Taas uusi seksuaalirikoksen uhri kirjoitti kokemuksensa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Taas uusi seksuaalirikoksen uhri kirjoitti kokemuksensa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tänään sain sähköpostissa uuden surullisen kokemuksen. Välitin sen jo ministereille, ja Päivi Räsänen vastasi henkilökohtaisesti ja kiitti postista. Lisäksi päivitin kokemussivun, missä nimimerkki "Syyllinen vai syytön" kertoo surullisen tapauksen. Uhrista tehtiin syyllinen ja hänet erotettiin. Syyllinen pääsi kuin koira veräjästä, vaikka oli raiskannut 4 tyttöä, koska vanhimmat kielsivät asian viemisen poliisille.

http://johanneksenpoika.fi/oikeuskomite ... sia_2.html
Veli-Hopea

Re: Taas uusi seksuaalirikoksen uhri kirjoitti kokemuksensa

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Paha mieli tulee kun lukee näitä :( En voi ymmärtää jos joku haluaa ettei näitä ongelmia oteta esille julkisesti. Järkyttävää! Tässä tällanen raavas mieskin pehmenee. Herranjestakset vaan... Näin se Jehovan oikeudenmukaisuus toteutuu...

Näinkö nykyiset jehovan todistajat, niin lapset kuin naisetkin haluavat, että tapaukset jatkossa käsitellään?????? Mitä jos tällainen asia sattuu omalle kohdalle??!!??
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Bono

Viesti Kirjoittaja Bono »

Johanneksen poika kirjoitti:Tänään sain sähköpostissa uuden surullisen kokemuksen. Välitin sen jo ministereille, ja Päivi Räsänen vastasi henkilökohtaisesti ja kiitti postista. Lisäksi päivitin kokemussivun, missä nimimerkki "Syyllinen vai syytön" kertoo surullisen tapauksen. Uhrista tehtiin syyllinen ja hänet erotettiin. Syyllinen pääsi kuin koira veräjästä, vaikka oli raiskannut 4 tyttöä, koska vanhimmat kielsivät asian viemisen poliisille.

http://johanneksenpoika.fi/oikeuskomite ... sia_2.html
Ei pahalla, mutta tapaus "Syyllinen vai syytön" vaikuttaa huonolta trollilta. Juttu on tosi epämääräinen: miehen vaimo ja vaimon perhe ”kuulustelivat” (nämä eivät olleet siis JT-porukkaa kuten ei mieskään, niin miksi käytetään sanaa kuulustelu) ja vanhimmisto ”ryhmäkuulusteli” yleisön (?) edessä. (Taitaa olla ensimmäinen kerta historiassa tuo yleisön edessä kuulustelu) Muutto ulkomaille kosteaan kellariin, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleinen ahdistuneisuus ja masennus. Kaikki kliseet kasassa. Ja aika harva JT(entinenkään) käyttää sanaa LAHKO. Kai teillä on näistä kokemusasiantuntijoista tiedossa oikeat nimet ja tarkistatte että faktat ovat oikein?
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Oikeat nimet on tiedossa ja voin kertoa, että tuo tapahtui mun luokkakaverille ja pikkusiskolle.
Aikaa on jo onneksi 22v, mutta ei tuota voi unohtaa.
Let me go Master I hate you so
Bono

rippeli kirjoitti:Oikeat nimet on tiedossa ja voin kertoa, että tuo tapahtui mun luokkakaverille ja pikkusiskolle.
Taidat olla aika sairaasta kylästä :twisted:
Veli-Hopea

Bono kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Oikeat nimet on tiedossa ja voin kertoa, että tuo tapahtui mun luokkakaverille ja pikkusiskolle.

Tai yhteisöstä? :D

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
rippeli

Joo. Oli se sairasta aikaa, kun komiteoita pidettiin oikeen porukalla välillä.
Mutta mielestäni lahko on sairas kun sellaisia järkkäili.
Bono

Veli-Hopea kirjoitti:
Bono kirjoitti:

Tai yhteisöstä? :D
Niin että sitä on sitten itekin vähän sairas ja erikoinen :mrgreen:
rippeli

Niin varmaan sitte.
rippeli

Vähän alkaa ihmetyttämään Bono sun motiivi kikkailla täällä.
Hyvähän se on, että kyseenalaistetaan asioita, mutta vittuilu ei liene palstan tarkoitus.
Veli-Hopea

En minä ainakaan täysin normaali ole tuon epäterveen uskonnollisen lapsuuden takia. Arpi ja jälki jää, niinkuin muillekkin. Mitä vähemmän , sen parempi.

Tietenkin.siis onhan mulla ihan terveen paperit lääkärin puolelta :p

Veli-Hopea

rippeli kirjoitti:Vähän alkaa ihmetyttämään Bono sun motiivi kikkailla täällä.
Hyvähän se on, että kyseenalaistetaan asioita, mutta vittuilu ei liene palstan tarkoitus.

Koen että bono uskoo edelleen jt-uskossa piilevän totuudensiemen. Bono saa vapaasti korjata jos olen väärässä.

Bono

Veli-Hopea kirjoitti:

Koen että bono uskoo edelleen jt-uskossa piilevän totuudensiemen. Bono saa vapaasti korjata jos olen väärässä.
Sorry Rippeli! Lähinnä kai yritän päästä selvyyteen muiden motiiveista kirjoittaa tänne ja nähdä asioita muustakin kuin omasta näkökulmastani. Oma näkökulmani on aika neutraali. Osa palstan jutuista on tutun kuuloista ja koettua mutta osa kuulostaa aivan vieraalta. Ehkä olen sitten ollut samassa järjestössä jossain toisella äärilaidalla. En täällä olisi ilman Hesarin juttua eikä ehkä kuuluisi kai muutenkaan olla, koska ei mulla ole oikeastaan hyvää eikä pahaa sanottavaa. Vähän vain kritisoitavaa käytännöistä. Mutta tähän jää näköjään koukkuun. Mä voin siirtä vaikka tuonne hommafoorumille seuraavaksi, jos tulee joku pakonomainen tarve kirjoittaa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Bono kirjoitti:Ei pahalla, mutta tapaus "Syyllinen vai syytön" vaikuttaa huonolta trollilta. Juttu on tosi epämääräinen: miehen vaimo ja vaimon perhe ”kuulustelivat” (nämä eivät olleet siis JT-porukkaa kuten ei mieskään, niin miksi käytetään sanaa kuulustelu) ja vanhimmisto ”ryhmäkuulusteli” yleisön (?) edessä. (Taitaa olla ensimmäinen kerta historiassa tuo yleisön edessä kuulustelu) Muutto ulkomaille kosteaan kellariin, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleinen ahdistuneisuus ja masennus. Kaikki kliseet kasassa. Ja aika harva JT(entinenkään) käyttää sanaa LAHKO. Kai teillä on näistä kokemusasiantuntijoista tiedossa oikeat nimet ja tarkistatte että faktat ovat oikein?
Nähtävästi sinulta puuttuu elämän tuomaa kokemusta. Minun on kovin vaikea ymmärtää näkökantaasi.
rippeli

Bono kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:

Sorry Rippeli! Lähinnä kai yritän päästä selvyyteen muiden motiiveista kirjoittaa tänne ja nähdä asioita muustakin kuin omasta näkökulmastani. Oma näkökulmani on aika neutraali. Osa palstan jutuista on tutun kuuloista ja koettua mutta osa kuulostaa aivan vieraalta. Ehkä olen sitten ollut samassa järjestössä jossain toisella äärilaidalla. En täällä olisi ilman Hesarin juttua eikä ehkä kuuluisi kai muutenkaan olla, koska ei mulla ole oikeastaan hyvää eikä pahaa sanottavaa. Vähän vain kritisoitavaa käytännöistä. Mutta tähän jää näköjään koukkuun. Mä voin siirtä vaikka tuonne hommafoorumille seuraavaksi, jos tulee joku pakonomainen tarve kirjoittaa.
Juu. Ei pahalla.
Hyvä kun täällä on kirjoittajia. :)
Vastaa Viestiin