"I do not anwser to Watchtower"-Gerrit Lösch-

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Polyester

Re: "I do not anwser to Watchtower"-Gerrit Lösch-

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:Kriittinen jäsen jättää helposti ympäristöönsä pysyvän ajattelujäljen tavalla, jota juoppo tai luvattomasti vaakamamboilija ei tee.
Mahtaneeko koskea myös kriittistä tutkisteluoppilasta! Ikään kuin olisin ollut huomaavinani.
Taitaapa koskea:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=6298
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kas, olin jo unohtanut. No hyvä. Kun on monta leimaa passissa, voi aina valita oikean. Kuitenkin näkökulmastani luopion on turha tulla minua luopioksi sanomaan. Ok suomennetaan: jos siis joku luopuu esmes evl.kirkosta ja liittyy Jehovan todistajaksi ja järjestönsä palvojaksi, katson hänet luopioksi ja tällaisen henkilön on turha höpöttää minulle yhtään mitään.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ok suomennetaan: jos siis joku luopuu esmes evl.kirkosta ja liittyy Jehovan todistajaksi ja järjestönsä palvojaksi, katson hänet luopioksi ja tällaisen henkilön on turha höpöttää minulle yhtään mitään.
Toi on yksi Vt-opetuksen epäloogisuus kun on menty selittämään luopious ikiomalla tavalla. Kuka sen sitten onkin tehnyt teki epäloogisen tyhmän teon. Mulla on tunne, että mahdollisesti De Turd olisi ylimmälle jakkaralle kavunnut luopio. Seurakunnissa on ympäri maailman luopioita vanhimpina, jäsenistöstä puhumattakaan.

Jehovantodistajien johdon toiminta tuo mieleen nuoruuteni yleisen mollaussanonnan; "äly hoi, älä jätä".
Vastaa Viestiin