Luopuneet - Kohtaloita Vartiotornin varjosta -dokumentti
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Luopuneet - Kohtaloita Vartiotornin varjosta -dokumentti
Luopuneet - Kohtaloita Vartiotornin varjosta -dokumenttielokuva on nyt katsottavissa.
Puolen tunnin mittainen dokumentti "Luopuneet" käsittelee Jehovan todistajista eronneita ja erotettuja henkilöitä, jotka ovat eroamisensa myötä menettäneet kaikki ihmissuhteensa uskonlahkon sisällä. Dokumentissa sivutaan myös Jehovan todistajien erottamiskäytäntöjä sekä oikeuskomiteoiden toimintaa ja tarkastellaan niiden vaikutuksia erotettujen ja eronneiden elämään.
https://www.facebook.com/luopuneet?fref=ts
Puolen tunnin mittainen dokumentti "Luopuneet" käsittelee Jehovan todistajista eronneita ja erotettuja henkilöitä, jotka ovat eroamisensa myötä menettäneet kaikki ihmissuhteensa uskonlahkon sisällä. Dokumentissa sivutaan myös Jehovan todistajien erottamiskäytäntöjä sekä oikeuskomiteoiden toimintaa ja tarkastellaan niiden vaikutuksia erotettujen ja eronneiden elämään.
https://www.facebook.com/luopuneet?fref=ts
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
rippeli
Re: Luopuneet - Kohtaloita Vartiotornin varjosta -dokumentti
Paras kohta ajassa 20.40min. Leinosen mielestä lahkolla ei ole mitään syytä vastuunkantamiseen.
Kommentti selittää varmaan aika paljon ihmetyksen aiheita, joita ulkopuoliset ihmiset ovat saaneet lahkosta.
Kommentti selittää varmaan aika paljon ihmetyksen aiheita, joita ulkopuoliset ihmiset ovat saaneet lahkosta.
Let me go Master I hate you so
- Tony
Dokkarissa tulee myös hyvin esille, mitkä Jehovan todistajan todelliset vaihtoehdot ovat. Jos usko menee eikä haluaisi enää olla Jt, niin mitäs sitten? Leinonen kertoo mitä sitten: No can do, uskoa pitää vain sitten vahvistaa.
Lähteminen ja uskonnonvapaus ei siis ole vaihtoehto.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Polyester
Ei tietenkään menettelytavoissa ole korjattavaa, kun ne perustuvat Raamatun hyviin ohjeisiin. Leinosesta en tiedä, mutta JT-rivijäsenet lienevät usein oikeasti sokeita sille, että Raamatun ohjeet ja Vartiotorni-seuran raamatuntulkinta ovat lopulta kaksi ihan eri asiaa. Vartiotorni on onnistunut hyvin siinä, että se antaa tulkinnan mutta häivyttää samalla itsensä taka-alalle, jolloin JT saattaa ihan oikeasti kuvitella että itse Raamattu opettaa näin ja velvoittaa mm. karttamaan.
Leinosen paras kaverikin tuli takaisin, mutta ei tietenkään painostuksen takia, vaan uskonnon takia.
Kummallinen Jumala kun vaatii, että ihmisen pitää järjestää elämänsä uskonlahkon sääntöjen mukaan, vaikka ei oikeasti usko pätkääkään siihen mitä lahko opettaa.
Leinosen paras kaverikin tuli takaisin, mutta ei tietenkään painostuksen takia, vaan uskonnon takia.
Kummallinen Jumala kun vaatii, että ihmisen pitää järjestää elämänsä uskonlahkon sääntöjen mukaan, vaikka ei oikeasti usko pätkääkään siihen mitä lahko opettaa.
-
rippeli
Tätä dokkaria ei taideta sitten esittää telkkarissa?
Harmi homma.
Harmi homma.
Let me go Master I hate you so
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
No onpa ikävää jos näin on. Tällaisille on aina tilausta. Karttamisesta ei voi koskaan olla liikaa tietoa esillä. Siis oikeaa tietoa, ei sitä todistajien "tietoa"™ joka johtaa amerikkalaisen rahankeruulahkon orjuuteen ja aivopesun uhriksi.rippeli kirjoitti:Tätä dokkaria ei taideta sitten esittää telkkarissa?
Harmi homma.
Saakohan tuota nyt mainostaa vapaasti kun linkki on täällä esillä? Itse videohan on edelleen lukittu, eli sitä ei löydä ellei tiedä urlia.
-
lavanpalvelija
Ongelmakenttä pysyy samana vuodesta toiseen. Fiksuja, rohkeita nuoria. Ei ole Veikonkaan posti mistään atraktiivisimmasta päästä vaikka oma kutsumus onkin. Hänen näkemyksilleen ei vain yksinkertaisesti ole enää lainkaan kysyntää.
Varjo seuraa, halusit tai et.
-
YksinäinenSusi
Se on vain niin että jotkut ihmiset eivät kykene uskomaan uskontoon.Tony kirjoitti: Jos usko menee eikä haluaisi enää olla Jt, niin mitäs sitten? Leinonen kertoo mitä sitten: No can do, uskoa pitää vain sitten vahvistaa.
Vaikka uskonnolliset asiat perusteltaisiin miten taitavasti hyvänsä niin tällaiset uskomiseen kykenemättömät eivät pysty uskomaan.
Syynä on usein se, että uskonto (kuten jehovantodistajuus) sisältää sellaisia läpinäkyviä perusteluja, että nähdään ikäänkuin niiden takana oleva todellisuus ja ainakin ne joilla on vielä uskallusta vähän ajatella ja funtsia pintaa syvemmältä, näkevät nuo todelliset asiainlaidat.
Tästähän ne epäilykset tulevat, kun on liian itsenäinen hyväksymään pakkopullaa, liiaksi tietää mitä haluaa oikeasti ja huomaa että mitä hittoa minä tässä porukassa heilun kun ei tää oo mun juttu jne.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
HyväVeli
Hieno dokumentti oli. Jaksamista näille ihmisille jotka kertoivat omat kokemukset tästä lahkosta. 
-
jext
En ole varmaan ikinä tuntenut ketään kohtaan yhtä vihaisia tunteita kuin mitä tunnen Leinosta kohtaan... Suurinta osaa todistajista lähinnä säälin, mutta Leinosta kohtaan tunnen paljon pimeämpiä tunteita.
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
- Tony
Saa. Mutta mielellään Luopuneet -dokkarin (avointa) Facebook-sivua, josta linkki dokkariin löytyy. Linkki vaihdettu myös aloitukseen.Verilettu kirjoitti:Saakohan tuota nyt mainostaa vapaasti kun linkki on täällä esillä? Itse videohan on edelleen lukittu, eli sitä ei löydä ellei tiedä urlia.
-
Masterpiece
Mikäs tuon Milkon sukunimi on? Mietin vaan, että olenkohan hänen kanssaan joskus keskustellut... nuoremmalta näyttää kuin se Milko, minkä tiedän tavanneeni.
- Tony
Dokumentissa esiintyvien koko nimiä ei ole syytä mainita foorumilla, elleivät he itse päätä niitä kertoa.