Kokeilua

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

StereoX
Viestit: 143
Liittynyt: 28.04.2007 08:16
Paikkakunta: Kuopio

Kokeilua

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Tässä ostin seitsemän erilaista siideriä ja kokeilen juuri makuja.. aika makeeta on ja toisaalta aika raikastavia. Mikäs ihmisille tänä iltana maistuu? Kerro ja anna makutuomarin arviosi. :)

[vitsi]Mikäs Luopio se sellainen luopio on kun ei ole kännissä perjantaina :D[/vitsi]

Nojoo mikä on yleisesti ottaen ihmisten suhde kuningas alkoholiin ja tämän mahdolliseen kuningattareen tupakkaan? Jälkimmäistä en harrasta itse laisinkaan :)
"hedelmistään puu tunnetaan"
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Ehkä otin, ehkä en :roll:
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: Kokeilua

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

StereoX kirjoitti: Nojoo mikä on yleisesti ottaen ihmisten suhde kuningas alkoholiin ja tämän mahdolliseen kuningattareen tupakkaan? Jälkimmäistä en harrasta itse laisinkaan :)

Otan viinaa vain lääkkeeksi. Joidenkin mielestä olen todella sairas :)

Röökiä vetelin kuin korsteeni nuoruudessani about seitsemän vuotta. Lopetin sen vajaat 19 vuotta sitten.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kokeilua

Viesti Kirjoittaja Tony »

StereoX kirjoitti:Mikäs ihmisille tänä iltana maistuu? Kerro ja anna makutuomarin arviosi. :)
Tästä illasta en tiedä, mutta eilen sekoiteltiin vaimon kanssa mansikkamehua puolikuivan kuohuviinin ja jäämurskan sekaan. Ei ollut ollenkaan hassumpaa. :)
Nojoo mikä on yleisesti ottaen ihmisten suhde kuningas alkoholiin ja tämän mahdolliseen kuningattareen tupakkaan? Jälkimmäistä en harrasta itse laisinkaan :)
Minulla ja alkoholilla on ollut aina hyvä suhde. Sen on ihmeekseen huomannut, että vuosien mittaan tekee vähemmän ja vähemmän mieli "höntäntönttää". Sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa maisteleeko sitä vai ei. 8) Röökiä ei ole tullut polteltua koskaan, ja tuskinpa jaksaa aloittaakaan. Täällä länsirannikolla nuuskan käyttö on vielä voimissaan kaikista kielloista huolimatta ja pussiversiota tulee joskus illan rientojen lomassa käytettyä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tupakkaa en ole koskaan edes maistanut. Alkoholia käytän sen verran etteivät täysraittiiksi hauku.
Viimeksi muokannut Jaakob, 29.03.2008 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Kokeilua

Viesti Kirjoittaja wolframium »

kirjallisuusveli kirjoitti:Otan viinaa vain lääkkeeksi. Joidenkin mielestä olen todella sairas :)
Minäkin otan viinaa lääkkeeksi; otan sitä siksi, että saisin riuhdottua edes jotain tunteita tästä muutoin kovin tasapaksusta (lue: melankolisesta) luonteestani. Tavaksi on muodostunut, että kerran viikossa on hyvä nollata tilanne; perjantaina aloitettu "putki" kestää joskus lauantai-iltaan, tai sitten se jää perjantaihin. No pääsiäisenä meni vähän pitemmäksi... ehkä otin fifty, ehkä sixty.

Paras viinanjuontikokemus ehdottomasti on, kun ottaa saunassa kipakat löylyt ja siirtyy sen jälkeen kuistille avaamaan ensimmäistä olutta. Kohtapuoliin saa samalla kuunnella myös linnunlaulua 8)

Kaikenlaista keuhkoihin vedettävää inhoan yli kaiken, siitä osakiitos kuuluu Vartiotorniseuran manipulaatiolle.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

Alkoholi on hyvää, erityisesti erilaiset cocktailit. Niitä tulee kotioloissa viikonloppuisin sekoiteltua. Yleensä ottaen otan ainoastaan viikonloppuisin, enkä edes muista milloin tuli otettua edelliset överit, joten kai tää ihan tasapainoinen suhde on. Baaripolttelukin jäi vuodenvaihteessa, kun tuli tuo tupakointikielto voimaan, mikä on tosi hyvä juttu se.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

hijt kirjoitti:enkä edes muista milloin tuli otettua edelliset överit
Sama vika. Sitä jotenkin hyytyy nykyään hyvissä ajoin. Omituista :shock:

:P
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Pienoinen ongelma tuon alkoholin kanssa tuppaa olemaan. Olutta en ole koskaan oppinut juomaan (mitä pidän kyllä häpeänä koska tunnustan olevani jonkinsortin kulinaristi) ja suurempien määrien juominen tuottaa nykyään vaikeuksia kun ilta tuppaa aina päättymään keskusteluun kaakeliastian kanssa ilman, että humalasta on tietoakaan. Pää kyllä vetäisi mutta vatsa ei kestä.

Lasin punaviiniä juon (lähes) joka ilta ja sitten kun otan vähän enemmän niin juon yleensä rommia... viskipaukku tekee myös joskus terää. Saunassa menee pari kopparbergiä tai jotain keski-eurooppalaista. Näitä upciderin/golden capin esanssilitkuja ei juo kuin pakon edessä.
"Life is what You make of it."
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tuli tuota ryyppäämistä harjoiteltua huolella jt-aikoina ja erottamisen jälkeen, mutta nykyään olen kohtuukäyttäjä. Eilen meni puoli pulloa rommia, mikä on kyllä aika paljon, mutta meillä olikin bileilta. Rommi on oikeastaan ainut väkevä jota tykkään nykyisin juoda. Olut on hyvää saunassa ja ilman saunaa.

Jos jotain haluaa kokeilla, niin koittakaapa sekoittaa viskiä ja kaljaa. drinkin toimivuudesta en tiedä enkä haluakaan tietää, mutta maku on niin hirveä että kakkakin maistuu varmaan paremmalle.
Let me go Master I hate you so
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Joisin paljon enemmän jos olisin rikkaampi! Erityisesti tykkään oluista, ja aina irkkubaarin kohdalle sattuessa pitää maistella erikoisoluita. Myös panimoravintoloissa moista harrastelen jos rahat sallii. Vinkku menee myös, vaikken mikään vraie connaisseuse olekaan. Väkevistä suosikkina rommi (varsinkin aamiaismurojen kanssa maidon asemesta Jack Sparrow-tyyliin) ja viski, tykkään myös sherrystä, madeirasta ja imelistä namilikööreistä. Cocktailit ei oikein maistu ja siideriä en voi sietää. Yak.

Tupakki maistuu joskus juhliessa, yllättävän harva täällä näyttää kessuttelevan.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Kokeilua

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

wolframium kirjoitti:Paras viinanjuontikokemus ehdottomasti on, kun ottaa saunassa kipakat löylyt ja siirtyy sen jälkeen kuistille avaamaan ensimmäistä olutta.
Tuohon lisäisin sen että saunaan voi myös ottaa mukaan jääkylmän tuopin varustettuna vodkalla, haluamallaan lantringilla sekä jääkuutioilla. Kuumat löylyt ja jääkylmä "höttönen" toimii OK.

+ Lisäyksenä "höttösen" lopun kanssa kuistille vilvoittelemaan sekä savuille.

(juuri vilvoittelusta tulleena :) )
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

En pidä yhtään alkoholin mausta, joten en sitä juo. Viini ja kalja maistuvat älyttömän pahoilta, ja siiderissä häikkäävät hiilihapot ja juuri se alkomaholin aiheuttama sivumaku.

Kun kieltäydyn esimerkiksi ruokapöydässä viinistä tai jossain hienoissa tilaisuuksissa valitsen shampanjan sijasta alkoholittoman vaihtoehdon, monet varmaankin luulevat että teen sen periaatteesta. :)

Tupakkaa maistoin kerran ihan maistamistarkoituksessa, uteliaisuudesta. Keuhkosyöpäriski, paha haju ja muut haittavaikutukset ovat ihan tarpeeksi pitämään meikän loitolla syöpätikuista.
ex-jehu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.10.2007 00:14
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

Viiniä tulee juotua silloin tällöin safkan kanssa. Kaljaa saunassa ja joskus ihan muuten vaan. Kännit maksimissaan kerran kuukaudessa mutta silloin ei kohtuudella :twisted:

Alkoholin suhteen olen todella "avoin" eli melkein mikä tahansa käy. Tummat rommit ovat olleet viime vuosina suurin intohimoni.

Alkoholin juominen ja ihan kunnon dokaaminenkin on kivaa hommaa hyvässä seurassa, mutta kohtuudella kaikkea. Joka viikonloppuisia perseitä tuli harrastettua teinivuosina, mutta nykyään sitten vähän harvemmin vaikka toisinaan tuntuu ettei mikään ole muuttunut kun aamulla herää oksentamaan :D
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
jariotus

Viesti Kirjoittaja jariotus »

Tupakkia olen poltellut pikkujolpista lähtien, ensin tietysti salaa, kun jehnulapsi olin. Nykyään askillinen menee päivässä.

Alkoholin olen tyystin lopettanut. En tosin koskaan ole ollut mikään ammattijuoppo, mutta silloin kun otin, otin niin, että jäykempikin mies taipui.

Nyt on menossa neljäs kuukausi täysraittiutta, eikä kaduta yhtään. Jätän viinan muiden juotavaksi ja krapulat toisten kärsittäviksi

:twisted:
Vastaa Viestiin