haluan esitellä itseni

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

airik
Viestit: 11
Liittynyt: 03.05.2014 10:12

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja airik »

paula kirjoitti:
Minun mokani kun menin anopina aikana paljastamaan että käyn kylässä....

Näillä muistoilla nyt mennyt kolme vuotta, kun tulevat suomeen lomalla eivät suostu tapamaan.


todella surullista luettavaa. en voinut muuta kuin itkeä tirauttaa luettuani kirjoituksesi. tämä on aina ollut minulle se suuri kysymys. en voi ymmärtää, miten voi hylätä oman lapsen tai jonkun perheenjäsenen vain siksi että ei enää ajatella samalla tavalla. tiedän oikein hyvin nuo perusteet, mutta silti. mikä voi olla tärkeämpää kuin oma perhe?? minulla on kolme lasta ja voin sanoa että nuo kolme ovat minulle omaakin elämää arvokkaammat. rakastan heitä yli kaiken. se mihin he uskovat tai jättävät uskomatta, on täysin heidän oma asiansa. pääasia että ovat onnellisia valinnoissaan. ja minä olen tukena. aina.

en voi muuta kuin lähettää sinulle Paula suuren halauksen, ja toivoa, että voisit kaikesta huolimatta olla onnellinen.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Näistäpä herääkin kysymys.

Jos esim. 18v nuori tutkii ja tarkastelee opetuksia ja lopputuloksena ei kyetä enään uskomaan seuran opetuksiin, eroaa ja käy niin että tämän vanhemman kuolettavat hänet elämästään...jaadijaadijaa...

Käy niinkuin käy ja nuori masentuu ,stressaantuu, on surullinen tunnetiloineen , kenties mielenterveys järkkyy JA
Saa näiden lisäksi ja NÄISTÄ syistä vielä fyysisiä kipuja ..( monien kipujen takana voi olla stressi yms )

Näinkö jumala todella haluaa tilanteen hoitaa?

(Olenko väärässä jos sanon että henkiset ongelmat voivat tehdä myös fyysisiä kiputiloja?)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
airik
Viestit: 11
Liittynyt: 03.05.2014 10:12

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja airik »

Veli-Hopea kirjoitti:Näistäpä herääkin kysymys.



Näinkö jumala todella haluaa tilanteen hoitaa?

(Olenko väärässä jos sanon että henkiset ongelmat voivat tehdä myös fyysisiä kiputiloja?)


oikeassa olet. fyysisten kipujen suhteen.

en usko että jumala haluaa näin asioiden menevän. ihminen on inhimillinen, kyllä sen pitäis jossain näkyä. mahtaako eläimet pitää jälkeläisistään parempaa huolta....ehkä me ei loppupeleissä kovin inhimillisiä ollakaan.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jeepsh. Mitä fyysisiin kipuihin tulee, niin heitetään tähän yksinkertainen perus esimerkki eli lapset.
Jos lasta kiusataan , tätä jännittää joku tuleva juttu yms, voi tälle tulla maha kipeäksi, fyysisesti.

Olisipa kiva käydä läpi , mitä kaikkia fyysisiä kipuja eri tunnepuolen asioista voi ilmaantua. Pitää lukea lääkäriksi :D
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ihan meinasi unohtua ja pyydän anteeksi sitä :

henkiset ongelmat ja fyysiset kiputilat voivat olla mahdollisia yhtälailla näille vanhemmillekkin jotka lapsensa elämästään kuolettavat.

Muoks*

http://www.studio55.fi/hyvinvointi/arti ... sia/132580

Anteeks kun sotken esittelyketjuun vähän muutakin. Ylläpito voi vaikka jakaa uuteen aiheeseen jos tämä sotkee liikaa
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

airik kirjoitti:En siis ole erotettu. Enkä eronnut. 4 vuoteen en ole käynyt kokouksissa jonka takia minua kohdellaan kuin erotettua. Ystävät, joihin törmään kaupan kapeilla käytävillä, laskevat katseen alas ja kävelevät nopein askelin ohitseni.
T'ämä on sekä traagista että koomista. Itse olen eroamisen jälkeen ollut 5-10 minuuttia samassa tilassa ennen hyvin läheisen JT-pariskunnan kanssa. Näistä molempien täytyi kovasti keksiä jotain kiinnostavaa katseltavaa ikkunasta. Ja vähän vieraamman superteokraattisen pariskunnan kanssa samassa hississä(!). Kyllä se karttaminen onnistuu jopa alle puolen metrin päässä kun oikein pinnistelee.

Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
airik
Viestit: 11
Liittynyt: 03.05.2014 10:12

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja airik »

Ja tämä se vasta koomista oli:

Törmäsin kaupassa tienraivaaja sisareen. Hänpä tuli kuin tulikin juttusille ja pyyti mun puhelinnumeroa samalla kun kaivoi kalenteria laukusta. Sanoin että kiva, tule ihmeessä moikkaamaan ja kahville. "Eikun ajattelin että alettas tutkii yhdessä". Johon minä sanoin että en halua alkaa tutkimaan. Asiat kun on ennestään tuttuja. Siinä meni sekunnin sadasosa ku kalenteri meni takas laukkuun eikä mun puhelinnumeroa enää kaivattu. Ei kyllä sisar enää heido mulle sanonu. Mä huikkasin hyvät jatkot ja totesin kahvikutsun sitten olevan voimassa.

säälittävää.
airik
Viestit: 11
Liittynyt: 03.05.2014 10:12

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja airik »

Toki tuo hississä seisominen mykkänäkin on koomista :). Kun tuttuja ollaan....
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mulle kävi kerran silleen, että olin kaupassa kassajonossa. Olin unohtanut silmälasit kotiin, joten näin aika huonosti. Siihen mun selän taakse tuli jonoon joku mummeli. Vilkaisin häntä ja sitten tajusin, että hän on ihan tosi tutun näköinen. Mutta koska mulla ei ollut rillejä, niin en saanut selvää kasvoista. Siksipä työnsin naaman ihan lähelle sitä mummoa. Mummeli oli aika vaivaantuneen näköinen, mutta ei sanonut mitään, koska hän oli paikallisen seurakunnan esivalvojan vaimo. :D
Luuli varmaan, että nyt luopio vainoaa :D
Let me go Master I hate you so
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja paula »

Airik kirjoitti:
en voi muuta kuin lähettää sinulle Paula suuren halauksen, ja toivoa, että voisit kaikesta huolimatta olla onnellinen.

Kiitos Airik, halauksesi lämmitti. Minä olen hyvin tyytyväinen kuitenkin ratkaisuuni ja tietysti tunnen usein kovaa ikävää mutta lapseni ovat aikuisia. Toki tunnen syyllisyyttä että altistin lapseni liian kauan seuran vaikutukselle kun annoin mieheni määrätä uskonnosta. Jos olisin uskaltanut lähteä aiemmin....

Vaikka seuran ohje on ollut ettei lapsia tähän maailmaan niin kyllä valmiiksi kasvatetut hyvätapaiset nuoret kelpaa seuralle, etenkin pojat oikein imaistaa seuran otteisiin. Poika jätti koulut käymättä ja on nyt töissä "puutarhalla"

Mutta lähtöni mahdollisti sen että ehkäpä halutessaan joku lapsistakin uskaltaa lähteä. Onhan sieltä beetelistäkin lähetty:-)

Minun karttamiseni alkoi kun vuosia toimettomana olleena menin äänestämään enkä sitä halunnut katua:-)

Airik- minä olen onnellinen- paljon enemmän kuin silloin kun perheen elämä pyöri jt juttejen ympärillä. Minulla on ajatuksen vapaus ja voin vaikuttaa omaan elämääni.
airik
Viestit: 11
Liittynyt: 03.05.2014 10:12

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja airik »

paula kirjoitti:Toki tunnen syyllisyyttä että altistin lapseni liian kauan seuran vaikutukselle kun annoin mieheni määrätä uskonnosta. Jos olisin uskaltanut lähteä aiemmin....

moni pohtii noin. myös minä. viimeksi alkuviikosta poika sanoi:"kiitos äiti ku et enempää aivopessy meitä!" eli tää juontaa siihen kun annoin pojan itsensä päättää 14 vuotiaana käydäkö kokouksissa vai ei. vuotta nuorempi tyttö jatkoi kanssani kokouksissa käyntiä, mutta lopetti sitten itsekin aika pian. kuten minäkin.

taisi olla kierrosviikon kokous yksi viimeisitä kokouksista kohdallani. ystävät ei omassa seurakunnassa, kuten ei muissakaan missä kävin, olleet innokkaita tervehtimään kokouksiin tulijaa. itseasiassa sait rauhassa lampsia sisälle saliin ja istumapaikalle. mutta auta armias ku kierrosviikko oli!! voi sitä haluauksien ja olalle tapusten määrää. "ihana nähdä sua" ym täysin käsittämätöntä puhetta. yks sisar katsoi asiakseen kovaan ääneen ja halauksen kera toivottaa mut tervetulleeks aina kierrosviikolla. muut kokoukset olin sitten näkymätön. tuona kierrosviikolla ajattelin, että nyt en malta pitää suuta kiinni kun halaushyökkäys alkoi, vaan sanoin sisarelle että "älä jaksa aina kierrosviikolla näytellä noin ilahtunutta ku mut näät, ku tää on vähä kiusallista". sisaren leuka silminähden tipahti ala-asentoon. sitten kun kierrosavalvoja suunnilleen ensi sanoikseen kehui seurakunnan lämminhenkisyyttä ja sitä iloa mikä eteisessä oli, kun ystävät saapui kokouksiin, niin mun teki mieli kiljua. en tietty tehny sitä. ajattelin, että tulisitpa yllärikäynnille joskus, niin tietäsit just mistä puhua, kun on aika puhua seurakunnan tarpeista.

kotona aihe on kovasti nyt tapetilla tuon hesarin kirjoituksen takia. meillä puhutaan paljonkin sekä uskonnoista yleensä että juuri jehovan todistajista. jos on totta, että uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa, ja uskonto on syynä moneen selkkaukseen/sotaan, niin vääjäämättä tulee mieleen, että jehovan todistajien uskonta rikkoo perheitä. :( eli ei olla sen parempia kuin muutkaan.

kiitos sinulle Paula kirjoituksistasi. :)
artoodetoo
Viestit: 149
Liittynyt: 14.11.2012 17:04

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja artoodetoo »

airik kirjoitti:moni pohtii noin. myös minä. viimeksi alkuviikosta poika sanoi:"kiitos äiti ku et enempää aivopessy meitä!" eli tää juontaa siihen kun annoin pojan itsensä päättää 14 vuotiaana käydäkö kokouksissa vai ei. vuotta nuorempi tyttö jatkoi kanssani kokouksissa käyntiä, mutta lopetti sitten itsekin aika pian. kuten minäkin.

taisi olla kierrosviikon kokous yksi viimeisitä kokouksista kohdallani. ystävät ei omassa seurakunnassa, kuten ei muissakaan missä kävin, olleet innokkaita tervehtimään kokouksiin tulijaa. itseasiassa sait rauhassa lampsia sisälle saliin ja istumapaikalle. mutta auta armias ku kierrosviikko oli!! voi sitä haluauksien ja olalle tapusten määrää. "ihana nähdä sua" ym täysin käsittämätöntä puhetta. yks sisar katsoi asiakseen kovaan ääneen ja halauksen kera toivottaa mut tervetulleeks aina kierrosviikolla. muut kokoukset olin sitten näkymätön.
Näinhän se menee. Meidän seurakunnassa osalle yleisönpalvelijoista annettiin tehtävä tulla salille puoli tuntia ennen ohjelman alkua ja kättelemään kaikki sisään tulevat. Itse YP:nä ollessani olin aina ovella tervehtimässä ja yhden kerran ottamassa ihmisten takkeja naulakolla vastaan, että laitoin ne naulakkoon heidän puolestaan. Se oli kyllä naurettavuuden huippu :D

Näin kiinnostuneet saisivat mahdollisimman hyvän kuvan todistajista. Tavallisissa kokouksissa ei enää ollut niin väliä, että on joku tervehtimässä ovella.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

vielä mun lapsuudessa oli tapana et oli veli kättelemässä ja toinen veli otti takit vastaan. Se hiljaa hiipu ja sitten sitten enää vain muistonviettona. Kiitos sekä airikin että paulan kertomuksista. Itseäni ei ole myöskään erotettu/eronnu, johtuen että haluan pitää huolta iäkkäästä ja sairaasta äidistäni. Mua on kartettu 15 vuotta...tulee elävästi mieleen omat muistot, olin kuin ilmaa ystäville. Hyvin harvoin kukaan tervehti saati tullu istuu viereen. Kentästä tai illanvietosta puhumattakaan.
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: haluan esitellä itseni

Viesti Kirjoittaja meikku »

tervetuloa :)

En minäkään ole eronnut tai erotettu.
Jopa raporttiakin muistavat vielä joka kuukausi kysellä...
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

airik

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Olin itse monta vuotta toimettomana, nyt sitten erotettuna
kun vanhat synnit löin pöytään puolen vuoden kokouksissa
käymisen jälkeen. Ei minun katumusta noteraattu, enkä
kysellyt miksei kukaan tehnyt paimennuskäyntiä noina
vuosina. Parikymppinen poikani tutkii toisen seurakunnan
veljien kanssa, teini-ikäinen tyttäreni kävi kokouksissa
kanssani ja totesi että ryhtyy "vaikka buddhalaiseksi," mutta
juhlia haluaa synttärit ja äitienpäivät. Olisin jossain vaiheessa
sitä apua vanhimmilta tarvinnut, lastenkin vuoksi, ettei olisi
lasten tarvinnut jatkuvasti katsella äitiään ahdistuneena, mutta
koska en ole "oikea leski" minun lapsianikaan ei juuri
noteerattu. Minut erotettiin 10 v sitten viimeksi,en kuulemma
ole osoittanut katumusta, kerroin että olen sairauteen asti
tuntenut huonoa omaatuntoa ja syyllisyyttä ihmisyydestäni
kaikki nuo vuodet. Sitten veli vanhin mumisi että haluavat auttaa
ja seuraava lause olikin että kyllä meidän nyt täytyy erottaa sinut,
kun olet ennenkin syyllistynyt tuohon ja tuohon, eli eivät olleet
synnit niin kaukana kuin itä on lännestä...
Tuoko oli heidän tapansa auttaa. Nämä veljet tapasin
ensimmäisen kerran vasta puolisen vuotta sitten.
No tätä itkuvirttähän piisaa...todella iso juttu kun on ollut.
Tsemppiä sinulle airik ja muut ja kiitoksia kertomuksista.
Vastaa Viestiin