TOP kirjailijat
Valvoja: Moderaattorit
-
Pehmoluopio
Re: TOP kirjailijat
Aleksandr Solzhenitsyn
Douglas Coupland
Hubert Selby Jr.
Leslie Feinberg
Väinö Linna
Yrjö Kokko
Jim Goad
Anthony de Mellon "Havahtuminen", Steve Sem-Sandbergin "Theres" ja sitten vielä Olavi Moilasen "Runoileva Jumala"
Douglas Coupland
Hubert Selby Jr.
Leslie Feinberg
Väinö Linna
Yrjö Kokko
Jim Goad
Anthony de Mellon "Havahtuminen", Steve Sem-Sandbergin "Theres" ja sitten vielä Olavi Moilasen "Runoileva Jumala"
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Agnostikko
Ei kaveri varmaan mikään ns. varsinainen kirjailija mutta tietenkin paras kirjan kirjoittaja Pasi Turunen ja hänen teoksensa jehovantodistajuudesta Tämä teos sai minut ensikerran kunnolla kyseenalaistamaan jt-piparkakkutalon ja viemään sormeni myöhemmin luopio-napille
Pitää käydä pikästä aikaa kotikaupungin kirjastossa jospa löytyisi se Henrik Åbergin Nykyajan Baabelin orjat kun on vielä lukematta (vastaus tässä samalla erään kaverin kysymykseen) Vaikka kirja edustaakin jo vanhaa valoa niin mielenkiintoinen varmasti olisi Olen kuullut kehuja tästä teoksesta
Saispa joskus vielä sen Raymond Franzin koko kirjan Suomennettuna käteen niin pääsis vihdoin tutustumaan itse käärmeenpesän ytimeen Harmi kun enkunkielen taito ei kovin kehuttava Löytyishän toi englannin kielellä mutta kun ymmärrys loppuu kesken
Pitää käydä pikästä aikaa kotikaupungin kirjastossa jospa löytyisi se Henrik Åbergin Nykyajan Baabelin orjat kun on vielä lukematta (vastaus tässä samalla erään kaverin kysymykseen) Vaikka kirja edustaakin jo vanhaa valoa niin mielenkiintoinen varmasti olisi Olen kuullut kehuja tästä teoksesta
Saispa joskus vielä sen Raymond Franzin koko kirjan Suomennettuna käteen niin pääsis vihdoin tutustumaan itse käärmeenpesän ytimeen Harmi kun enkunkielen taito ei kovin kehuttava Löytyishän toi englannin kielellä mutta kun ymmärrys loppuu kesken
- Tony
Tuosta näyttäisi löytyvän:Agnostikko kirjoitti:Pitää käydä pikästä aikaa kotikaupungin kirjastossa jospa löytyisi se Henrik Åbergin Nykyajan Baabelin orjat kun on vielä lukematta (vastaus tässä samalla erään kaverin kysymykseen) Vaikka kirja edustaakin jo vanhaa valoa niin mielenkiintoinen varmasti olisi Olen kuullut kehuja tästä teoksesta
http://raamattu.cante.net/jt/doc/book/k ... rjat/html/
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Agnostikko
Kiitokset Tonylle! Saa nähdä voittaako Nykyajan Baabelin orjat Henri Charrieren Papillonin joka tulee Pasi Turusen teoksen jälkeen hyvänä kakkosena mun lempikirjoista
-
Agnostikko
Lähdin suin päin täynnä tarmoa lukemaan tosta netti-linkistä Herrick Åbergin Nykyajan Baabelin orjat kirjaa ...harmi kun oli vaan pelkkä esipuhe. Huomasin kuitenkin jo siitä saman kuin Herrickin aikanaan pisti merkille todistajissa, eli robottimaisuuden ja keinotekoisuuden, itsestä persoonana häviää jotain jne... No otan asiaksi ja hankin jostain kyseisen kirjan vielä.
- Jaakko Ahvenainen
Tuolta näyttäis löytyvän, eikä maksa paljon. Selailehan divareita.
-
Agnostikko
Näytti olevan 3 € ei paha.. Kyl sen toki löydän kun otan asiaksi. Tää jutustelu nyt hiukan sivuaa tätä TOP kirjailija otsaketta, mutta menköön tän kerran tää vaikka kirjan hyvänä mainoksena uusille lukijoille. Sorry muuten Jaakko kun söhlin sun Hui kauhistus! keskustelu ketjua. (Mun aloitus..) Se meni toisille urille. Tuli uusi viestiketju ja sekin haarautui vielä Suomi24 puolelle omaksi jutuksi.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Arkilukemistona olen tykästynyt viime aikoina rouvaan nimeltä P.D.James. Sopivan kevyttä lounastauolle, junaan, lentokoneeseen, kuntosalille. Tarpeeksi "raskasta" että mielenkiinto säilyy. Hän ammentaa brittiläisen dekkarin rikkaasta perinteestä, mutta lisää siihen omintakeisen mausteensa.
Mitenköhän hänen tarinoitaan kuvailisin? No, Agatha Christie tuntui joskus pentuna poliittisen korrektiuden ja hienovaraisuuden perikuvalta. Phyllis Dorothy vie hienovaraisuuden ihan uusiin sfääreihin, johon nähden Agathan tuotanto vaikuttaa lasikauppaan eksyneeltä norsulaumalta. Hänen terävät psykologiset huomionsa vetoavat ainakin minun arkijärkeeni. Suosittelen dekkareita diggaaville.
Mitenköhän hänen tarinoitaan kuvailisin? No, Agatha Christie tuntui joskus pentuna poliittisen korrektiuden ja hienovaraisuuden perikuvalta. Phyllis Dorothy vie hienovaraisuuden ihan uusiin sfääreihin, johon nähden Agathan tuotanto vaikuttaa lasikauppaan eksyneeltä norsulaumalta. Hänen terävät psykologiset huomionsa vetoavat ainakin minun arkijärkeeni. Suosittelen dekkareita diggaaville.
And Justice For All
- Jaakko Ahvenainen
Tietenkin näihin aikoihin vuodesta sorittelu on paikallaan, mutta Off topicit eivät mua erityisemmin haittaa, joskus vain palautella koetan juttuja uomiinsa. Tämä tästä ja sen pituinen se.Agnostikko kirjoitti:Sorry muuten Jaakko kun söhlin sun Hui kauhistus! keskustelu ketjua. (Mun aloitus..) Se meni toisille urille. Tuli uusi viestiketju ja sekin haarautui vielä Suomi24 puolelle omaksi jutuksi.
-
artoodetoo
Charles Bukowski
Hunter S. Thompson
Tossa omat suosikkini. Aika suoraa ja härskiäkin tekstiä.
Hunter S. Thompson
Tossa omat suosikkini. Aika suoraa ja härskiäkin tekstiä.
-
Ariadna
Tuli luettua Aino Kuusisen muistelmateos, Jumala syöksee enkelinsä.
Kirja avaa kuvan Stalinin logoksena (kuiskaajana) toimineen Otto V Kuusisen roolista ihanneyhteiskunnan rakentamisessa, sen oikeusjärjestelmästä jonka seurauksena Otto uhrasi vaimonsa 17 vuodeksi vankileirille ja Oton suuruudenhulluudesta koskien maailmanvalloitusta, Suomeakin.
Suosittelen, sillä kommunismin ja todistajuuden välillä on huomattavia yhtäläisyyksiä, mm.vaikeminen epäkohdista, oikeuskomiteat, jne.
Kirja avaa kuvan Stalinin logoksena (kuiskaajana) toimineen Otto V Kuusisen roolista ihanneyhteiskunnan rakentamisessa, sen oikeusjärjestelmästä jonka seurauksena Otto uhrasi vaimonsa 17 vuodeksi vankileirille ja Oton suuruudenhulluudesta koskien maailmanvalloitusta, Suomeakin.
Suosittelen, sillä kommunismin ja todistajuuden välillä on huomattavia yhtäläisyyksiä, mm.vaikeminen epäkohdista, oikeuskomiteat, jne.
-
JonskiJoo
Onpa kiinnostava viestiketju, pitää tarkistaa löytyisikö jotain suositeltuja kirjoja paikallisesta kirjastosta.
Itse löysin kierrätyskeskuksesta Uuno Kailaan runokirjan. Hienoja mutta niin synkkiä runoja!
Erityisesti pidän runosta 'talo' vuodelta 1931
Itse löysin kierrätyskeskuksesta Uuno Kailaan runokirjan. Hienoja mutta niin synkkiä runoja!
Erityisesti pidän runosta 'talo' vuodelta 1931
-
Nimrod
Kehtaamisen kynnys on korkea tulla sotkemaan tietävien topiccia mut mää dikkaan Bukowskia. Melankolinen ja arjen harmautta ja todellista elämää kuvaava sanaseppo on loistavaa viihdettä.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä