Olisikohan jo aika...

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Elisenda
Viestit: 107
Liittynyt: 13.01.2014 19:40

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Markku Meilo kirjoitti:
Ja onhan sitten on työllistävä vaikutuskin kun innokkaimmat vanhimmat poukkoilevat passissa ja tarkkailevat valojen sammumista jne.

Josta tulee mieleen se kultin emämaan aamukahteen-sääntö, jolla vanhimpia pompotettiin puskissa menemällä sisaren asuntoon (omalla avaimella) vasta reilusti aamukahden jälkeen.
Ja kai tämä sitten oli joku läppä tai urbaania legendaa? Ei kai kukaan oikeasti kenenkään valojen sammuttelua missään puskissa kyyläisi, saati menisi kenenkään asuntoon sisälle keskellä yötä? Kai tässä nyt joku lakikin tulee vastaan?
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Tony »

Elisenda kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:
Ja onhan sitten on työllistävä vaikutuskin kun innokkaimmat vanhimmat poukkoilevat passissa ja tarkkailevat valojen sammumista jne.

Josta tulee mieleen se kultin emämaan aamukahteen-sääntö, jolla vanhimpia pompotettiin puskissa menemällä sisaren asuntoon (omalla avaimella) vasta reilusti aamukahden jälkeen.
Ja kai tämä sitten oli joku läppä tai urbaania legendaa? Ei kai kukaan oikeasti kenenkään valojen sammuttelua missään puskissa kyyläisi, saati menisi kenenkään asuntoon sisälle keskellä yötä? Kai tässä nyt joku lakikin tulee vastaan?
Muistelen lukeneeni että kyllä näitäkin tapauksia on ollut.

Jotenkihan se tämäkin pitää todentaa?
Vanhinten kirja kirjoitti:Voimakas aihetodiste, esimerkiksi raskaus tai todisteet (ainakin kahden silminnäkijän vahvistamat) siitä, että syytetty on ollut koko yön samassa talossa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa (tai samassa talossa tunnetun homoseksualistin kanssa) sopimattomissa olosuhteissa, on pätevä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Elisenda kirjoitti:Ja kai tämä sitten oli joku läppä tai urbaania legendaa?
Ei vähimmässäkään määrin. Nuoruustani muistan henkilöiden mainintoja passissaolostaan ja minutkin on vastaavantyyppiseen hommaan kerran raahattu silmäpariksi mukaan.
Elisenda
Viestit: 107
Liittynyt: 13.01.2014 19:40

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Tony kirjoitti:
että syytetty on ollut koko yön samassa talossa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa
Päiväpanoilla ei sitten vissiin niin väliä.. :wink: Voi tätä logiikan riemujuhlaa. Noh, tämä on miesten maailma ja miesten järjestö. Välillä tuntuu, ettei se Eeva mikään täydennys ollut vaan paranneltu versio 2.0. :D (vitsi,vitsi)

Ei vähimmässäkään määrin. Nuoruustani muistan henkilöiden mainintoja passissaolostaan ja minutkin on vastaavantyyppiseen hommaan kerran raahattu silmäpariksi mukaan
Huoh, uskottava se sitten on. Tuntuu vaan niin järjettömältä, että miksi ihmisiä pitää vahtia tällä tavoin. Jos tällä tavalla saadaan joukko tottelemaan, niin eihän kukaan tee sitä vapaaehtoisesti, siksi että katsoisi sen olevan oikein, vaan motiivina on järjestön pelko. Jotenkin niin nurinkurista.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Tony »

Elisenda kirjoitti: Päiväpanoilla ei sitten vissiin niin väliä.. :wink: Voi tätä logiikan riemujuhlaa. Noh, tämä on miesten maailma ja miesten järjestö. Välillä tuntuu, ettei se Eeva mikään täydennys ollut vaan paranneltu versio 2.0. :D (vitsi,vitsi)
Logiikka lienee näissä hommissa usein aika sivuosassa. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Elisenda kirjoitti:...vaan motiivina on järjestön pelko.
Vt-seuran jumala ei ole keksinyt järkevämpääkään motiivia.
Jotenkin niin nurinkurista.
Kultti mikä kultti.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Elisenda kirjoitti:Huoh, uskottava se sitten on. Tuntuu vaan niin järjettömältä, että miksi ihmisiä pitää vahtia tällä tavoin.
Jt-järjestö osoittaakin tuolla menettelytavallaan etteivät usko Raamatun esimerkkeihin (Korah Ananias ja Safira) vaan asettuvat itse tuomareiksi. Siinä on jotain obsessiivista halua toisen ihmisen hallintaan, mikä saattaa olla peräisin vaikeasta lapsuudesta.

Totuus vapauttaa, väärä oppi vangitsee.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Elisenda kirjoitti:
Välillä tuntuu, ettei se Eeva mikään täydennys ollut vaan paranneltu versio 2.0. :D (vitsi,vitsi)
Eeva nimenomaan oli se parannettu versio. Lilith oli Adamin ensimmäinen puoliso. Juutalaiset legendat tuon osaavat kertoa, raamatusta se vain poistettiin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kaarmis kirjoitti:Eeva nimenomaan oli se parannettu versio. Lilith oli Adamin ensimmäinen puoliso. Juutalaiset legendat tuon osaavat kertoa, raamatusta se vain poistettiin.
Perin harmillinen juttu tämä poistaminen, mikä lisäksi aiheutti luukatoa, kuten jokainen meistä voi todistaa. ;)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kaarmis kirjoitti:Eeva nimenomaan oli se parannettu versio. Lilith oli Adamin ensimmäinen puoliso. Juutalaiset legendat tuon osaavat kertoa, raamatusta se vain poistettiin.
Jos oikein muistan, niin tarinan Lilithillä oli omia mielipiteitä ja omaa tahtoa, mikä ei sopinut miehille, joille nainen oli biomassan verrattavaa omaisuutta.
Vastaa Viestiin