Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ilmeisesti ei ole vielä täyttä varmuutta ovatko pojan vanhemmat Jehovan todistajia. Siksi kysymysmerkki otsikossa.

EDIT: BBC vahvistaa, että vanhemmat ovat Jehovan todistajia. Kysymysmerkki siis poistettu otsikosta.
BBC NEWS kirjoitti:It has also been confirmed the family are Jehovah's Witnesses, but there is no suggestion this is why he was taken.
Pojalla on siis aivokasvain ja vanhemmat veivät pojan sairaalasta mitä ilmeisemmin siksi, että pojalle ei annettaisi verensiirtoa. Aika on lapsen kannalta käymässä vähiin.
Time running out for missing boy with brain tumour, say police

A major search and social media campaign is under way to find a five-year-old boy with a brain tumour after he was taken from hospital by his parents without the consent of doctors.
http://www.theguardian.com/uk-news/2014 ... outhampton
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Vanhemmat taitavat olla aika tosissaan uskonsa kanssa. Joku vähän käytännöllisemmin asennoituva pariskunta voisi olla salaa hyvillään, että lapselle annetaan "väkisin" verta. Homman laillisuus on vielä oma lukunsa. Mitähän tuollainen kaappaus on lain edessä, jos lapsi kuolee sen seurauksena?
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Aika moni normaali isä taikka äiti väittää olevansa valmis vaikka kuolemaan lapsensa puolesta.
Tässä tapauksessa lapsi saakin kuolla vanhempien (uskonnon) puolesta.
Let me go Master I hate you so
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

rippeli kirjoitti:Aika moni normaali isä taikka äiti väittää olevansa valmis vaikka kuolemaan lapsensa puolesta.
Tässä tapauksessa lapsi saakin kuolla vanhempien (uskonnon) puolesta.
On se ihmeellistä (<- Seuran ladattuja sanoja) että että aikuisiällä vilpitön Jehovan Todistaja voi ottaa harkitusti verensiirron ja pelastaa elämänsä. Taktikoiden asian niin, että veli Vanhimmille/muille voi selittää että:"en oikeastaan muista koko tilannetta/olin heikkona ja lääkärit pakottivat/en tiedä miksi näin kävi/en ymmärrä miksi se meni näin/KADUN SYVÄSTI..."

Tämän jälkeen kenties hieman aikaa siellä matalan kastin puolella ja "katumus-ajan" jälkeen jälleen kaikki on ok. Todistajuus on taktisesti pelastettu vaikka hieman tuli verta otettua ja elämä pelastettua ; vastoin tm Seuran tm Jehovan ohjeita/määräyksiä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

rippeli kirjoitti:Aika moni normaali isä taikka äiti väittää olevansa valmis vaikka kuolemaan lapsensa puolesta.
Tässä tapauksessa lapsi saakin kuolla vanhempien (uskonnon) puolesta.
MTV kertoi tänään uutisesta suomen kielellä. Jutussa ei mainita JT-taustaa, mutta uutinen vie BBC:n sivuille, missä JT:t mainitaan.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/arti ... an/4290810
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Poika on löytynyt. Vanhemmat kertoivat sieppaamisen syyksi sen, etteivät halunneet että poikaa pommitetaan enää säteilyllä.
Poika löydettiin Espanjasta Malagasta, kertoo BBC. Poliisin mukaan pojan vanhemmat on pidätetty tapauksen johdosta ja heitä kuulustellaan.

Poliisin mukaan Ashya vaikutti olevan löydettäessä päällisin puolin kunnossa. Poika on toimitettu Espanjassa sairaalahoitoon.
- -
Ashyan isän mukaan perhe oli poistanut pojan sairaalasta viedäkseen hänet vaihtoehtoiseen hoitoon, johon oli tarkoitus kerätä rahat Espanjassa. Isän mukaan he eivät halunneet, että Ashyaa ”pommitetaan enää säteilyllä”. Hän kertoi myös pojan voivan paljon paremmin kuin sairaalassa.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/arti ... yi/4292524
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Eihän se nyt niin epänormaalia ole että sädehoidon loputtua voi paremmin. Tuskin se kuitenkaan tarkoittaa, että kasvain on mihinkään kadonnut. Mitäköhän vanhemmat oikein miettii?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vaihtoehtohoitoja.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Vaihtoehtohoitoja.

Onko realistista ajatella muita vaihtoehtoja ja onko siihen edes aikaa?
Mitä mahdollisia tiedettyjä vaihtoehtoja tuohon on?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Veli-Hopea kirjoitti:Eihän se nyt niin epänormaalia ole että sädehoidon loputtua voi paremmin. Tuskin se kuitenkaan tarkoittaa, että kasvain on mihinkään kadonnut. Mitäköhän vanhemmat oikein miettii?
Aivan, enemmän kuin luonnollinen reaktio kyseisen hoidon kohdalla.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Veli-Hopea kirjoitti:Onko realistista ajatella muita vaihtoehtoja ja onko siihen edes aikaa?
Mitä mahdollisia tiedettyjä vaihtoehtoja tuohon on?
Kysyit, mitä vanhemmat mahtanevat miettiä, ja minä vastasin. Uskollisuudesta oikealle uskonnolle tässä lienee kysymys, ei realismista.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Onko realistista ajatella muita vaihtoehtoja ja onko siihen edes aikaa?
Mitä mahdollisia tiedettyjä vaihtoehtoja tuohon on?
Kysyit, mitä vanhemmat mahtanevat miettiä, ja minä vastasin. Uskollisuudesta oikealle uskonnolle tässä lienee kysymys, ei realismista.

Niin niin Jehova fixaa viimeistään back in the future. Toivotaan niin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ashyan isä kertoo, että hyväksyy verensiirron hoitomuotona, ja että vaikka tämä on Jehovan todistaja, hän on ensisijaisesti kuitenkin isä. Kunnioitan ja arvostan. <3
Ashya King's father says he'll go against religion and allow son to have blood transfusion

Despite Ashya's parents being devout Jevovah's witnesses, 51-year-old father Brett King says that when it comes to a straight choice, his son comes before his religion

Ashya King’s dad has vowed to let the five-year-old brain cancer victim have a blood transfusion if needed – despite it being against his religion.

Brett and wife Naghmeh are devout Jehovah’s Witnesses who have brought up their seven ­children in the faith, which says it is a sin to accept a blood transfusion.

But Brett, 51, is determined to see desperately ill Ashya get better and is willing to do whatever it takes – even if it means defying his own strongly-held beliefs.

He said: “I’m a Jehovah’s Witness, but I’m a father first – and I’d do anything for my son.

“If a child needs treatment they should give them the treatment. It’s not for the parents to say. We just want the best for Ashya.”
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/as ... ll-4256798
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Siinä on rakkautta parhaimmillaan!!

Respectii !
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Lapsella aivokasvain - Jt-vanhemmat veivät sairaalasta

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tässä näytti käyvän lopulta hyvin. Ashya sai tarvittavaa hoitoa ja syöpä saatiin hoidettua.

http://jwsurvey.org/news/ashya-king-rep ... by-parents
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin