Todennäköisempi syy voi olla jokseenkin maallisempi. Kuten näissä aina ennenkin, muutokset ja uusi valo on lanseerattu vasta kun on aivan pakko. Vt-seuran oppihistoria ei anna minkäänlaista aihetta kuvitella että kyse olisi jonkun yliluonnollisen jumal-hahmon suosimasta järjestöstä.kiinnostunut kirjoitti:Kummallista että tämä vastikään tullut uusi valo ei tullut esille jo vuosikymmeniä sitten, näkikö Jehova, ettemme olleet valmiita ottamaan vastaan tätä uutta valoa kuin vasta nyt. Tuo oli Jehovalta melkeinpä kiusaamiseen viittaava temppu . . ähäkutti . . eipäs se vielä olekaan tämän sukupolven aikana . . saatte vielä odottaa. . oodottaa.
Jt-toiminta sitouttaa?
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Re: Jt-toiminta sitouttaa?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
YksinäinenSusi
Niin ja jos ajattelemme nyt tulevaisuutta kun nämä kaksi osittain päällekkäin olevaa sukupolvea ovat jo eläneet päiviensä päähän joskus 2080 vuonna jotain, niin on enemmän kuin todennäköistä, että sukupolvioppia joudutaan taas rukkaamaan tuolloinkin, vaikkapa esmes niin että sukupolvi onkin kolmen sukupolven mittainen tuosta 1914 sukupolvesta mitaten.Tony kirjoitti:Todennäköisempi syy voi olla jokseenkin maallisempi. Kuten näissä aina ennenkin, muutokset ja uusi valo on lanseerattu vasta kun on aivan pakko. Vt-seuran oppihistoria ei anna minkäänlaista aihetta kuvitella että kyse olisi jonkun yliluonnollisen jumal-hahmon suosimasta järjestöstä.kiinnostunut kirjoitti:Kummallista että tämä vastikään tullut uusi valo ei tullut esille jo vuosikymmeniä sitten, näkikö Jehova, ettemme olleet valmiita ottamaan vastaan tätä uutta valoa kuin vasta nyt.
Eli kun aika ajaa ennustusten määräaikojen täyttymisen ohi eikä mitään tapahdu, niin joudutaan tekemään asialle ja opille jotain, jotta nykyiset jäsenet pysyisivät uskossa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Markku Meilo
Mitä mieltä olet toteutumismahdollisuuksista kun ottaa huomioon vaikka vaan kaksi yksityiskohtaa asiaan liittyen:kiinnostunut kirjoitti:Todella hienot tulevaisuuden näkymät jos ne vaan olisivat totta, mutta . . katotaan mitä tuleman pitää.
A) Raamatussa olevan Jeesuksen lupauksen palata joidenkin tuon lupauksen kuulleiden seuraajiensa ollessa vielä elossa. Etenkin kun UT:n teksti odoittaa useissa kohdin, että nuo Jeesuksen seuraajat elivät kiivaassa odotuksessa lopun aikaa, antikristuksia oli ilmaantunut, hyvä uutinen oli saarnattu kaiken taivaan alla jne. Edellä oleva siis Raamatun tekstiä.
B) Vartiotorniseura on julistautunut Jehovan profeetan edustajaksi, profeetan jonka joka ikinen odote ja ennustus on osoittautunut huuhaaksi. Nyt tämä profeetaksi itsensä korottanyt paikkailee menneisyyttään valehtelemalla.
-
Veli-Hopea
Kiinnostuneiden kohdalla on harmillista se, että mitä enemmän tutkii raamattua vt-seuran kirjallisuuden tukemana, sitä enemmän on hukassa siitä ,mitä ja mistä raamattu ihan oikeasti kertoo.
Tutkiminen ja kirjallisuus on aika manipuloivaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Veli-Hopea
Sen lisäksi se kätkee menneisyytensä kiinnostuneilta niinkuin itse jehovantodistajiltakin.Nyt tämä profeetaksi itsensä korottanyt paikkailee menneisyyttään valehtelemalla.
-
Markku Meilo
Pelkkää Raamattu tutkimalla on mahdotonta päätyä jehovantodistajaksi. Itse asiassa Raamattu on jt-arsenaalissa sivuosassa, tärkeintä on se mitä Vt-seura on asiasta viimeisimmaksi selitellyt.Veli-Hopea kirjoitti:Kiinnostuneiden kohdalla on harmillista se, että mitä enemmän tutkii raamattua vt-seuran kirjallisuuden tukemana, sitä enemmän on hukassa siitä ,mitä ja mistä raamattu ihan oikeasti kertoo.
Jos menisin nyt salille niillä jt-ajatuksilla varustettuna (ja pitäisin niistä kiinni), jotka minulla oli jt-aikana, niin minua ei hyväksyttäisi joukkoon. Mulla on vielä sama Raamattukin tossa hyllyssä, sekään ei enää olisi oikein suotava versio.
Se, mitä Raamattu ihan oikeasti kertoo, ei sekään kaikille uskovaisille ole hyvä. Eivät oikein pidä kiekkomaisesta lättymaasta, taivaanvahvuudesta ja maakeskeisestä ajatuksesta, mutta niin vaan Raamattu kertoo.
-
Markku Meilo
Tossa viimeksi ovella piipahtaneen konventtikutsujaparin nainen kuittasi nuoruudestani mainitsemiani asioita, että "no se oli silloin". Totesin, että ne olivat silloista totuutta, joka oli uskottava tai ulos. Sitten oli hetki hiljaista ja mies otti taas vetovuoron, mies oli muutenkin selvästi realistisempi kuin (ilmeinen) vaimonsa.Veli-Hopea kirjoitti:Sen lisäksi se kätkee menneisyytensä kiinnostuneilta niinkuin itse jehovantodistajiltakin.
-
Veli-Hopea
Jokainen kiinnostunuthan voi laskea ajassa, kuinka paljon nyt esim tunnin aikana käytetään raamatun lukemiseen ja paljonko jonkun muun matskun lukemiseen. Taitaa raamattu jäädä alle 10 jakeeseen. / 6min per tunti
-
kiinnostunut
Ainakin tuohon B kysymykseesi olen melko varma, että saisin vastaukseksi tutkistelunpitäjältäni sen, että se on tiedossa, että Russelin aikaan varsinkin elettiin vielä vanhaa valoa, mutta sen jälkeen on oppinäkemyksiä korjattu ja niistä ajoista edistytty ja vanhoja ei pidä enää kaivella se on mennyttä se nyt ollaan saatu uutta valoa, pitää elää nykyhetkessä ja tästä menneiden miettimistä oli kuulemma puhe konventissakin kuinka menneissä ei pidä elää eikä niitä vatvoa vaan keskittyä nykyhetkeen ja tulevaan.Markku Meilo kirjoitti:Mitä mieltä olet toteutumismahdollisuuksista kun ottaa huomioon vaikka vaan kaksi yksityiskohtaa asiaan liittyen:kiinnostunut kirjoitti:Todella hienot tulevaisuuden näkymät jos ne vaan olisivat totta, mutta . . katotaan mitä tuleman pitää.
A) Raamatussa olevan Jeesuksen lupauksen palata joidenkin tuon lupauksen kuulleiden seuraajiensa ollessa vielä elossa. Etenkin kun UT:n teksti odoittaa useissa kohdin, että nuo Jeesuksen seuraajat elivät kiivaassa odotuksessa lopun aikaa, antikristuksia oli ilmaantunut, hyvä uutinen oli saarnattu kaiken taivaan alla jne. Edellä oleva siis Raamatun tekstiä.
B) Vartiotorniseura on julistautunut Jehovan profeetan edustajaksi, profeetan jonka joka ikinen odote ja ennustus on osoittautunut huuhaaksi. Nyt tämä profeetaksi itsensä korottanyt paikkailee menneisyyttään valehtelemalla.
Senkin muistan tutkistelunpitäjäni joskus sanoneen, että ei seura ole koskaan ennustanut mitään omin päin, joku on saattanut omia näkemyksiä esittää mutta mitään ei ole ennusteltu.
Uskon, että tutistelunpitäjäni löytää kyllä hyvän vastauksen tuohon A kysymykseesi jos esittäisin sen hänelle, olen joskus tainut saadakin selityksen mitä sillä tarkoitettiin kun Jeesus lupasi palata joidenkin tuon lupauksen kuulleiden seuraajiensa ollessa vielä elossa, mutta en muista tarkemmin, se oli silti selitys joka meni minun täydestä koska se ei ole jäänyt vaivaamaan mitenkään.
-
kiinnostunut
Tämä raamatun kohta Luukas 23:43 on erilailla Jehovan todistajien nykyisessä käännöksessä kuin tavallisessa kirkkoraamatussa. Kumpikohan niistä nyt sitten on oikein käännetty koska tuossa on aika iso ero ja näkemys kahden eri raamatun kohdalla?
Jehovan todistajien raamattu:
” Totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.”
Kirkkoraamattu:
"Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
” Totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.”
Kirkkoraamattu:
-
YksinäinenSusi
Ai jaa, no mitä mieltä olet tästä Herätkää lehden lausahduksesta? Eikö se ole hallintoelimen taivasluokan jäsenten tuottamaa ennustusta? Ei varmaan kukaan yksittäinen rivijulistaja ole sitä päässyt kirjoittamaan herätkää lehteen, vai onko?kiinnostunut kirjoitti: Senkin muistan tutkistelunpitäjäni joskus sanoneen, että ei seura ole koskaan ennustanut mitään omin päin, joku on saattanut omia näkemyksiä esittää mutta mitään ei ole ennusteltu.
Herätkää! 8.9.1969, s. 14 kirjoitti: - - kaikki Raamatun ennustusten täyttymyksen todisteet osoittavat, että tämä turmeltunut järjestelmä on saava loppunsa muutaman vuoden kuluessa.
Tämä on siksikin niin raskauttavaa, kun väitetään että näin tapahtuu raamatun ennustusten todisteiden mukaan.
Muutaman vuoden kuluessa tarkoittaa yleensä 3:a tai 4:ää vuotta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
SuurinBabylon
Olen siinä käsityksessä, että alkuperäisessä kreikankielisessä tekstissä ei ollut välimerkkejä lainkaan. Kyse on siis tulkinnasta. Mutta olisiko Jeesus erikseen korostanut, että sen minkä hän sanoo, hän sanoo nykyhetkessä, eli tänään? Miltä kuulostaisi jos Jeesus olisi sanonut: "Totisesti minä sanon sinulle huomenna: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa"? Mikään muu käännös UMK:n lisäksi käännä mainitsemaasi kohtaa siten, että välimerkki on tänään sanan jälkeen.kiinnostunut kirjoitti:Kumpikohan niistä nyt sitten on oikein käännetty koska tuossa on aika iso ero ja näkemys kahden eri raamatun kohdalla?
Kirkkoraamattu:
-
Markku Meilo
Oletan tuntevani jt-jorinat aivan riittävällä tarkkuudella kun muistan 1950-luvun alun kokouksistakin yksityiskohtia ja nimenomaan Russeliin sekä 1918 ja 1922 konventteihin liittyen. Noita konventteja hehkutettiin, mutta ei kertaakaan oikeassa valossa, eli loppurynnistyksenä vuoden 1925 maailmanloppuun. Vuoden 1975-hypetyksessäkin Haaratoimiston kirjeessäkin valehdeltiin 1925-maailmanloppu olemattomaksi:kiinnostunut kirjoitti:Ainakin tuohon B kysymykseesi olen melko varma, että saisin vastaukseksi tutkistelunpitäjältäni...
Vuoden 1925 maailmanloppu oli yhtä monumentaalinen fiasko kuin oli 1975-maailmanloppukin:Seuran julkaisut ovat viitanneet 1970-luvun puoliväliin ja siihen, mitä meidän tulee odottaa, ja havaitsimme myös, että Seura on puhunut etukäteen vain yhdestä muusta vuodesta tällä tavoin, nimittäin vuodesta 1914. (km-FI helmikuu 1972)
Se vaan osui Vt-seuran siionistiseen kauteen, jolloin yritettiin tempoa prinssejä hallitsemaan kansaa. Noista prinsseitä tehtiin 1950-luvulla seurakunnanpalvelijoita.”Näiden riemuvuosien yksinkertainen vie meidät seuraavaan merkitykselliseen tulokseen: Seitsemänkymmentä riemuvuosikautta, joista kukin on viisikymmenvuotinen, tekee 3500 vuotta. Koska riemuvuosia alettiin ottaa huomioon 1575 vuotta e. Kr., niin päättyy tämä aika ilmeisesti syksyllä vuonna 1925, jolloin esikuva lakkaa ja jolloin suuren vastakuvan täytyy alkaa. Mitä meillä on sentähden odotettavissa? Esikuvassa täytyi riemuvuonna tapahtua täydellinen ennalleenasettaminen ja sentähden täytyy suuren vastakuvan alun merkitä”kaiken ennallenasettamisen” alkamista. Tärkein, mikä ennalleenasetetaan, on ihmiskunnan elämä; ja koska toiset raamatunpaikat sanovat varmuudella, että Aabraham, Iisak, Jaakob ja toiset muinaiset uskolliset herätetään ja että nämä tulevat saamaan ensimmäisen suosion, niin voimme odottaa, että 1925 tulee näkemään näiden Israelin uskollisten palaavan kuolemasta, nousevan täydelleen ennalleenasetettuina täydelliseen inhimilliseen luontoon ja asetetaan uuden asiainjärjestyksen laillisiksi edustajiksi maan päälle.” (Miljonat, jotka nyt elävät, eivät kuole koskaan – s. 64)
Hyvin ymmärrettävää puhetta kun halutaan pitää jäsenistö pimennossa. Jotain merkittävää menneisyys pitää sisällään, koska siitä on jatkuvasti valehdeltava....oli kuulemma puhe konventissakin kuinka menneissä ei pidä elää eikä niitä vatvoa vaan keskittyä nykyhetkeen ja tulevaan.
Tuo on hyvin yleinen valheellinen väite. Toki joku on esittänyt omia näkemyksiä, mutta tuo joku on aina ylempänä hierarkiassa. Omia näkemyksiä esittävät erotetaan hyvin pikaisesti, vaikka olisivat sitten oikeassakin. Ilmeisesti nautit kuunnella kun sinulle syötetään pajunköyttä, koska jatkat tutkistelua.Senkin muistan tutkistelunpitäjäni joskus sanoneen, että ei seura ole koskaan ennustanut mitään omin päin, joku on saattanut omia näkemyksiä esittää mutta mitään ei ole ennusteltu.
Jos yhtään kiinnostaa, niin tuon valheellisen väitteen kumoaa Vt-seuran omat opetukset ajalta ennen 1975-maailmanloppua. Tässä kysymyssarja, jota pääsee karkuun ainaostaan epärehellinen jehovantodistaja:
Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että arvostetun kansanperinteen mukaan luomispäivät olivat varmasti 7000-vuotisia?
A) Kyllä
B) Ei
Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 6000 vuotta tuosta 7000-vuotisesta lepopäivästä tulee varmasti täyteen syksyllä 1975?
A) Kyllä
B) Ei
Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 7000-vuotisen lepopäivän viimeinen vuosituhat tulee varmasti olemaan Kristuksen tuhatvuotishallinto?
A) Kyllä
B) Ei
Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että Kristuksen tuhatvuotishallinto on olosuhteiltaan varmasti paratiisillinen ja noiden olosuhteiden alkua piti edeltää nk. maailmanloppu?
A) Kyllä
B) Ei
Tuliko vuoden 1975 syksyllä nk. maailmanloppu ja alkoiko Kristuksen tuhatvuotishallinto ja paratiisillisilliset olosuhteet?
A) Kyllä
B) Ei
C) Jotain meni varmasti vikaan
Melkoisen oleellinen asia jos Jeesus jätti lupauksensa täyttämättä ja pian siitä on kaksi vuosituhatta. Selittelemällä saa tietysti huijattua itseään ja muita, Vt-selitys on hupaisa, Jeesus muka tarkoitti useampaa täyttymystä. Jos noin olisi, niin Jeesuksen seuraajat eivät tienneet asiasta mitään.Uskon, että tutistelunpitäjäni löytää kyllä hyvän vastauksen tuohon A kysymykseesi jos esittäisin sen hänelle, olen joskus tainut saadakin selityksen mitä sillä tarkoitettiin kun Jeesus lupasi palata joidenkin tuon lupauksen kuulleiden seuraajiensa ollessa vielä elossa, mutta en muista tarkemmin, se oli silti selitys joka meni minun täydestä koska se ei ole jäänyt vaivaamaan mitenkään.
Joko suurimmaksi koskaan maan päällä käppäilleeksi tituleerattu Jeesus oli huono opettaja tai oppilaansa tosi surkeita. Niin tai näin, koko UT:n sanoman voi tuolloin hylätä, koska UT:n sanoma on nimenomaan ajanlaskumme alussa palaavaksi odotetusta Jeesuksesta.
-
Toinen kiinnostunut
Voisitko Markku kertoa lisää mielenkiintoista matskua ja syitä siihen, miksi jehovan todistajilla ei ole totuutta?
-
SuurinBabylon
En tiedä tarvitaanko siihen hirveästi matskua. Maalaisjärki riittää.