Elokuvat (ja sarjojakin)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Westworld -sarja (HBO) - 2. kausi

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Ohhoijjakkaa. :roll: Jotkut sanovat 2. kautta huonoksi, mutta itse pidin kyllä. Ehkä se johtuu siitä, että olen niin tottunut olemaan pihalla, ettei minua haittaa muutamat WTF-hetket. Tietty, olisi ollut mukavampaa seurata tätä sarjaa seurassa kuin yksin, sen verran se herätti kysymyksiä. Nyt ei ollut ketään keneltä kysyä, miten koit juuri näkemäsi.

Sain viimeisen 10. jakson, joka on elokuvan mittainen (1h 30min tjsp, HUOM! Muistakaa katsoa viimeisen jakson lopputekstit loppuun, siellä on lopussa "piilossa" vielä yksi kohtaus), katsottua yöllä n. 0100 aikoihin, ja ajatukset vilistivät tahtomatta päässä lähes 03:een asti, vaikka kuinka yritin ajatella, että mietin asioita vasta aamusella. Tai ei ainakaan yöllä kun pitäisi nukkua. Vaan itsepä olin tieni valinnut, hah, sopii teemaan hyvin (wink wink).

2. kauden 8. jakso on mielestäni yksi parhaista, sillä se syventää tarinaa. Ja niinpä erääseen henkilöön liittyvä kohtaus 10. jakson loppupuolella oikeasti koskettaa. Se on aika paljon sarjassa, jossa tappamista on nähty ehkä enemmän kuin missään muualla. Onneksi myös toivoa on.
Äläpäs lue ennen kuin olet katsonut S2E10
Sellainen tuli mieleen, että S2E10 voisi olla oikein todistajien harma-materiaalia, missä tapetaan ja paljon, osan tallustellessa uuteen maailmaan, neitseelliseen paratiisiin.
Mutta eipä tässä muuta voi todeta, kun ei täällä kukaan oikein kerro tuntojaan (tarkoitan, kun ei kukaan pohdiskele mistään juonikuvioita, vaan eipä tämä leffafoorumi olekaan), että mielestäni lopulta 2. kausi oli varsin hyvä. Se oli hieman erilainen kuin odotin, toisaalta se myös avasi uusia mielenkiintoisia ovia.


Nyt odotus 3. kauteen on pitkä, luultavasti vuonna 2020 loppupuolella. Toivottavasti olen hengissä vielä silloin.
(Jos en ole, niin tuskin harmittelen sitä ;) - se on loppu kun se on loppu.)

Päätapahtumat aikajärjestyksessä - kenties - Älä katso ellet ole katsonut jo jaksot
Kuva
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Nyt täytyy suositella ehdottoman vakavasti kaikille tätä sarjaa. Ensimmäisen kauden kahdeksas jakso menossa ja ainakin tässä vaiheessa olen täysin myyty. Vertailukohtia löytyy, mutta silti en heti muista koska olisin omaperäisempää ja kiehtovampaa sarjaa nähnyt. Löytyy ainakin Amazon Primesta.

"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

https://m.youtube.com/watch?v=eRV-c3hs3vw#
Slendermanista tullut traileri :D muistan tän internet-ilmiön ja hauska nähdä onko leffa mistään kotoisin. Ärsyttää tosin kun traileri taas kerran turhan pitkä ja paljastava.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Deepwater Horizon (Netflix)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Pikainen maininta, että Deepwater Horizon -leffa löytyy nyt Netflixistä.
netflix.com kirjoitti:Elokuva dramatisoi vuonna 2010 Deepwater Horizon -öljynporauslautalla tapahtunutta onnettomuutta ja kuvaa niitä 12 tuntia, jotka johtivat massiiviseen öljykatastrofiin.
Tositapahtumiin perustuva (Meksikonlahden öljyonnettomuus vuonna 2010) toiminta/katastrofileffa on yllättävän hyvä, hieman ehkä lyhyt. Mutta ilmeisesti ei ole haluttu vetää liian överiksi verrattuna itse tapahtumaan.

Kannattaa mielestäni mulkaista.

Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Totuus Inceptionin loppuratkaisusta

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Kyllä tämän varmaan voi laittaa ilman spoiler-varoitusta, eiköhän suurin osa joka aikoo katsoa, ole tämän Inception (2010) leffan jo nähnyt. :)
episodi.fi kirjoitti:Michael Caine paljasti totuuden Inceptionin loppuratkaisusta.

Caine oli äskettäin vuonna 2010 ilmestyneen menestyselokuvan näytöksessä, jossa hän kertoi aikoinaan olleensa hämmentynyt Inceptionin käsikirjoituksesta. Tämän takia hän kysyi ohjaaja Christopher Nolanilta, mikä on elokuvassa unta ja mikä todellisuutta. Nolan oli vastannut, että kun Caine on kohtauksissa mukana, niin elokuva tapahtuu todellisuudessa.

– Jos minä olen siinä, se on todellisuutta. Jos en ole, se on unta, Caine totesi.

Inceptionin lopussa Leonardo DiCaprion esittämä Dom Cobb pääsee takaisin Yhdysvaltoihin ja tapaa lapsensa sekä Cainen esittämän appiukkonsa. Cobb tekee tämän jälkeen hyrrällä testin, että onko kyseessä uni vai todellisuus, mutta elokuva loppuu ennen vastauksen paljastamista ja jättää kysymyksen avoimeksi.

Elokuvafaneilla on ollut omat mielipiteensä loppuratkaisusta, mutta Cainen kommenttien perusteella kiistelyn aiheesta voi lopettaa.
Itse olin enempi sitä mieltä, että Cobb jäi uneen, mutta näemmä ei. :wtf: :think:
No sama se. ;) Täytyypä kaivaa BD esiin ja katsella taas kerran. Yksi parhaista scifi-leffoista koskaan.

Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Don’t Breathe (Netflix)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Itselle yllätys oleva Don’t Breathe on nähtävissä nyt Netflixissä. Leffa oli ainakin meikäläisen makuun, ja piti oikeasti koukussa ihan viimeisiin sekunteihin asti. Suosittelen. 5/5 kevyesti.

Juuri julkaistu juttu Episodissa esittelee leffaa näin:
episodi.fi kirjoitti:Don’t Breathe (2016) on lisätty Netflixin valikoimaan.

Lippuluukuilla hyvin menestynyt kauhuelokuva kertoo kolmesta varkaasta, jotka murtautuvat sokean ja rikkaan miehen kotiin. Helpolta vaikuttava ryöstökeikka muuttuu hengenvaaralliseksi, kun sokea mies paljastuu vaarallisemmaksi kuin voisi luulla.
episodi.fi kirjoitti:Episodin arviossa Don’t Breathe sai neljä tähteä.

”Kuvaus ja leikkaus ovat herkullisen viivyttelevää ja hermoja raastavaa. Turhia leikkauksia välttäen Alvarez onnistuu tekemään leffasta kiduttavan jännittävän, eikä yleisö saa tilaa hengittää sen enempää kuin valkokankaan kolmikkokaan”, kirjoitettiin arviossa.

Katso traileri alta.
Nyt Netflixissä: kiduttavan jännittävä kauhuhitti, joka pistää pidättämään hengitystä

Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Kun elokuvasta tehdään uusintaversio, tuleeko koskaan parempi kuin alkuperäinen ?
Otetaan vertailunvuoksi Tuntematon sotilas, on tehty jo kolme Tuntematonta. Viimeisin on itselleni tuntematon, joten en voi sitä arvostella.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tää on ihan kiva sarja jos on scifiin hurahtanut.

Kosmiset surffitytöt:
https://areena.yle.fi/1-4482750
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mä oon ehkä vähän kateellinen. Ehdin vuositasolla tsekkaamaan ehkä kolme elokuvaa telkusta, eli sarjoista ei voi ees uneksia. Mut pidän suosituksenne korvan takana...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Kaarmis kirjoitti:Mä oon ehkä vähän kateellinen. Ehdin vuositasolla tsekkaamaan ehkä kolme elokuvaa telkusta, eli sarjoista ei voi ees uneksia. Mut pidän suosituksenne korvan takana...
Heh, älä ole. Sehän luultavasti kertonee, että sinulla on oikeata elämää päivääsi täyttämässä. :clap: Minä en ainakaan ehtisi näin paljon katsomaan kaikkea shittiä, ellen asuisi yksin. Tai no, taisin aika paljon katsoa kyllä aviossakin; lienee osasyy, että nyt sitten eronneena ja muutenkin hylkiönä, aikaa riittää. :thumbup: :shifty:

Sillä välin, elämän jatkumista/loppumista odotellessa Kuva
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

:D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Dark Skies - tänään 19.8.18 telkusta

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Ekan sivun Lempparilistaltani (joka on päivittämättä) vinkki leffasta, joka tulee tänään telkusta, elikkäs "ilmaiseksi". :thumbup:
Verilettu kirjoitti:
  • Dark Skies
    Ok Scifi-kauhistelu, jossa perhettä alkavat kiusaamaan aluksi vain oudot tapahtumat kodissa. Sitten tietenkin meno alkaa kiihtyä päästään vaihtiin. Scifi-kauhisteluja on aika vähän ja hyviä kauhuelokuvia muutenkin harvassa. Mielestäni Dark Skies onnistuu monessa kohtaa olemaan mielenkiintoinen. Kannattaa ainakin kokeilla jos eteen sattuu.
    - traileri (vaihtoehto)
    - Netflix
    - Google Play
Mielestäni mainio, erilainen, Dark Skies (2013), tänään 19.8.18 Herolla klo 21.

Jos sinä scifin ystävä olet missannut tämän, kokeile. Leffa ei nyt ole mikään järkky menestys IMDB:ssa, mutta itse pidän tästä leffasta vähintään 8/10.

(Tänään telkusta tulee myös Uhrilampaat, joka ei tosin ole lempparini, mutta kaiketi klasari tuo on.)
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Lothar II kirjoitti:Kun elokuvasta tehdään uusintaversio, tuleeko koskaan parempi kuin alkuperäinen ?
Otetaan vertailunvuoksi Tuntematon sotilas, on tehty jo kolme Tuntematonta. Viimeisin on itselleni tuntematon, joten en voi sitä arvostella.
Nyt on paha. True Grit ja The Departed eivät ainakaan mielestäni häviä alkuperäisversioille. True Gritin uusintaversiossa näyttelijäsuoritukset ovat loistavia ja erityisesti nuorta päähenkilöä näyttelevä Kim Darby on nappivalinta. Infernal affairs, johon siis The Departed pohjautuu oli aikoinaan loistava, mutta kyseessä oli trilogia, jonka viimeistä osaa en aikoinaan saanut käsiini. Se tässä mainittakoon. Aika vähän noita tulee mieleen, vaikka kuinka yrittää.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Elokuvat (ja sarjojakin)

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Jaaha. Laitetaan silmiin osunut juttu. En tämmöisestä ole kuullutkaan, joten sivistyksen vuoksi tänne tietoa kanssa. Olisikohan kerrankin onnistuttu kauhuleffassa, joka on lajina todella vaikea. Ainakin tästä Hereditary leffasta kohistaan. Oikea JT:n perheillan yhteistä katsottavaa :D
voice.fi kirjoitti:Hederitary on saanut lukuisissa arvosteluissa hehkutusta.

Hiljattain ilmestynyt Hederitary-kauhuelokuva on yksi vuoden odotetuimmista tapauksista. Sitä on hehkutettu jo runsaasti ennen ilmestymistä ja ensimmäisten arvioidenkin mukaan kyseessä todellakin on yksi kaikkien aikojen kammottavimmista elokuvista.

Arvostelijoiden kanssa samoilla linjoilla ovat myös tutkijat, jotka päättivät testata sitä, miten pelottavana elokuvaa todella pidetään. He asettivat satunnaisille elokuvan katselijoille syketta mittaavat mittarit ja seurasivat heidän sykettään elokuvan ajan.

Näyttää todellakin siltä, että kyseinen elokuva kylvää kauhua. Katselijoiden syke nousi jopa 164, kun normaali leposyke on 60-80 lyöntiä minuutissa. Mielenkiintoista oli myös se, että syke nousi ennen kaikke 90 minuutin kohdalla.
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Totuus Inceptionin loppuratkaisusta

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Verilettu kirjoitti: Itse olin enempi sitä mieltä, että Cobb jäi uneen, mutta näemmä ei. :wtf: :think:
No sama se. ;) Täytyypä kaivaa BD esiin ja katsella taas kerran. Yksi parhaista scifi-leffoista koskaan.
Kyllä mä olin koko ajan siinä uskossa, että hän jäi todellisuuteen, vaikka toki leffan loppuratkasu ois voinu antaa toisenkin oletuksen. :)
Kieltämättä melkoinen aivot nyrjäyttävä leffa ja jokasella katselukerralla jää kysymyksiä ilmaan (olen nähnyt 3-4kertaa jo) useita. Ekoilla kerroilla nyrjähti aivot jo pohtiessa sitä, montako unitasoa olikaan menossa päällekkäin :D
Ja kyllä, yksi parhaita scifi-leffoja edelleen. Harmi ettei jatko-osaa ole näkynyt ja tuskin näkyykään Nolanin tuntien.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin