Voit vilkaista hakuteosta täältä.

Kuva: JW.ORG
Valvoja: Moderaattorit

Verilettu kirjoitti:Jännä että esim. Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? -kirjoitus puhuu vain erotetuista. Itse eronneista ei puhuta sanaakaan. Pelkäävätkö todistajat myöntää, että moni myös lähtee itse.
Tätä ei kuitenkaan perustella millään tavalla. Miten itse eronneisiin voidaan soveltaa - erotettuja kohtaan käytettyjä - "raamatullisia" karttamisperusteita?rippeli kirjoitti:Ihan kirjoituksen lopussa sanotaan: "Erotettuja koskevat Raamatun periaatteet soveltuvat yhtä lailla niihin, jotka eroavat seurakunnasta itse."Verilettu kirjoitti:Jännä että esim. Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? -kirjoitus puhuu vain erotetuista. Itse eronneista ei puhuta sanaakaan. Pelkäävätkö todistajat myöntää, että moni myös lähtee itse.
”Jumalan rakkaus” lv s. 207-209 kirjoitti:Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? Raamattu sanoo: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.) Jokaisesta, joka ”ei pysy Kristuksen opetuksessa”, sanotaan: ”Älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.” (2. Johanneksen kirje 9–11.) Emme ole tekemisissä erotettujen kanssa hengellisissä emmekä muissakaan yhteyksissä.