Verilettu kirjoitti:Jotkut, Tony?, seuraavat naamakirjassa todistajien touhua. Onko kenelläkään käsitystä todistajien kommenteista, että onko kampanja mennyt paremmin esim. Amerikassa?
Ei niitä nyt niin säännöllisesti tule seurattua.
Kokemuksiahan niistä aina jälkeenpäin vaihdetaan ja kerrotaan. Tähän tyyliin.
Eli kuten aina, sama tärinä jatkuu ja jotain tapahtuu ihan kohta.
Jehovah is really shaking things up, and the desirable things are coming in.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Verilettu kirjoitti:Jotkut, Tony?, seuraavat naamakirjassa todistajien touhua. Onko kenelläkään käsitystä todistajien kommenteista, että onko kampanja mennyt paremmin esim. Amerikassa?
Ei niitä nyt niin säännöllisesti tule seurattua.
Joo, en tarkoittanutkaan mitään kyttäämistä
Tony kirjoitti:Eli kuten aina, sama tärinä jatkuu ja jotain tapahtuu ihan kohta.
Jehovah is really shaking things up, and the desirable things are coming in.
Ok. Eli eipä tainnut olla menestys muuallakaan. Ja hyvä niin
sorbet kirjoitti:Empä saanut traktaattia en...enkö mä nyt pelastukkaan...voi mua...
Tämä ihan hyvä kysymys ja lause näyttää toistuvan hyvin useasti eri muodoissa. Noh, eihän tämä periaatteessa kysymys ollutkaan , mutta vastaan kuitenkin.
Et pelastu.Jehova tappaa sinut 'pian', koska et saanut traktaattia, etkä muutoinkaan tee niinkuin ameriikan lahko käskee tehdä.
Perhana kun tuo siihen suuntaan oleva oikeahko vastaus kuulostaakin nykyään naurettavalta.
"Do as we say or die!"
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Sukututkija kirjoitti:
Lähiössä asuu likpitäen 10 000 ihmistä, eikä vilaustakaan todistajista. Tämän täytyi olla maailmakaikkeuden laajin kampanja, joka ei nyt vain sattumoisin suuntaunut meidän aurikokuntaan. Mutta syrjässähän tässä spiraaligalaksissa ollaankin.
No jaa, suomessa asuu yli 5 000 000 ihmistä ja JT-julistajia on 20 000 joten luonnollisesti eivät varmaan kaikkien kanssa pääse kontaktiin vaikka kuinka rynnistelisivät.
Sukututkija kirjoitti:
Lähiössä asuu likpitäen 10 000 ihmistä, eikä vilaustakaan todistajista. Tämän täytyi olla maailmakaikkeuden laajin kampanja, joka ei nyt vain sattumoisin suuntaunut meidän aurikokuntaan. Mutta syrjässähän tässä spiraaligalaksissa ollaankin.
No jaa, suomessa asuu yli 5 000 000 ihmistä ja JT-julistajia on 20 000 joten luonnollisesti eivät varmaan kaikkien kanssa pääse kontaktiin vaikka kuinka rynnistelisivät.
Joo mutta jos kyse oikeasti olisi niin vakavasta asiasta kuin Jt:t esittävät, niin kyllä joka pitäjässä pitäisi yrittää tavoittaa ihan kaikki. Ainakin sillä tasolla, että käytännössä jokainen edes jollain tavalla tietäisi mistä on kysymys. Tämä olisi helppo toteuttaa pitämällä kaupungilla kärrytodistajia vuorossa koko päivän koko kuukauden kampanjan ajan. Ei näkynyt. Paitsi lauantaisin aamupäivästä muutaman tunnin.
Siksi toisekseen, jokaiseen talouteen olisi ollut lapsellisen helppoa jakaa traktaatti. Nyt ei edes sitä saatu aikaan. Suomessa on noin 2,5M taloutta ja se tekee 18 500:lle julistajalle pitkästi alle 150 taloutta per lärvi. Ja tätä ei saatu aikaiseksi edes kuukaudessa. Aloitin työurani mainoslehtien jakajana, ja voin kertoa, että aika totaalisen surkea suoritus.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
.....siinä tapauksessa pitääkin testamenttia alkaa tekemään...onkohan sillä kuinka kiire...ne vähät arvotavarat joita minulla on menee tyttärelleni ja loput kodittomien kissojen hyväksi
Sitä olen useampaan kertaan miettinyt, että jos olen silloin vaikka vessassa, kun todistajat oventakana ja sanotaan, että en ole asiasta ikinä kuullutkaan niin onko mun menolippu helvettiin sillä allekirjoitettu jos ovea en ehdi avaamaan...tai en ole ylipäätään kotona...olen koomassa, jos olenkin kuuro tai sokea...jos näin on niin on armoton jumala ja uskonto...miksei tälläistä pelottelu uskontoa voida kieltää lailla....
sorbet kirjoitti:Sitä olen useampaan kertaan miettinyt, että jos olen silloin vaikka vessassa, kun todistajat oventakana ja sanotaan, että en ole asiasta ikinä kuullutkaan niin onko mun menolippu helvettiin sillä allekirjoitettu jos ovea en ehdi avaamaan...tai en ole ylipäätään kotona...olen koomassa, jos olenkin kuuro tai sokea...jos näin on niin on armoton jumala ja uskonto...miksei tälläistä pelottelu uskontoa voida kieltää lailla....
Sinä olet luonnollisesti menetetty kanta jo valmiiksi, koska tiedät mistä on kysymys etkä hyppää mukaan menoon. Asiasta täysin tietämätön taas ei menetä mahdollisuuttaan Vt-seuran hallitsemaan paratiisiin, jos sattuu olemaan asioilla juuri silloin kun Jt:t kolkuttelevat oven takana. Tietämättömyys takaa kakkosluokan lipun harmagedonin yli.
Miksi sitten saarnata jos vähemmälläkin pääsisi...elikkä ne ovet joita mä todistaja aikana lintsasin pimpottamasta pelastuu automaattisesti...oliskin pktänyt pudotella sellasia mainoksia silloin, että tässä sinun lippusi joidenkin uskoman harmagedonin läpi...tai ne ovet joita en ehtinyt pimpottaa kun parini kanssa käveltiin alueelle niin niin verkkaiseen tahtiin...
sorbet kirjoitti:Miksi sitten saarnata jos vähemmälläkin pääsisi...elikkä ne ovet joita mä todistaja aikana lintsasin pimpottamasta pelastuu automaattisesti...oliskin pktänyt pudotella sellasia mainoksia silloin, että tässä sinun lippusi joidenkin uskoman harmagedonin läpi...tai ne ovet joita en ehtinyt pimpottaa kun parini kanssa käveltiin alueelle niin niin verkkaiseen tahtiin...
Tässäpä koko kupletin juoni onkin. Jt:n on pakko saarnata tai on itse verivelassa Jehovalle. Jt ostaa saarnaamisella itselleen paratiisilippua ja jakelee siinä samassa tappotuomioita ovenavaajille.
Että sen tason "hyvää uutista".
Suurin rakkaudenosoitus on ilmeisesti ainakin raamatun mukaan se, että on valmis kuolemaan toisten puolesta. Näin ollen kun kaikki 18000 suomen todistajaa lakkaisivat todistamasta, se antaisi elämän mahdollisuuden moninkertaiselle joukolle.
Nyt sen sijaan jokainen on vain halukas pelastamaan oman nahkansa ja mumisemaan epäselvää "todistusta", jonka seurauksena järjestön opetuksen mukaan 18000 pelastuu ja 5 miljoonaa tuhoutuu.
Misled kirjoitti:Suurin rakkaudenosoitus on ilmeisesti ainakin raamatun mukaan se, että on valmis kuolemaan toisten puolesta. Näin ollen kun kaikki 18000 suomen todistajaa lakkaisivat todistamasta, se antaisi elämän mahdollisuuden moninkertaiselle joukolle.
Nyt sen sijaan jokainen on vain halukas pelastamaan oman nahkansa ja mumisemaan epäselvää "todistusta", jonka seurauksena järjestön opetuksen mukaan 18000 pelastuu ja 5 miljoonaa tuhoutuu.
Niin, mitenköhän Jehova suhtautuisi moraalipähkinään, kun kertoisi viimeisellä tuomiolla että jätti saarnaamatta ja uhrasi oman paratiisilippunsa, jotta mahdollisimman moni selviäisi harmagedonista tietämättömyyskortilla.
Lienee mahdollista sekin, että traktaattikamppanja oli näkymätön, kuten Jeesuksen paluukin oli näkymätön. Ja kuten arvattavasti tuleva Harmagedonkin on näkymätön ja paratiisikin näkymätön.
On mahdollista että maailma jatkuu kuten ennenkin ja kaikki uskonnolliset jt-saavutukset ovat näkymättömiä, mutta ne täytyy vain havaita uskon silmin. Arvelenpa että tämä totteutuukin juuri näin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.