Sattuipa somasti juuri äsken

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

pieni.muutos kirjoitti:Luetuttivat mulla kohdan, jossa mm. sanottiin jotakin seuraavanlaista: "Jos joku ei tuo tätä opetusta, älkää kutsuko häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä."
Tossa kohtaa olis ihan oikeesti voinu esittää kysymyksen, että mihin viittaa 'tämä opetus' josta jakeessa puhuttiin? Tota näet sovelletaan niin villisti kaikenlaisiin seuralta tuleviin pyrskäytyksiin.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Alueveli kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
pieni.muutos kirjoitti: Luetuttivat mulla kohdan, jossa mm. sanottiin jotakin seuraavanlaista: "Jos joku ei tuo tätä opetusta, älkää kutsuko häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä."
Ja luit vielä? Tanssit heidän pillinsä mukaan?

Mitä muuta olisit tehnyt jos he olisivat käskenee?
Tuskinpa tuo niin paha rikos on. Itsekin komiteassani taisin lueskella kohdat joita pyysivät. Joskin heidän raamatusta, itse en sellaista vaivautunut ottamaan mukaan.
Minäkin olisin kiltisti lukenut, vieläkin. Myös se että pääsee tutustumaan vanhinten mielenliikkeisiin on mielenkiintoista. Sitten myös saattaa tulla mielenkiintoisia vastakysymyksiä mieleen joita voi heittää... :o

Itse olisin voinut heittää että noudattakaa tekin toki tuota raamatunkohtaa, en enää halua kutsua teitä kotiini enkä edes tervehtiä teitä! :lol:
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

pieni.muutos kirjoitti:Eilen oli keskustelu vanhimpien kanssa.Se on niinkuin sillä selvä nyt. 22.11.ilmotetaan seurakunnalle etten ole enää jt.
Ei sattunut nauhuria unohtumaan taskuun :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onnea. Vaikeitakin aikoja voi olla edessä, mutta niistä selviää. Ja ainakin veljesseurasta löydät aina tukea! :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pehmoluopio kirjoitti:
Lehtiveli kirjoitti:tarkoitin lähinnä sitä jos puhuu järjestöä vastaan joskus ;)
Riippuu puhujan statuksesta seurakunnassa, niin kuin kaikki muukin.
Riippuu myös puheenaiheesta. Järjestöä voi kritisoida aika paljon, mutta ei tyypillisistä luopioaiheista. 1914, kirjastokortti ovat pahoja aiheita, pedofiliasuojelu jo paljon parempi, koska pedofiilin suojelun tietää jokainen joka on perehtynyt Jehovan todistajien inkvisitiojärjestelmään.
Ööö, mikä on tuo kirjastokortti juttu?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Anonymous kirjoitti:
Ööö, mikä on tuo kirjastokortti juttu?
VT-seura perustelee YK:n NGO jäsenyyttään sillä, että se vaaditaan saadakseen käyttää YK:n kirjastoa. "kirjastokorttijäsenyys"
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ahaa, en ole ollut tietoinen tuosta. Kiitti tiedosta!

Terkuin ex-tr
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Anonymous kirjoitti:Ahaa, en ole ollut tietoinen tuosta. Kiitti tiedosta!

Terkuin ex-tr
Juu, aiheesta on varmaan täälläkin ollut aikaisemmin keskustelua.. Tai ainakin h2o:lla oli. Kyseinen selityshän on täysin kestämätön, sillä ensinnäkään mitään kirjastokorttijäsenyyttä ei tarvita, ja seura erosi NGO:sta heti asian tultua julki. Ilmeisesti kirjaston käyttötarve loppui? :roll: :twisted:

P.S. rekkaahan mukaan kertomaan kokemuksiasi!
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Lehtiveli kirjoitti:
pieni.muutos kirjoitti:Puoli tuntia siinä meni. .
Ilmeisesti he eivät siis edes yrittäneet oikeasti "auttaa" :P

Itselläni komitea kesti huomattavasti pidempään, ja ennen sitä pidettiin pari pitkää "auttamis-istuntoa"
Heh heh. Mulla "komitea" kesti melko tarkkaan viisi minuuttia. Siis mulle soitettiin keskellä päivää (olin töissä) ja ilmoitettiin että nyt on nähty mut polttamassa tupakkia. Tämä tuli siis mulle ihan täytenä yllätyksenä (vaikka siis tiesin tehneeni "väärin" poltellessani, mutta se oli täysin kokeiluasteella silloin ja tupakointini muodostui tavaksi vasta seuraavan puhelinkeskustelun jälkeen eli toisin sanoen tupakointini jatkuminen oli tavallaan osittain veli vanhimman syytä... :? ).

Veli Vanhin: Lopetatko tupakoimisen?
Minä: En.
Veli Vanhin: Tuntuuko siltä että voisit lopettaa?
Minä: Ehkä joskus, mutta nyt ei.
Veli Vanhin: Et siis kadu?
Minä: En.
Veli Vanhin: Sitten meidän on erotettava sinut bla bla blaa.
Minä: No niin kai sitten.
Veli Vanhin: Sinulla on kaksi viikkoa aikaa valittaa päätöksestä kirjallisesti bla bla blaa.
Minä: Joo en mä aio valittaa joten voitte ilmoittaa sen lavalta vaikka saman tien.
Veli Vanhin: No tämä on todella ikävää...
Minä: Joo joo ihan miten vaan, mun pitää jatkaa töitä.

Eli mitään virallista komiteaa mulle ei pidetty (en sellaiseen olisi varmaan edes mennyt, vaikka olisikin järjestetty). Onko kellään ollut lyhyempi vai sainko ennätyksen lyhimmästä komiteasta nimiini?!? 8)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
pieni.muutos
Viestit: 25
Liittynyt: 06.07.2007 15:09
Paikkakunta: En viihdy ja poijjes aion!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pieni.muutos »

Lueskelin tässä vanhempia aiheita ja huomasin että Tampereen tämän vuoden mielenosoitus melkein kuopattiin ennen aikojaan. SUURKESI ONNEKSI siellä oli pieni mutta pippurinen poppoo puun alla lesoilemassa. Olen jo hieman etuajassa, mutta kai sitä nyt ens vuonna sitten on TAMPEREELLAKIN mielenosoitus. Veikkaisin että itseni lisäksi ainakin yks innokas tapaus on kokosydämisesti hankkeen takana..?! :wink:
Kuultua `07:
Rakas veli valvoja #uno: "Miten tyhmä sää oikein oot?"
Hienotunteinen paimen #two:"Sää oot nyt sekasin vähän monellakin tapaa.Sää oot tommonen hengellinen pyromaaniharjoittelija heh heh."
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Eiköhän siellä mielenosoitusta pidetä, jos vaan on pitäjiä!
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

kirjallisuusveli kirjoitti:Tossa kohtaa olis ihan oikeesti voinu esittää kysymyksen, että mihin viittaa 'tämä opetus' josta jakeessa puhuttiin?
'Tämä opetus' oli tietty sitä, että rivijehovantodistajat kulkivat ovelta ovelle ja kertoivat Jeesuksen palaavan 1874, äsh, eikun 1914. Että Palestiinaan saadaan vuoteen 1914 mennessä 144000 luonnollista juutalaista, äsh, eikun tosikristittyjä saadaan vuoteen 1935 mennessä kasaan 144000 ja nuo 144000 tosikristittyä saavat ylösnousemuksen vuonna 1918 ja tuo ylösnousemus perutaan vuonna 2007, jolloin ylösnousseet palautetaan takaisin muistohautoihin odottamaan uutta ylösnostoyritystä, koska valaistus ei ole riittävä vuonna 1927 kun Jehova antaa ennakkotiedon ylöstempaamisesta.

Hengellisesti edistyneemmät briljeerasivat kertomalla ovilla, että uskollinen ja ymmärtäväinen orja/palvelija tulee vuodesta 1879 vuoteen 1896 olemaan ihmisjoukko ja sitten siitä eteenpäin aina vuoteen 1927 tämä on C.T. Russell, josta eteenpäin kyseinen orja/palvelija on se ihmisjoukko, jonka piti mennä kuokkimaan Palestiinaa. Lisätietona nämä 'tätä opetusta' levittäneet edistyneemmät saattoivat kertoa, että C.T. Russell tulee, sopivan seuraajan puutteessa, johtamaan elonkorjuuta vuonna 1916 tapahtuvan kuolemansa jälkeen vielä 11 vuotta.

Superluokan sanansaattajat raportoivat aikaa kertomalla uutisena, että Room. 13. luvun esivaltojen olevan maallisia esivaltoja aina vuoteen 1929, jonka jälkeen hommaa hoitavat Jehova ja Jeesus aina vuoteen 1962, jolloin maalliset esivallat olivat taas valmiita ottamaan homman hoitaakseen. Samoin superluokkalaiset kertoivat, että Danielinkirjassa mainittu Nebun unikuvapatsas kuvaa maailmanvaltoja aina vuoteen 1944, jonka jälkeen tuo unikuvapatsas siirtyy kuvaamaan Saatanan järjestöä 14 vuoden ajaksi ja vuonna 1958 unikuvapatsas tulee taas kuvaamaan maailmanvaltoja.

Superhyperluokan sanansaattajat raportoivat aikaa kertomalla, että kun kaikki aikaisemmat ennustukset menevät pieleen, niin miljoonat vuonna 1918 eläneet eivät kuole koskaan, vuonna 1925 tulee maailmanloppu ja vanhan ajan arvokkaat nousevat muistohaudoista hallitsemaan prinsseinä. Samoin saattavat epäillä, että näitä prinssejä odotellaan putkahtavaksi vielä vuonna 1942, mutta jo 1952 prinssien odotus lopetetaan ja prinsseiksi määritetään tuolloin elossa olevat henkilöt.

Eksa- ja petaluokan deluxe-tienraivoajat vetivät papyrysrapottilomakkeelle viivoja kertoessaan ovenomistajille, että luomispäivät ovat olleet 7000 vuoden pituisia jä pysyvät sellaisena vielä jonkin aikaa sen jälkeen kun 6000 vuotta ihmisen olemassaoloa täyttyy vuonna 1975, eikä odotettu maailmanloppu toteudu ja Kristuksen milleniumikaan ei käynnisty. Kaikkein kiinnostuneimmille kerrottiin kuiskaten, että tämän jälkeen maailmanloppua ei tule vuonna 1984, 1989, 1994 eikä vuonna 2000.

Tässä pintaraapaisu, joka perustuu Vt-seuran vuonna 43 ya. julkaiseman WTCD:n sisältöön sekä tuolta ajalta vielä löytymättömiin raporttilomakkeisiin, antaa osviittaa siitä kuinka hyvin opetus oli linjassa tulevaisuuden suhteen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
JohnTheRevelator
Viestit: 67
Liittynyt: 02.05.2007 18:46

Viesti Kirjoittaja JohnTheRevelator »

pieni.muutos kirjoitti:Lueskelin tässä vanhempia aiheita ja huomasin että Tampereen tämän vuoden mielenosoitus melkein kuopattiin ennen aikojaan. SUURKESI ONNEKSI siellä oli pieni mutta pippurinen poppoo puun alla lesoilemassa. Olen jo hieman etuajassa, mutta kai sitä nyt ens vuonna sitten on TAMPEREELLAKIN mielenosoitus. Veikkaisin että itseni lisäksi ainakin yks innokas tapaus on kokosydämisesti hankkeen takana..?! :wink:
En tiedä ketä mahdat tarkoittaa, mutta kyllä se pidetään ensi vuonnakin :wink:
Usko tarkoittaa sitä ettei halua tietää totuutta

Friedrich Nietzsche
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Markku Meilo kirjoitti:
Hengellisesti edistyneemmät briljeerasivat kertomalla ovilla, että uskollinen ja ymmärtäväinen orja/palvelija tulee vuodesta 1879 vuoteen 1896 olemaan ihmisjoukko ja sitten siitä eteenpäin aina vuoteen 1927 tämä on C.T. Russell, josta eteenpäin kyseinen orja/palvelija on se ihmisjoukko, jonka piti mennä kuokkimaan Palestiinaa. Lisätietona nämä 'tätä opetusta' levittäneet edistyneemmät saattoivat kertoa, että C.T. Russell tulee, sopivan seuraajan puutteessa, johtamaan elonkorjuuta vuonna 1916 tapahtuvan kuolemansa jälkeen vielä 11 vuotta.
Mielenkiintoinen historiatieto. Lahkolaiset ovat siis seuranneet C. T. Russell -vainajahenkeä.

Näin herkullista historiatietoa ei enää löydy lahkon uusilta rompuilta, mutta vuoden 1927 ja Russellin haulla löysin tietoa pakollisen ovelta ovelle työn ajoituksesta, vuodesta 1927.

*** w91 15/1 s. 13 kpl 12 Opeta julkisesti ja talosta taloon ***

Vuonna 1879 Charles Taze Russell alkoi julkaista lehteä ”Siionin Vartiotorni ja Kristuksen läsnäolon airut”, jonka nimenä on nyt Vartiotorni – Jehovan valtakunnan julistaja. Russell ja muut raamatuntutkijat julistivat Valtakunnan sanomaa apostolien tavoin. Myöhempinä vuosina jotkut seurakunnan vanhimmat eivät kuitenkaan eläneet todistamisvelvollisuuksiensa mukaisesti. Esimerkiksi muuan todistaja kirjoitti: ”Kaikki sujui hyvin, kunnes tuli tieto, että kaikki osallistuvat talosta-taloon-todistamiseen kirjallisuuden kanssa ja erikoisesti sunnuntain talosta-taloon-työhön; tämä tapahtui vuonna 1927. Valitut vanhimpamme vastustivat ja koettivat estää koko ryhmää ryhtymästä tai osallistumasta mihinkään sellaiseen työhön.” Jonkin ajan kuluttua miehille, jotka eivät osallistuneet talosta-taloon-saarnaamiseen, ei enää annettu etua palvella vanhimpina. Nykyäänkin vanhimpina ja avustavina palvelijoina toimivien odotetaan ottavan johdon talosta-taloon-todistamisessa ja muissa kristillisen palveluksen muodoissa.



*** w79 15/5 s. 6 Miksi ei spiritististä yhteydenottoa? ***

Aikaisemmin ”Saul oli toimittanut pois maasta vainaja- ja tietäjähenkien manaajat”. (1. Sam. 28:3) Miksi? Koska hän tiesi Jumalan lain sanovan: ”Älköön keskuudessasi olko ketään, . . . joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä [meediolta tai ammattimaiselta tapahtumien ennustajalta, UM] tahi kääntyy vainajien puoleen.” Miksi? Koska ”jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle”. (5. Moos. 18:10–12)
Lainausviitettä ehostettu hieman - MM
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Vastaa Viestiin