Maksupääte

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

sorbet

Maksupääte

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Argh...mun mielestä niin röyhkeää touhua laittaa salille tai konventtiin maksupääte lahjoituksia varten. Tulee niin kaupallinen maku koko touhuun...ihan tulee mieleen jeesus ja rahanvaihtajat...hirsi seuran omassa silmässä...ja nyt voidaankin sitten valvoa kenen tililtä tulee ja paljonko...kohta niillä on joku suoraveloitus tai maksuohjelma.....jos en olisi jo lähtenyt niin jos oisin vielä ollut mukana niin mun jt ura olis viimeistään kaatunut tähän maksupääte asiaan...jumalaan voi uskoa myös maksamatta siitä rahoittamalla jotain kolkkoa palvontapaikkaa...
Tony

Re: Maksupääte

Viesti Kirjoittaja Tony »

Seurakuntatasollehan maksusuunnitelma jo tulikin. Seurakunnat saavat (= joutuvat) itse määritellä kuukausittaisen lahjoitussumman maailmanlaajuiseen konventti- ja salirahastoon.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Voihan törkeys!!!!!! Ensin kehoitetaan olemaan opiskelematta, teet pienpalkkaista työtä ja sitten viedään tuhkatkin pesästä...eikös se ennen ollut vapaaehtoiset lahjoitukset ja monissa kokemuksissa hehkutettiin kuinka joku mummo oli salin lahjalaatikkoon viimeisen lanttinsa lahjoittanut, vaikka jääkaapissa ei edes ollut valoja ja kas oli mummolle ropissut siunauksia olantakaa...jos ne oli kerran jo screenin hommannut konventtiin, niin enään puuttuu ne tekstit sieltä alareunasta, kuin konsanaan yhteisvastuu keräyksestä, että ison lahjoituksen tehneiden nimet ja summa vilistää siellä screenin alareunassa...
mikkuitti

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Ei se ole kivaa jos ne voivat katsoa, kuka maksoi ja kuinka paljon..
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tony kirjoitti:Seurakuntatasollehan maksusuunnitelma jo tulikin. Seurakunnat saavat (= joutuvat) itse määritellä kuukausittaisen lahjoitussumman maailmanlaajuiseen konventti- ja salirahastoon.
Niin ja melko varmasti tämä ei lähitulevaisuudessa riitä ja seurakunnille sitten määrätää joku hieman isompi summa, näin siinä melko varmasti käy.
Ensin totutellaan asiaan, että seurakunnat saa itse valita summan ja sitten askel onkin jo helpompi siihen että järjestö voi määrätä tiukasti jonkin summan.

Sehän johtaa siihen väkisinkin, kun seurakunnat tulevat antamaan pihisti ja mieluiten 'sokean ja ramman'.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vaikkapa indeksikorotuksia vuosittain siihen srk:n lupaamaan summaan. Se olis näppärää.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Tony

Sekin on jännä, että mihin noita salirahoja oikeasti tarvitaan? Jos on saatu rakennettua (ja valtaosa maksettua) n. 70 000 salia (en tiedä tarkkaa salimäärää, seurakuntia on reipas 100k joten siitä vedin arvion (hatusta)), niin mihin tarvitaan jatkuvaa kiinteää rahoitusta kun mihinkään ei ymmärtääkseni olla laajentumassa millään massiivisella liikekannalla. Länsimaissa on jo saleja tarpeeksi, jopa liikaa, ja kehittyvissä maissa rakentaminen on sen verran edullista, että ei siihen nyt kaikkien maailman seurakuntien jatkuvaa rahoitusta tarvita.

Salit on ennenkin saatu rakennettua ilman jatkuvaa kiinteää keräyssummaa - mihin sitä nyt tarvitaan?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

sorbet kirjoitti:Argh...mun mielestä niin röyhkeää touhua laittaa salille tai konventtiin maksupääte lahjoituksia varten.
Tässä on kuva maksupäätteestä:

Kuva

Perinteiseen lahjoitukseen on toki olemassa keinot:

Kuva

Kuvat otti Ozzy Nokia N8 -puhelimella Helsingin ensimmäisessä konventissa.
andromeda

Viesti Kirjoittaja andromeda »

Johanneksen poika kirjoitti: Tässä on kuva maksupäätteestä:
Minä en yhtään ihmettele näitä maksupäätteitä, koska ihan jokainen uskontokunta valtakirkko mukaanlukien tarvitsee myös rahaa toimintansa pyörittämiseen. Moni käyttää rahaa myös puhtaasti hyväntekeväisyyteen kuten pelastusarmeija.

Ennemmin tarttuisin yhdyskunnan opillisiin ongelmiin jos/ kun haluan kritisoida jotain ryhmittymää.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mulla ei ole nykyään oikeestaan koskaan seteleitä taikka kolikoita, joten jos oisin jt, niin pitäisin tuota mahdollisuutta helpotuksena.
Parissa viimeisessä konventissa, joissa kävin, piti erikseen kurvailla automaatille, kun sunnuntaina ohjelman aikaan tajusin, ettei ole, mitä laittaa lahjalaatikkoon. Tietysti olisi voinut ajatella, että laittaa lahjoituksen vaikka seuraavassa kokouksessa, koska samaan paikkaanhan ne lahjoitukset kuitenkin menee.
Let me go Master I hate you so
Tony

andromeda kirjoitti:Minä en yhtään ihmettele näitä maksupäätteitä, koska ihan jokainen uskontokunta valtakirkko mukaanlukien tarvitsee myös rahaa toimintansa pyörittämiseen.
Ei niitä siinä merkityksessä ihmetellä tarvitsekaan. Kyse on siitä, että Vt-seura on aikaisemmin tyyliin naureskellut sille että muut uskonnot keräävät rahaa muovikorttilahjoituksilla. Nykyään se sitten on itsekin liittynyt samaan kuoroon.
Herätkää! 2003 8/8 s. 28-29 kirjoitti: Muovikorttilahjoituksia

Vancouver Sun -lehdessä kerrotaan, että yhä useampi Kanadan kirkko on omaksunut nykyaikaiset liiketavat ja järjestänyt niin, että seurakuntalaisilta voidaan koota kolehteja vaivatta pankki- ja luottokorttien välityksellä. Kirkkojen aulaan on asetettu maksupäätteitä ja lahjoituskuoria, joita voi käyttää automaattiseen tilisiirtoon ja pankkikorttimaksuun. Lahjoittajan tarvitsee vain vetäistä korttinsa kortinlukijan läpi, näppäillä lahjoittamansa summa ja panna kuitti kolehtiastiaan. Muuan pastori totesikin: ”Yhteiskunta on luopumassa käteisen rahan käytöstä. Miksei siis myös kirkko?” Eräs kirkon rahastonhoitaja vitsaili, että korttia käyttämällä saa paitsi etupisteitä myös taivaspaikan. ”Palkkio on siis kaksinkertainen”, hän totesi.
andromeda

Viesti Kirjoittaja andromeda »

Tony kirjoitti: Ei niitä siinä merkityksessä ihmetellä tarvitsekaan. Kyse on siitä, että Vt-seura on aikaisemmin tyyliin naureskellut sille että muut uskonnot keräävät rahaa muovikorttilahjoituksilla. Nykyään se sitten on itsekin liittynyt samaan kuoroon.

Asia ymmärretty :)
Tony

"Ei kolehtia" -maininta on tämän uuden järjestelyn myötä aika mielenkiintoinen. Teknisesti oikein, kyllä, mutta käytännössä mennään aika lähellä haavikeräystä. Kolehtiakaan kun ei ole yksilön pakko maksaa, mutta kollektiivilta odotetaan että haaviin saadaan saalis. Sali- ja konventtirahaston kuukausittaiseen maksuunkaan ei ole yksilön pakko osallistua, mutta kollektiivilta odotetaan että rahastoon saadaan (vieläpä ennalta sovittu) saalis.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Suuren babylonin masiiviset sotajoukot pakottavat vähäväkisiä Jehovan todistajat parkoja uusimaan aseistustaan teokraattisessa sodankäynnissä suunnattomin uhrauksin.
+t
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 02.07.2014 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Leipiä "vapaaehtoista" kolehtia vastaan jakanut harekrishnalainen tarjosi Helsingin rautatieasemalla myös maksupäätettä, kun sanoin ettei mukanani ollut käteistä. Palautin leivän ystävällisesti koriin ja jatkoin matkaa.
Vastaa Viestiin