017)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Nukahtanut kirjoitti:
Verilettu kirjoitti:
(Edit. WTF. :o Edellisessä viestissä JarkkeParkkeBabylon5 on laittanut linkin samaisen leffan heikkotasoiseen kopioon. Siitä katsomaan, jos korkealaatuinen kuva ja ääni ei ole niin tarpeen. Itse suosittelisin jotain nettivuokraamoa tms. koska kuva ja äänet ovat "hieman" eri tasoa kuin 360 pikselin tuhnu. Mutta kuitenkin. Life always finds a way näemmä :lol:
Onkos mitään pätevää nettivuokraamoa, josta voi ostaa yksittäisiä leffoja? Viaplayt, sun muut kun taitaa vaatia sen kk-maksun, eikä sellanen kiinnosta yhden leffan takia.
Eli joku samanlainen kuin Popcorn Time, mutta laillinen :D Ja Netflix kaikki leffat tulee vähintään vuoden myöhässä...

Google play?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Netistä vuokraaminen ja ostaminen

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Nukahtanut kirjoitti:Onkos mitään pätevää nettivuokraamoa, josta voi ostaa yksittäisiä leffoja? Viaplayt, sun muut kun taitaa vaatia sen kk-maksun, eikä sellanen kiinnosta yhden leffan takia.
Eli joku samanlainen kuin Popcorn Time, mutta laillinen :D Ja Netflix kaikki leffat tulee vähintään vuoden myöhässä...
Tarkoitatko nyt leffojen vuokraamista vai omaksi ostamista?

Jos vuokraamista, niin myös Viaplaystä voi vuokrata, kunhan on pelkät tunnukset, eikä tarvitse olla mitään paketteja ostettuna. Ei ole pitkä aika kun vuokrasin leffan Viaplaystä, eikä minulla ole mitään kk-sopimuksia voimassa. Viaplay on siitä hyvä myös, että sinne tulee joskus ensimmäisenä vuokrattavaksi leffat, joista saa muissa paikoissa vielä haaveilla (ei kaikki, mutta jotkut ja joskus).

Jos taas aiot ostaa itsellesi digitaalisen kopion, jota voit katsella "lopun elämääsi", niin esim. Google Play on ainoa mitä itse harkitsisin. Tosin, ne harvat leffat mitkä olen ostanut, olen ostanut edelleen fyysisessä BD-muodossa (voi tarpeen vaatiessa tietokoneella ripata tiedostoksi, jos tuntuu ettei soittimia jossain hamassa tulevaisuudessa ole), nekin Huuto.netistä edullisesti ;). Samoin Google Playsta voi myös pelkästään vuokrata leffoja.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Ookkei, pitääpä tuota viaplayta sitten vielä katsella tarkemmin. Luulin joskus, että ne on kaikki kuukausimaksun takana, kuten Netflix :D Eikä kehtais kahteen lafkaan rahoja työntää yhtä aikaa kuukausittain.
Ja vuokraamista meinasin. Ostan leffoja myös wanhan ajan fyysisinä kopioina välillä, mutta kaikkea ei jaksa kirjahyllyyn pölyttymään ostaa.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Ja muista tosiaan Google Play, siellä on laaja valikoima vuokrattavia leffoja.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Glow (TV-sarja, Netflix)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Verilettu kirjoitti:Olen nyt ahminut 1. kauden jaksot, eli viihtynyt. Odottelen jatkoa kovin. Olin yllättynyt kuinka, ainakin itelleni kohtuu tuntemattomista näyttelijöistä saata aikaan näin laadukas sarja. Tietenkin kaikkien osa-alueiden tulee olla kunnossa, mutta ainakin itse pidän useammasta sarjan hahmosta paljon.

Jos sinulla on Netflix, suosittelen ainakin kokeilemaan Glow-sarjaa, jos etsii huumorisarjaa jossa on myös oikeaa katkeransuloista elämän makua.
:thumbup:

Sarja on saanut mainiot arvostetut sekä IMDB:ssa että Rotten tomatoesissa
GLOW - Official Trailer - Netflix
Sarja saa toisenkin kauden. Jee :thumbup:

‘GLOW’: Netflix Renews Women’s Wrestling Comedy For Season 2


Kuva
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Black mirror -sarja

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Verilettu kirjoitti:Jos et muuta Netflixistä katso, katso Black mirror -sarjan 3.kauden 1. jakso Nosedive.
Melkoinen kauhukuva (vai tuleva todellisuus?) siitä millaista pahimmillaan maailma voisi olla näiden somejuttujen kanssa. ;) Jollain lailla todella karmaiseva, hauska ja yllättäen lämminkin jakso. Mutta meneekö maailma tähän? Pelottavaa :crazy:

Muutenkin, 3. kausi on todella hyvä, mielestäni ehkä paras kausi kokonaisuudessaan, mutta makuasoitahan nämä. Suosittelen katsomaan! :thumbup:

Sarjan jo katsoneet voivat lukea tämän mielenkiintoisen jutun (jos sarja kesken, niin varaudu juonipaljastuksiin): Tästä scifisarjasta puhutaan kaikkialla, koska sen ennustukset tuntuvat toteutuvan – vaalien jälkeen tekijät muistuttivat, että elämme todellisuudessa emmekä sarjassa
4. kausi tulossa! Täysin joutava teaseri (ei siis edes traileri, mutta laitetaan nyt silti... Selviää että tulossa on siis 6 uutta jaksoa. Mitä saammekaan nähdä (kenties) tulevaisuudesta.
Black Mirror - Season 4 Episode Titles - Netflix
Black Mirror -fanit saavat odottaa ilmeisesti lokakuuhun sarjan 4. kauden ilmestymistä Netflixiin...

Pistetään odotessa vaikka mielenkiintoinen video Black Mirror Explained: A Shared Universe, jota ei tietenkään kannata katsoa, jos ei ole sarjan 3 kautta nähnyt mutta aikoo katsoa.
Black Mirror Explained - A Shared Universe
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Narcos -tv sarja (3. kausi ilmestynyt)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Nopea maininta, että mainio Narcos -sarja on saanut jatkoa, 3. kausi tuli eilen Netflixiin, ja tuli ahmittua heti kaksi jaksoa.

Itse olin ajatellut, että totuuteen edes löyhästi perustunut sarja olisi loppunut Pablo Escobarin kuolemaan 2. kauden lopussa (ei spoilaa, kun näinhän ko. huumekeisarille kävi :)).

Mutta 3. kausi jatkaa sitten Escobarin jälkeen, aivan jo toisen luokan tehdasmaisiin huumekartelleihin ja niiden tuhoamiseen. Sarja on edelleen totuuspohjainen :) Tällä kertaa pahiksina on Cali kartelli.

Kaikki kaudet luonnollisesti Netflixissä. Hemmetin hyvä sarja, kevyesti 5/5.
Narcos - Season 3 Official Trailer - Netflix
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Jep Narcosin kolmas kausi tuli ahmittua muutamassa illassa, todella hyvin tehty sarja vaikka ei sinällään erityisen omaperäinen.

On se tuo latinojen espanjan käyttö kadehdittavaa. Se on jotenkin miehekkään kuuloista. Haluaisin itsekin oppia puhumaan samoin.

"Coma mierda, hijo de puta!" - latinomöreällä äänellä työpalaverissa spontaanisti huudahdettuna, saisi virkaintoisimmankin prosessibyrokraatin pallit kutistumaan hetkeksi.
And Justice For All
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

sinner74 kirjoitti:Jep Narcosin kolmas kausi tuli ahmittua muutamassa illassa, todella hyvin tehty sarja vaikka ei sinällään erityisen omaperäinen.
Jep. Nopeasti meni, kun meni niin jännäksi varsinkin kauden loppupuolella, että oli vaan pakko jatkaa. Ei voinut säästellä. Ja on kyllä hyvän sarjan merkki jos about tunnin jakso menee että "täh, joko se loppu". Imee mukaansa. No, eipä tätä voi enempää hehkuttaa.

Sarja on vaan myös teknisesti hemmetin hyvin tehty. Kuvaus jne. Aivan huippusarja. Ja alunperin en edes aikonut mokomaa sarjaa katsoa, kun tällaiset eivät yleensä ole minun lajiani. Onneksi katsoin aikanaan.

Mielestäni 3. kausi oli jopa edellisiä parempi, koska nyt asia oli tiivistetty yhteen kauteen. Mitä mieltä sinä olet?

Sitten tuli tyhjyyden tunne. Tätä olisi katsonut kyllä lisää. Onneksi on ilmeisesti erittäin todennäköistä että 4. kausi on tehdään.

Viekkareihin kokeilin jakson El Chapo -sarjaa. Laimeaa oli, mutta kokeilen muutaman jakson vielä...
sinner74 kirjoitti:On se tuo latinojen espanjan käyttö kadehdittavaa. Se on jotenkin miehekkään kuuloista. Haluaisin itsekin oppia puhumaan samoin.

"Coma mierda, hijo de puta!" - latinomöreällä äänellä työpalaverissa spontaanisti huudahdettuna, saisi virkaintoisimmankin prosessibyrokraatin pallit kutistumaan hetkeksi.
Kuva :lol: *Totaalireps*

Kielistä, muistakin epsanjasta, että jotain sanoja alkaa väkisin tarttumaan mieleen. Eli hienoinen kielikurssikin Narcos oli, vaikka pääosinhan siinä puhuttiin englantia. Tuossa mainitsemassani El Chapossa kieli onkin sitten pääosin vain espanja.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Verilettu kirjoitti: Mielestäni 3. kausi oli jopa edellisiä parempi, koska nyt asia oli tiivistetty yhteen kauteen. Mitä mieltä sinä olet?
Sellainen fiilis minullakin jäi. Pablon tarinassa oli ehkä hieman tyhjäkäyntiä aika ajoin.
Verilettu kirjoitti: Sitten tuli tyhjyyden tunne. Tätä olisi katsonut kyllä lisää. Onneksi on ilmeisesti erittäin todennäköistä että 4. kausi on tehdään.
Kauden viimeisessä kohtauksessa agentti Pena evp. katseli siihen malliin joelle, että ihme jos ei lähde vielä Meksikon traficantejen perään.
Verilettu kirjoitti: Viekkareihin kokeilin jakson El Chapo -sarjaa. Laimeaa oli, mutta kokeilen muutaman jakson vielä...
Chapo on paljon huonommin tuotettu, mutta on siinäkin oma hupinsa. Voi osittain johtua siitä, että nämä huumeparonitarinat todellakin kiinnostavat minua.
And Justice For All
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

sinner74 kirjoitti:Kauden viimeisessä kohtauksessa agentti Pena evp. katseli siihen malliin joelle, että ihme jos ei lähde vielä Meksikon traficantejen perään.
Niin oli vaikka vakuutteli toista. Mutta loppu mahdollistaa molemmat vaihtoehdot, jatkon tai ei. Ja voihan 4:ssä kaudessa oli eri agentti. ;) Pedro Pascal teki kyllä hyvää työtä Penttinä kaikki kaudet, joten jos 4. kausi tulee niin toivottavasti Pena jatkaa mukana.

Se mikä 3. kaudessa oli hyvä, ettei agenteilla ollut nyt joutavia ihmissuhde-ongelmia. Eikä paljon muillakaan. No tengo tiempo para esa mierda de coño ahora. Kuva
sinner74 kirjoitti:Chapo on paljon huonommin tuotettu, mutta on siinäkin oma hupinsa. Voi osittain johtua siitä, että nämä huumeparonitarinat todellakin kiinnostavat minua.
Ai jaa. Onko suosittaa Netflixissä tai HBO:sta sarjaa kokeiltavaksi tässä genressä? :)

Ja pitää tuota Chapoakin yrittää katsoa. En tiedä oliko väsymystä, mutta jotenkin oli vaikeampi pysyä kärryillä ekassa jaksossa kuka on ketäkin, siis eri porukoiden hierarkiassa (ja kuka oli mitäkin porukka, esim. mitkä porukat osallistuivat 48 h tunnin kokeiluun yms). Ja kuka sen jo ekassa jaksossa saanut "kenkämies"? No, asia selvinnee... :)
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Verilettu kirjoitti: Se mikä 3. kaudessa oli hyvä, ettei agenteilla ollut nyt joutavia ihmissuhde-ongelmia. Eikä paljon muillakaan. No tengo tiempo para esa mierda de coño ahora. [img]
Nyt olen kyllä eri mieltä. Se, että miljardibudjetilla toimivan kartellin Jefe haluaa tappaa sinut, on mitä suurimmassa määrin aika vakava ihmissuhde-ongelma :D
Verilettu kirjoitti: Ai jaa. Onko suosittaa Netflixissä tai HBO:sta sarjaa kokeiltavaksi tässä genressä? :)
Lienet jo aihealueen peruskiven, The Wiren, katsonut? Samoin siitä vartin verran viihteellisemmän Breaking Badin? Ei mulla oikein sen kummempia suosituksia ole. Kiehtoo se rikastumisenhalun, vallanhalun, ja egoismin syöksykierre, jossa nuo tarinat keitetään. Niissä on vakavasti otettavia heijastuksia todellisuudesta.

En spoilaa sun Chapoa :)
And Justice For All
Vastaa Viestiin