Kokeilua

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Nuorempana tuli juotua oikein tosissaan. Mutta vanhempana viisastuu. Ei kohtuullisessa juomisessa mielestäni ole mitään pahaa, mutta se on usein täysin turhaa hommaa. Aikaisemmin kun pyörin etupäässä tanskalaisten piireissä tuli Tuborgia kaadettua kurkkuun oikein kunnolla, usein sentakia, että bileet oli niin pirun tylsät.

Siirryttyäni aasialaisten porukkoihin huomasin, että aasialaisten bileissä ei viinaa juuri tarvita. Niissä syödään, lauletaan ja harjotetaan erilaisia seuraleikkejä.
Olin tässä hiljattain katollilaisissa konfirmaatio juhlissa, joissa oli kutsuttuna tanskeja, norskeja ja filippiiniläisiä. Sanoin etukäteen emännälle, että älä pistä mua tonne tylsään pohjoismaalaisten pöytään. Mieluiten ystävien sekaan filippiiniläisten pöytään. Nää pohjoismalaiset katteli ihmeissään kun minä siellä istuin aasialais kaunottarien keskellä.
Scandinaavien pöydästä nousi joka viides minuutti joku pitämään tylsää puhetta. Yllättäen keskellä erästä pitkää puhetta karjaisi vieressäni istuva Marilou, että nyt loppu nää fucking puheet pistetään karokeet soimaan. Me hypättiin pöydän päälle tanssimaan ja hoilottamaan karokeeta. Hauskaa oli. Aamuyöhön kun päästiin niin pohjoismaalaiset istu totisina pöydässään enemmän tai vähemmän humalassa. Me aasialaiset oltiin tanssittu ja laulettu koko yö. En ehtinyt koko yönä edes kaljapullollista alkoholia kurkkuun kaatamaan. Niin piti kiirettä ja hauskaa. Eikä tullu krapulaa.

Se on toi juominen hyvin paljon riippuvaista siitä mistä kulttuurista on peräisin.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Kapulle sen verran terveisiä, että olen tosiaan itsekin miettinyt, että pitäisikö siirtyä johonkin Kaakkois-Aasian maahan "eläkkeelle". Tämä pohjoinen melankolia kun on itseenikin niin kovin tarttunut.

En tiedä mitä kristillinen katolilaisuus käytännössä merkitsee esim. Filippiineillä, mutta enemmän henkiseksi kodikseni voisin nykyään luonnehtia vaikkapa vapaamielistä buddhalaista perinnettä (esim. Thaimaa, siksi kai turistitkin siellä niin viihtyvät?)
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
StereoX
Viestit: 143
Liittynyt: 28.04.2007 08:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Tänään mulla on vähän kermalikööriä, tietenkin Baileys :) Kanafetasalaatti valmistumassa ja poppareitakin kuulemma olis saatavilla. :)
"hedelmistään puu tunnetaan"
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

StereoX kirjoitti:Tänään mulla on vähän kermalikööriä, tietenkin Baileys :) Kanafetasalaatti valmistumassa ja poppareitakin kuulemma olis saatavilla. :)
Minulla on "kylässä" itse Hankey Bannister.

"Mr. Hankey, the Christmas Poo..." dii dii, di didi diiii...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Vastaa Viestiin