Täällä minä, kastamaton julistaja

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Täällä minä, kastamaton julistaja

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jaakko, moniin tepsii rakkauspommitus jo sinällään. Uskoisin että suurin osa aikuisista kasteelle menijöistä ei oo vielä kuullukkaan karttamisesta. Siinä se pointti.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Nimrod
Viestit: 267
Liittynyt: 09.09.2013 19:10

Re: Täällä minä, kastamaton julistaja

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Jaska, en suinkaan tarkoittanut jokaista ihmistä. Olisi pitänyt selkeyden vuoksi tarkentaa että kaikki kasteelle menevät.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Täällä minä, kastamaton julistaja

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

:D Mä vähän nipotin, ei muuta. Kaarmis on oikeassa, etteivät lähestulkoonkaan kaikki tiedä käännytyksen kikkoja (joista lahjukset ja pyrkimys saattaa ihminen kiitollisuuden velkaan ovat ilmeiset), saati oppisalaisuuksia. Eiväthän edes kaikki todistajatkaan tiedä "Lauma" -opuksesta ja vaikka tietäisivätkin, eivät tiedä sen sisällöstä.

Jos tuo lahko olisi rehellinen, se ei salailisi mitään eikä liioin teeskentelisi olevansa jotain, mitä ei ole.
Nimrod
Viestit: 267
Liittynyt: 09.09.2013 19:10

Re: Täällä minä, kastamaton julistaja

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Miten niin salailee? :D Heillä on Totuus(tm) eli JT oppi. Totuudella siis tarkoitetaan ainoastaan JT oppia. totuus on sitten erikseen mutta siitähän he eivät mainitse mitään koska totuus ei kuulu JT lahkoon ;)
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Täällä minä, kastamaton julistaja

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

En vaan voi todistaa toisille sellaista asiaa, mistä en itsekään ole tullut vakuuttuneeksi.
Onnitteluni terveestä asenteestasi saara! Isot päätökset kannattaa tehdä vasta kun on todella epäilyksettä vakuuttunut suuntaan tai toiseen. Epäilykset ei katoa itsestään, niitä kannattaa tarkastella, tieto ei ole pahasta, oli kyseessä sitten totuus tai Totuus*.
en halua missään tapauksessa itselleni putkinäköä
Todistajuus vaatii putkinäköä, ei siis pelkästään silmälappuja raviradalla (elämän kilpajuoksu).
Jos Raamattu on sittenkin sana jumalalta ihmiselle, ja suhde jumalaan henkilökohtainen, kirjakokoelman lukeminen pitäisi onnistua ihan henkilökohtaisesti. Jos jumala olisi halunnut hallintoelimen johtamaan, se ois perustanut sitten sellaisen. Eipä perustanut.
Vastaa Viestiin