Onko tarvetta "Yleinen Keskustelu"-osastolle VSF:s

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Onko tarvetta "Yleinen Keskustelu"-osastolle VSF:ssä?

Ei ole tarvetta YK:hon
6
17%
Kyllä on tarvetta YK:hon
5
14%
Kokeillaan YK-osioita ja katsotaan miten toimii
25
69%
En osaa sanoa tai joku muu mielipide
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 36

wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

rippeli kirjoitti:Tuskin siis itse ehtisin kovinkaan aktiivisesti kirjoittelemaan esimerkiksi minkälaiset vanteet toyotaani haluaisin.
Äläs kuule sano ollenkaan. Aikoinaan minä maalasin kantti-Ladan alkuperäiset vanteet mustaksi ja keskiön keltaisella. Hienot tuli.
rippeli kirjoitti:oma palsta olisi irc:iä mukavampi koska siinä jäisi viestit talteen.
Juuri näin minäkin olen ajatellut. Itse en ole koskaan viihtynyt ircissä, kun "keskustelun taso" on usein tyyliä "moi hei mitä kuuluu näkemiin".
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Kokeilun puolesta.

+ VSF-kokonaisuutta helpompi lähestyä Yk-osion ohella ?
+ ihmisiä täällä kaikki ollaan
+ "luopioilla" (jt-sokkoyleistys) on muutakin elämää/asiaa kuin "luopiokirjoittelu"
+ voisi sitä muistakin asioista mielipiteitä vaihtaa
+ hyötynäkökulma kokonaisuudessaan (sivusto sekä itse kirjoittajat/lukijat)

- kulut ja kustannukset pieneltä osin, ehkä ?
- Lisää ylläpidon tuskaa

Ylläpidon tuskalla tarkoitan ketjujen tarkastamista/seuraamista sekä YK-osiolla jonkinlaista ehkä rajojen asettamisen suunnittelua.

Tartte saatana Yk:stakaan tehdä mitään xxxx-tyrkky-palstaa :P <-Esim juuri tälläiset linjaukset tai päärajanvedot voisivat tulla kysymykseen. Tai miten ylläpito asian sitten näkeekin.

Kirjoittelun ohjaamistahan voisi tarvittaessa tehdä YK-osion erillis-säännöissä, jotka tietysti perustuvat osaltaan koko foorumin pääsääntöihin?

Njaa, onhan se niinkin että YK pysyy niin siistinä kuin kirjoittajat itse haluavat ja myös niin siistinä kuin ylläpito haluaa.

Mutta kokeilun kannalla ehdottomasti.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Lehtiveli kirjoitti:Tällähetkellä ihmisten mieltymys YK-osioon näyttää melko selvältä.
Äänestin kokeilun puolesta, vaikka tuskin tulen itse olemaan kovin aktiivinen kirjoittaja osiossa. Kuinka pitkä kokeilu tullee olemaan?

Viitaten Bergeracin mainitsemaan ylläpidon tuskaan: tullaanko postaaminen sallimaan vieraille? Jos tullaan, niin "Ilmianna asiaton viesti"-nappi voisi olla tarpeellinen juttu.
Viimeksi muokannut Viljo, 09.11.2007 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

No jos kokeilu nyt päätetään aloittaa, niin kokeilu jatkuu kunnes:
a) YK-osio on osoittautunut toimimattomaksi
b) Modetiimi kyllästyy siellä tapahtuvaan pelleilyyn


(tai c) jos sinne ei tule postauksia)
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Lehtiveli kirjoitti:No jos kokeilu nyt päätetään aloittaa, niin kokeilu jatkuu kunnes:
a) YK-osio on osoittautunut toimimattomaksi
b) Modetiimi kyllästyy siellä tapahtuvaan pelleilyyn


(tai c) jos sinne ei tule postauksia)
Ok. Onko mahdollista lisätä modeja pelkästään YK-osioon?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Analysoija kirjoitti: Ok. Onko mahdollista lisätä modeja pelkästään YK-osioon?
On, ja on myös mahdollista lisätä moderaattoreita modetiimiin. Asiasta käydään neuvotteluja kunhan se tulee ajankohtaiseksi.

Pelkkien YK-aluemodejen ongelmaksi muodostuisi se, etteivät he kykene tekemään mitään, jos joku alkaa pelleillä muilla osioilla. Tämän vuoksi oletuksena voidaan pitää sitä, että yritetään saada riittävän kattava perusmodetiimi, jotka hoitaa myös muuta toimintaa.

Teknisesti siis osiokohtainen moderointi on mahdollista.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Henkilökohtaisesti olin ideaa vastaan. Toisaalta vastustin tämän foorumin avaamistakin. :)
Moni pitkän linjan luppis on uutta osiota kannattanut, joten ehkä on parempi kuunnella kokeneempia ja ainakin kokeilla toimivuutta.

Uudella alueella keskustelu olisi aiheiltaan vapaampaa, mutta sielläkin odotettaisiin samaa asiallisuutta, kuin muillakin osioilla.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Alueveli kirjoitti:Henkilökohtaisesti olin ideaa vastaan. Toisaalta vastustin tämän foorumin avaamistakin. :)
Moni pitkän linjan luppis on uutta osiota kannattanut, joten ehkä on parempi kuunnella kokeneempia ja ainakin kokeilla toimivuutta.

Uudella alueella keskustelu olisi aiheiltaan vapaampaa, mutta sielläkin odotettaisiin samaa asiallisuutta, kuin muillakin osioilla.
Edelleen kannatan tiukempaa moderointia tuonne "pitsin nypläys" osastolle :P
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Alueveli kirjoitti:Henkilökohtaisesti olin ideaa vastaan. Toisaalta vastustin tämän foorumin avaamistakin. :)
Moni pitkän linjan luppis on uutta osiota kannattanut, joten ehkä on parempi kuunnella kokeneempia ja ainakin kokeilla toimivuutta.

Uudella alueella keskustelu olisi aiheiltaan vapaampaa, mutta sielläkin odotettaisiin samaa asiallisuutta, kuin muillakin osioilla.
Ja jos osio toimii, niin tulevaisuudessa tiedämme että kaikki hyvät ideat ovat niitä, joita vastaan Alueveli on. :twisted: :twisted:

*pientä vittuilua näin aamutuumaan*
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Lehtiveli kirjoitti:
*pientä vittuilua näin aamutuumaan*
Eikös sitä kirjoitettukaan aamutuimaan :roll: :twisted:
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Alueveli kirjoitti:
Lehtiveli kirjoitti:
*pientä vittuilua näin aamutuumaan*
Eikös sitä kirjoitettukaan aamutuimaan :roll: :twisted:
Kuinka vain haluat ;)
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Kuten varmaan kaikki säännölliset kävijät ovat huomanneet, YK-osio on avattu.
Löytyy siis täältä.
Lukittu