Hellari luopio veljesseurassa!

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Gruz
Viestit: 7
Liittynyt: 31.03.2014 21:06

Re: Hellari luopio veljesseurassa!

Viesti Kirjoittaja Gruz »

Kaarmis kirjoitti:Huitsinnevada taitaa olla down. Ylääpitäjä taisi saada jotain uhkailuja tjsp.
Joo huitsinnevada on toistaiseksi suljettu.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Hellari luopio veljesseurassa!

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Tämä on ihan uusi näkökulma joka mulle avautuu helluntailaisista. Ne on aina niin "Jeesus Jeesus Jeesus" asenteella, että vaikea ymmärtää tätä uhkailupuolta tässä
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Hellari luopio veljesseurassa!

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Kappas vaan.. mäkin olen helluntalainen. En ole siis luopio. Totta on että jehovantodistajilla on enemmän keskusjohtoinen järjestelmä kuin helluntalaisilla. Voisi sanoa että helluntaiseurakunnat on enemmänkin yksittäisiä soluja jossa yksi solu vähenmän vaikuttaa toiseen soluun. Helluntalaisseurakunnissa näkee eroja kun käy useemmissa vierailemassa. Esimerkiksi toisissa saarnat on huonoja ja toisissa hyviä saarnoja niin että tulee jäseniin hyvä vaikutus ja seurakunta voi hyvin ja toisinpäin.. siis huonovointisiakin seurakuntia on. No sun kokemukset helluntalaisuudesta, en tunnista niitä yhtään omakseni. Olen saanut hyviä kokemuksia omista seurakunnistani.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Hellari luopio veljesseurassa!

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mitenkähän tuohon sanoisi...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Hellari luopio veljesseurassa!

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Pieni jatko vielä, solutyyppinen seurakuntasysteemi on parempi kuin keskusjohtoinen, koska keskusjohtoisessa, jos johto menee harhaan, nii siinä menee koko systeemi harhaan.. ja solutyyppisessä jos jokin yksittäinen seurakunta menee harhaan nii se ei vaikuta muihin seurakuntiin niin paljon. Ja jos seurakunta menee vikaan ja jäsenet voi huonosti, on mahdollista lähteä ja liittyä toiseen seurakuntaan.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Gruz
Viestit: 7
Liittynyt: 31.03.2014 21:06

Re: Hellari luopio veljesseurassa!

Viesti Kirjoittaja Gruz »

Terveisiä vaan kuplan sisälle. Otit esille uskontojen yhden hajottavimmista peruskysymyksistä, kuka on oikeassa. En voi kuin suositella tutkimaan helluntaiuskontoa pintaa syvemmältä, niin saat selville kuka on mennyt harhaan. Epäyhtenäisyys on helluntaiuskonnon yksi suurimmista ongelmista. Koska jokaisella "seurakunnalla" on oma "johdatuksensa" voi se olla jotain ihan muuta kuin naapuri paikkakunnalla.

Tämä mielenterveyden hajottaminen ei ole pelkästään suomessa toimivien helluntaiseurakuntien yksinoikeus. Amerikassa ja ympäri maailman on tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia ihmisiä jotka ovat hajonneet seurakunnassa. Esimerkiksi nettiä tutkimalla löytää tietoa. Toisaalta, koska vaikutat niin tyytyväiselle omiin seurakuntiisi, taitaa olla turhaa kehoittaa ottamaan asioista selvää.
Vastaa Viestiin