rehellisyys ei kannata kenttäpalveluksessa
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
rehellisyys ei kannata kenttäpalveluksessa
Kun aikoinaan ovenavaajaperhe kyseli minulta, että miksi israelilaiset tekivät kansanmurhia, niin vastasin epäröimättä(liian rehellisesti) että ne olivat pyhiä sotia,jotka Jehova oli määrännyt toteutettaviksi.
Perhe tulistui tästä ja suuttui ja yhteistä keskustelua ei syntynyt sillä ovella enempää. Mutta varmasti he tarkemmin ajateltuaan ja suuttumuksestaan lepyttyään ajattelivat minusta, että oli se jehovantodistaja ainakin rehellinen sanoissaan.
Mutta olen todennut, että se ei ole hyväksi jehovantodistajien keskuudessa jos joku julistaja paukuttelee liian rehellisesti asiat, minua alettiinkin vähitellen oudoksumaan.
Mutta en voi sille mitään, jos yritän valehdella niin en osaa, ja sekään ei ole hyvä.
Kehoitan siksi jehovantodistajia olemaan kentällä ovelia kuin käärmeet, mutta viattomia kuin karitsat.
Nauttimaan alkoholia, mutta ei niin että menee vähääkään päähän.
Tekemään kynätunteja, koska se kasvattaa kenttätuntitilastoja ja saa aikaan ylpeyttä jumalan kansan ahkeruudesta.
Karttamaan erotettuja läheisiään, mutta kertomaan maailmallisille vastakiinnostuneille, ettei karteta.
Näitä kohtia kun noudatatte, niin menestytte. Hyvää vointia teille.
Perhe tulistui tästä ja suuttui ja yhteistä keskustelua ei syntynyt sillä ovella enempää. Mutta varmasti he tarkemmin ajateltuaan ja suuttumuksestaan lepyttyään ajattelivat minusta, että oli se jehovantodistaja ainakin rehellinen sanoissaan.
Mutta olen todennut, että se ei ole hyväksi jehovantodistajien keskuudessa jos joku julistaja paukuttelee liian rehellisesti asiat, minua alettiinkin vähitellen oudoksumaan.
Mutta en voi sille mitään, jos yritän valehdella niin en osaa, ja sekään ei ole hyvä.
Kehoitan siksi jehovantodistajia olemaan kentällä ovelia kuin käärmeet, mutta viattomia kuin karitsat.
Nauttimaan alkoholia, mutta ei niin että menee vähääkään päähän.
Tekemään kynätunteja, koska se kasvattaa kenttätuntitilastoja ja saa aikaan ylpeyttä jumalan kansan ahkeruudesta.
Karttamaan erotettuja läheisiään, mutta kertomaan maailmallisille vastakiinnostuneille, ettei karteta.
Näitä kohtia kun noudatatte, niin menestytte. Hyvää vointia teille.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Polyester
Re: rehellisyys ei kannata kenttäpalveluksessa
Huonon valehtelijan kannattaa ennemmin puhua totta, ei ne muut kumminkaan usko. Milloinhan teokraattisessa palveluskoulussa aletaan opettaa teokraattista sodankäyntiä?JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Mutta en voi sille mitään, jos yritän valehdella niin en osaa, ja sekään ei ole hyvä.
-
Markku Meilo
Mun kokemuksen mukaan ihmisen perusvaistot opettavat sen ilman sen suurempaa ponnistusta. Ei se ole mies/nainen eikä mikään, joka ei selitystä keksi, vaikka taskusta löytyisi. Toi homma kyllä osataan, mutta tarvetta olisi uudelle tekniikalle, jossa edetään perääntyessä. Todistajilla on netin myötä kusinen paikka ja paskamaisia kysymyksiä, joten tarvitaan uusi tyyli. Sellaista sotataitoa, jossa ei peräännytä, vaan käännytään ympäri ja edetään taas. Jaa, mutta toi taa olla jo hallussa.Polyester kirjoitti:Milloinhan teokraattisessa palveluskoulussa aletaan opettaa teokraattista sodankäyntiä?
Toistaiseksi persoonallisin perääntyminen oli se kun kysyin 607 perusteluja Raamatulla, niin jt sanoi sen olevan nk. vahvaa ravintoa. Ilmaisin olevani valmis sille, koska koen tuntevani aihetta riittävästi. Kyllä se vaan ko. jt:n mukaan oli siitä huolimatta nk. vahvaa ravintoa. Tosin pakko taipua ko. jt:n kantaan ja todeta, että kyseinen vahvuus on lähinnä nykyisten todistajien ongelma, ei niinkään entisten
-
Polyester
Rivijäsenistä en ole varma, mutta ainakin järjestö osaa. Mikä tahansa poukkoilu kahden opin välillä edestakaisin voidaan nähdä jatkuvana "valon kirkastumisena" ja pelkkinä "tarkennuksina" oppiin.Markku Meilo kirjoitti:Sellaista sotataitoa, jossa ei peräännytä, vaan käännytään ympäri ja edetään taas. Jaa, mutta toi taa olla jo hallussa.
-
rippeli
Rehellinen esitys kenttäpalveluksessa:
Hyvää päivää. Olen tullut tänään luoksesi keskustelemaan paratiisista. Oikeastaan en kyllä haluaisi olla täällä, mutta mun on pakko, jotta saan laittaa raporttiin edes yhden tunnin. Jos en raportoi tuntiakaan, niin vanhimmat ottavat yhteyttä ja alkavat raahata väkisin kentälle. Odotan vain sitä hetkeä, että kello olisi 11.00, jolloin voin lopettaa tämän kärsimyksen, koska sillon minulla on tunti täynnä. Oikeastaan harmittaa se, että tulit avaamaan. Olin ajatellut, että tähän aikaan arkipäivästä kukaan ei ole kotona ja saan sen vaaditun tunnin pelkästään rimputtelemalla ovia.
Tahtoisin vielä esitellä lehdet, joita tosin en ole lukenut, koska samaa paskaa niissä on kuitenkin vuodesta toiseen. Jos otat nämä lehdet, niin tulen joka toinen viikko (kuukausi nykyään) tyrkyttämään näitä samoja lehtiä, joissa on joka kerta samaa paskaa, koska saan laittaa raporttiin levittämieni lehtien määrän ja saan susta "uusintakäynnin", mikä näyttää hyvältä raportissa.
Hyvää päivää. Olen tullut tänään luoksesi keskustelemaan paratiisista. Oikeastaan en kyllä haluaisi olla täällä, mutta mun on pakko, jotta saan laittaa raporttiin edes yhden tunnin. Jos en raportoi tuntiakaan, niin vanhimmat ottavat yhteyttä ja alkavat raahata väkisin kentälle. Odotan vain sitä hetkeä, että kello olisi 11.00, jolloin voin lopettaa tämän kärsimyksen, koska sillon minulla on tunti täynnä. Oikeastaan harmittaa se, että tulit avaamaan. Olin ajatellut, että tähän aikaan arkipäivästä kukaan ei ole kotona ja saan sen vaaditun tunnin pelkästään rimputtelemalla ovia.
Tahtoisin vielä esitellä lehdet, joita tosin en ole lukenut, koska samaa paskaa niissä on kuitenkin vuodesta toiseen. Jos otat nämä lehdet, niin tulen joka toinen viikko (kuukausi nykyään) tyrkyttämään näitä samoja lehtiä, joissa on joka kerta samaa paskaa, koska saan laittaa raporttiin levittämieni lehtien määrän ja saan susta "uusintakäynnin", mikä näyttää hyvältä raportissa.
Let me go Master I hate you so
-
YksinäinenSusi
rippeli kirjoitti:Rehellinen esitys kenttäpalveluksessa:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Markku Meilo
Niin ja oliko se kolmas UK, jonka sai laittaa RT:ksi nykyään, kunhan vaan jutskaa jotain ovenrakoon?
-
Polyester
rippeli kirjoitti:Oikeastaan en kyllä haluaisi olla täällä, mutta mun on pakko, jotta saan laittaa raporttiin edes yhden tunnin. Jos en raportoi tuntiakaan, niin vanhimmat ottavat yhteyttä ja alkavat raahata väkisin kentälle. Odotan vain sitä hetkeä, että kello olisi 11.00, jolloin voin lopettaa tämän kärsimyksen, koska sillon minulla on tunti täynnä.
-
Veli-Hopea
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:rippeli kirjoitti:Rehellinen esitys kenttäpalveluksessa:
Tahtoisin vielä esitellä lehdet, joita tosin en ole lukenut, koska samaa paskaa niissä on kuitenkin vuodesta toiseen. Jos otat nämä lehdet, niin tulen joka toinen viikko (kuukausi nykyään) tyrkyttämään näitä samoja lehtiä, joissa on joka kerta samaa paskaa, koska saan laittaa raporttiin levittämieni lehtien määrän ja saan susta "uusintakäynnin", mikä näyttää hyvältä raportissa.![]()
![]()
![]()
Hehhehoo! Tää kyllä kuvaa omiakin ajatuksia niiltä ajoilta
Lisäksi, vaikka kuinka joku väittäisi vastaan, löytyy roima määrä todistajia jotka ajattelee tänäpäivänä iiihan samoin
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Masterpiece
Miksi siellä ovilla sitten piti käydä? Selvästikkin jos ajatukset ovat tuollaiset, niin eikö niitä tunteja olisi voinut suoraan kynällä tehdä?
-
rippeli
Olisitko itse uskaltanut valehdella Jehovalle?Masterpiece kirjoitti:Miksi siellä ovilla sitten piti käydä? Selvästikkin jos ajatukset ovat tuollaiset, niin eikö niitä tunteja olisi voinut suoraan kynällä tehdä?
Let me go Master I hate you so
-
Veli-Hopea
Masterpiece kirjoitti:Miksi siellä ovilla sitten piti käydä? Selvästikkin jos ajatukset ovat tuollaiset, niin eikö niitä tunteja olisi voinut suoraan kynällä tehdä?
Mitä itse tekisit jos olisit jt ja muut seurakuntalaiset kysyisivät sinua joka kokous kenttäilemään?
Kieltäytyisitkö aina ja vetäisit kynätunnit?
Jtt on opetettu nöyristelemään niin pahasti, ettei tällaisissa tapauksissa voi aina kielteisesti vastata jos koskaan, lapset vielä vähemmän. Lisätään siihen vielä jumalpelko yms.
Itse en ainakaan pystynyt kaikkia kenttäilyjä välttämään. Sen verran kun olin, oli se aina yhtä ahdistavaa ja perseestä. Pakotteet ajoi sinne kuitenkin yhä uudelleen.
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Eritoten epäilysten alettua välttelin mahdollisimman paljon kenttää, mutta pakko sitä oli joskus suostua. Usein sovin tosin samojen naamojen kanssa jotka lähinnä juoruilivat toisista seurakuntalaisista ja käytiin hyvillä munkkirinkeli-kahveilla. Muuten opin lisäilemään kynällä tunteja, sillä ei tunteja tarvitse aina toisen lahkolaisen kanssa tehdä; tilaisuus todistukseen voi tulla vaikka bussimatkalla
Ja pidin siis tarkoituksella tuntimäärät pieninä, enhän halunnut mitään palvelusetuja.
- Tony
Satunnaisesti varmaan onnistuukin, mutta kenttäily perustuu voittopuolisesti kuitenkin parityöskentelyyn eikä sitä ei voi loputtomiin vältellä. Tai varmaan joku on siinäkin onnistunut, mutta omat haasteensa se on siinäkin. Lisäksi oletus on, että edes silloin tällöin näyttää naamaansa myös kenttäpalveluskokouksessa (josta lähdetään siis kentälle).Masterpiece kirjoitti:Miksi siellä ovilla sitten piti käydä? Selvästikkin jos ajatukset ovat tuollaiset, niin eikö niitä tunteja olisi voinut suoraan kynällä tehdä?
Ja sitten on tosiaan sekin, että vaikka toimintaan olisikin noin muutoin kyllästynyt, niin on kuitenkin kokonaan toinen asia päästä irti mielenhallinnasta ja siihen liittyvästä tilivelvollisuuden tunteesta. Syyllisyyden ja riittämättömyyden tunteesta puhumattakaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Näin. Se on siinä.niin on kuitenkin kokonaan toinen asia päästä irti mielenhallinnasta ja siihen liittyvästä tilivelvollisuuden tunteesta. Syyllisyyden ja riittämättömyyden tunteesta puhumattakaan.