Taas uusi seksuaalirikoksen uhri kirjoitti kokemuksensa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Bono

Re: Taas uusi seksuaalirikoksen uhri kirjoitti kokemuksensa

Viesti Kirjoittaja Bono »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Bono kirjoitti:Ei pahalla, mutta tapaus "Syyllinen vai syytön" vaikuttaa huonolta trollilta. Juttu on tosi epämääräinen: miehen vaimo ja vaimon perhe ”kuulustelivat” (nämä eivät olleet siis JT-porukkaa kuten ei mieskään, niin miksi käytetään sanaa kuulustelu) ja vanhimmisto ”ryhmäkuulusteli” yleisön (?) edessä. (Taitaa olla ensimmäinen kerta historiassa tuo yleisön edessä kuulustelu) Muutto ulkomaille kosteaan kellariin, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, yleinen ahdistuneisuus ja masennus. Kaikki kliseet kasassa. Ja aika harva JT(entinenkään) käyttää sanaa LAHKO. Kai teillä on näistä kokemusasiantuntijoista tiedossa oikeat nimet ja tarkistatte että faktat ovat oikein?
Nähtävästi sinulta puuttuu elämän tuomaa kokemusta. Minun on kovin vaikea ymmärtää näkökantaasi.
Elämänkokemusta on kertynyt ja pahimmat asiat ovat sattuneet luonnollsesti jo seurakunnasta poistumisen jälkeen, koska lähdin nuorena. Ei tuo masennuskaan vieras asia ole. Pääsääntöisesti elämäni on ollut kuitenkin hyvää eikä kurjaa. Ehkä kyse on myös siitä, miten elämäänsä suhtautuu.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kuinka pitkä todistajuuskokemus sinulla on bono?
Ja millä levelillä salilla seikkailit?

Vanhin? Avustava? Takarivin hissukka?
Säännöllinen/sillontällöin?

Kenttäilyura?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Bono

Veli-Hopea kirjoitti:Kuinka pitkä todistajuuskokemus sinulla on bono?
Ja millä levelillä salilla seikkailit?

Vanhin? Avustava? Takarivin hissukka?
Säännöllinen/sillontällöin?

Kenttäilyura?
Se huonosti mukaan oleva, joka teki kenttää vastentahtoisesti 9 tuntia kuukaudessa, eli alle suositusten. Vapaa-ajanvietto kiinnosti enemmän ja siinä aktivoiduin paremmin.

Ihan uteliaisuuden vuoksi, mitä te "kunnon" todistajat puhuitte meistä huonosti mukana olleista? Päivittelittekö keskenänne, että kyllä se kohta maailmaan menee ja kannattaa välttää seuraa 8)
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mä oli mukana hyvin ja sitten huonosti ja sitten hyvin huonosti.
En mä ainakaan koskaan puhunut muitten antaumuksesta mitään.
En ollut ap, taikka vanhin. Olin vain tienraivaaja parhaimmillani.
Let me go Master I hate you so
Bono

rippeli kirjoitti:Mä oli mukana hyvin ja sitten huonosti ja sitten hyvin huonosti.
En mä ainakaan koskaan puhunut muitten antaumuksesta mitään.
En ollut ap, taikka vanhin. Olin vain tienraivaaja parhaimmillani.
"Vain" tienraivaaja. Olisin vetänyt itseni hirteen! Pidin kentällä käyntiä kisuallisena. menetelmä sopii erittäin huonosti Suomeen.Ajattelin että ihmiset kyllä osaavat etsiä tietoa itse, jos haluavat ja voishan niitä lehtiä jättää johonkin vaikka esille, että jokainen voi niitä halutessaan ottaa. Hiljaisempien ihmisten painajainen. Yksilölliset piirteetkin tulisi huomioida.Siinä eräs asia, josta voin järjestöä kritisoida. Kenttäpalvelus"velvoite". Saihan sitä olla käymättäkin mutta aika kieroon katsottiin.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mun tienraivaus oli innokasta, mutta tehotonta.
Let me go Master I hate you so
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Bono kirjoitti:Elämänkokemusta on kertynyt ja pahimmat asiat ovat sattuneet luonnollsesti jo seurakunnasta poistumisen jälkeen, koska lähdin nuorena.
Kas siinäpä se.
mikkuitti

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

No huhhuh tätä uhrien kohtelua ja päälle kieltää ottamasta yhteyttä viranomaisiin. Tässä tulee mieleen hyvä jae:

Sananlaskut 17:15

Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus.

Mitähän ministerit vois tälle tehdä, voiko tehdä jotain lakeihin muutoksia tai uusia lakeja, että uskonnollisiin yhteisöihin tulee rangaistuksia siitä että on estänyt uhreja saamasta apua ja hyväksikäyttö-rikollisia suojeltu.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Vastaa Viestiin