mirjam123 kirjoitti:Jos elämän tarkoitus ei ole ikuinen elämä paratiisimaassa, mikä se on?
Olisiko usko jäljellä jos jt-hallintoelin ei olisi mokannut niin lahjakkaasti?
Vanhempien tutkimusten mukaisesti voidaan perusbiologiaan liittyviin tietoihin vedoten sanoa, että kaiken elämän, niin eläimien kuin kasvienkin, tarkoitus on jatkaa elämää. Eli selviytyä. Kehittyen siinä samalla, jotta siis selviytyisi.
Mutta erään teorian ja tutkimuksen mukaan jokaisessa elävässä organismissa on AINA yksi geeni, joka on ainoa sukupolvesta toiseen aina muuttumaton geeni, ja jonka ainoa tehtävä on
SELVIYTYÄ. Eli ei puhuta organismien tarpeesta itsessään selviytyä tai lisääntyä kokonaisuutena, vaan tämän YHDEN NIMENOMAISEN MUUTTUMATTOMANA SUKUPOLVELTA TOISELLE JATKUVAN GEENIN SELVIYTYMISESTÄ MM. LISÄÄNTYMISEN KAUTTA. Tämä geeni haluaa itse jatkaa olemassa oloaan, ja tämä geeni ohjaa koko muuta geenimassaa kohti selviytymistä mm. lisääntymisen kautta.
Voidaan kaikesta huolimatta yleistää, että elämän tarkoitus on yksinkertaisesti
olla olemassa. Nyt ja aina. Se pakottaakin monet uskomaan niin taivaaseen kuin paratiisiin, kuin ylipäätään elämän jatkumiseen jossain muodossa, uudestisyntymisen kautta tai kuten useimmat länsimaiset ihmiset toivovat: jälkeläisten kautta.
Tämä mainitsemani yksi pieni geeni pakottaakin naiset löytämään kumppanin viimeistään keski-ikäisenä ja TEKEMÄÄN LAPSIA, eli lisääntymään. Pakonomainen tarve lisääntyä (lue: biologinen kello) on hyvin selkeä naisten tarkoitusta ja elämää ohjaava ja selittävä asia. On todistettu eräässä tutkimuksessa mm. että myös miehet jotka eivät ole koskaan tehneet lasta, elävät pidempään kuin ihmiset jotka ovat tehneet paljon lapsia. Otannassa on ollut runsaasti eri maanosista ihmisiä, lapsettomia ja lapsia saaneita. Jokin 'tuntematon' saa lapsia tehneen miehen ikääntymään ja kuolemaan nopeammin suhteessa (terveellisesti elävään) lapsettomaan mieheen, ainakin kyseisen tutkimuksen otannan mukaan. Tuo tuntematon on se yksi geeni, joka ohjaa muuta organismia. Ja jonka ainoa tehtävä on itse olla olemassa ja lisääntyä, ja joka siis täyttää tarkoituksensa kun on sen kantaja on 'jakaantunut' ja geeni jatkaa elämää uudessa kehossa. Ja vanhan kantajansa se antaa 'rapistua'.
Mielenkiintoista eikö totta?
Meillä ei ehkä olekaan mitään tarkoitusta elää. Vain meidän "geeneillämme". Olemme vain 'kantajia'.
Itse silti olen sitä mieltä että tosiaankin meidän tarkoitus on vain olla olemassa, elää, ja siksi ihmisen pitääkin nauttia elämästään, parhaalla keksimällään tavalla. Varsinaista runollista syytä elää ei ole ja miksi pitäisikään jos ei ylipäätään halua samantien uskoa 'jumalaan' tai muuhun yliluonnolliseen. Todellinen elämä on tässä ja nyt.
"Totuuden Jumala” vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)