Apua eroamiseen

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Käärmis ei ole vaan tuota huomannut. :D

Minä en ole kovin usein noissa käynyt, mutta silloin kun olen, niin ns. virallisen osuuden jälkeen on yleensä menty Chicosiin syömään ja jatkamaan keskustelua. Aihe on tällä kertaa todella mielenkiintoinen vaikkei itselläni lapsia olekaan, onhan tullut oltua tuollaisen yhteisön jäsenenä lapsesta saakka.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
nabander
Viestit: 190
Liittynyt: 02.11.2010 22:40

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja nabander »

Vai Chicosiin

En voi olla suosittelematta Hot&Spicy Burgeria, nimi ei valehtele

Kunnoittavasti teidän
Nabander

Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään
gloo
Viestit: 64
Liittynyt: 17.04.2007 23:13

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja gloo »

Mulla samanlainen tilanne, mutta olen onnellisesti toimeton ja hyvät välit perheeseen ja sukulaisiin.
Emmy kirjoitti:Vaihtoehtona olisi jatkaa toimettomana ja pitää yhteydet sukulaisiin, mutta en jaksa jatkuvaa syyllistämistä ja kysymyksiä vanhemmiltani.
Oletko siis puhunut vanhempies kanssa? Minkälaisia kysymyksiä tulee?
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we're just making him madder and madder"
-Homer Simpson
Emmy
Viestit: 90
Liittynyt: 18.04.2012 17:01

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Emmy »

Vanhemmat tietävät sen verran, ettei tämä pelleily kiinnosta enää. Tietävät, etten ole käynyt kokouksissa, ja konventteihinkaan en ole mennyt heidän kanssaan nyt parina viime kertana. Äiti itki vähän aikaa sitten, miten he eivät pidä minuun mitään yhteyttä, jos eroan. Hoki vain miten minun "pitäisi kertoa vanhimmille jos olen jotain pahaa tehnyt, he eivät kerro asioita eteenpäin."

Jaksavat kuitenkin aina kysellä, että olinko kokouksessa eilen jne. Ihmettelen, ettei isä ole saanut mitenkään erikoista halvausta vielä minun suhteeni, kun hän on niin hengellinen ja hieno mies seurakunnassa. Ajattelin jossain vaiheessa pitää penen juttutuokion hänen kanssaan. Ihan hyvässä hengessä, en yritä provosoida tai mitään muuta, haluaisin vain vähän kysellä, onko hän oikeasti samaa mieltä kaikesta mitä opetetaan, yms.
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

kaappi1 kirjoitti:Itse kun erosin maistraatin kautta, ajattelin että nyt seurakunnan vanhimmat jättävät rauhaan. Mutta ei. Edelleen jatkui pommitus tekstiviesteillä: tervetuloa muistonviettoon ja erikoisesitelmään plaa plaa plaa. Tuli mitta täyteen ja laitoin kirjeen seurakuntaan selvin perusteluin miksi en halua enää kuulua kyseiseen uskontoon.
Pistää vihaksi, kun VT-seura aliyhdistyksineen on kykenemätön toteuttamaan edes yksinkertaisia yhteiskunnan vaatimia toimenpiteitä. Itse olen sekä erotettu että eronnut. Tikkurilan pojat kun sattuvat aina "unohtamaan" maistraattiin ilmoittamisen.

Tästähän oli Johanneksen pojan sivuilla jotain juttuakin, kun Betel vastasi tietosuojavaltuutetun kyselyyn, että "jostain syystä" Johanneksen pojan eroilmoitus maistraattiin oli jäänyt tekemättä. Kiven kovaa kyllä väittivät että yleensä muistavat ilmoittaa.

Jos päädyt eroamiseen, suosittelen että teet sen maistraatin kautta. Seuraavan kerran kun vanhin soittaa sinulle tai käy luonasi (hyvin todennäköistä vaikka olisit eronnut), tee muutamalla sanalla selväksi että olet eronnut. Muuta ei tarvitse sanoa. Jos jätät viestisi epäselväksi, on suuri riski että saat jatkossakin kutsuja muistonviettoon ja soittoja paikallisen seurakunnan koordinaattorilta.
Emmy
Viestit: 90
Liittynyt: 18.04.2012 17:01

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Emmy »

Hei te kaikki jotka tiedätte asiasta jotain!
Kuuluuko väestörekisterikeskuksessa näkyä, jos kuuluu johonkin uskonnolliseen yhteisöön? Tarkistin tuossa vähän aikaa sitten omat tietoni, ja siellä ei lue, että kuuluisin Jehovan Todistajiin. Onko tämä ihan normaalia, vai eikö sitä merkitä sinne ollenkaan yleensä? Olen siis kasteella kuitenkin käynyt, ja vain toimettomana vieläkin.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kyllä se siellä näkyy jos kuuluu. Mä tarkistin tietoni vuonna 2004 ja selvisi etten ole koskaan kuulunut jehovantodistajiin "virallisesti" eli väestörekisterin mukaan. Kuuluin vain epäviralliseen paikallisseurakuntaan. Oli varmaan aika yleistä aiemmin.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Emmy
Viestit: 90
Liittynyt: 18.04.2012 17:01

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Emmy »

Eli en siis kuulu oikeasti tähän lafkaan? Hämmentävää. Eikö minun siis tarvitse erota edes? :D
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Tony »

Emmy kirjoitti:Eli en siis kuulu oikeasti tähän lafkaan? Hämmentävää. Eikö minun siis tarvitse erota edes? :D
Jt:t ymmärtävät asian niin, että väestörekisterin merkintä on vain maallisen rekisterin merkintä. Vain heidän oma jäsenrekisterinsä merkitsee tässä asiassa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Silent enigma
Viestit: 20
Liittynyt: 20.11.2013 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua eroamiseen

Viesti Kirjoittaja Silent enigma »

aika sama tilanne päällä mulla.toimetonhan tässä ollaan.kahteen vuoteen en ole kentällä käynyt ja nyt puoleen vuoteen en oo kokouksissa jaksanut olla kun tuli sellainen olo kun istuin viimeisiä kertoja salilla että mitä helvataa mä täällä teen.kyllä tuo eroamis asia kokoajan mielessä on mutta siihen taas vaikuttaa just se että tosiaan menee välit sukulaisiin ja siihen en oo vielä valmis
Vastaa Viestiin