Isänpäivä

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Isänpäivä

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Millä tavalla te vietätte isänpäivää? Millasia lahjoja annatte vai soitatteko vaan onnittelut yms. ?

Mun isä kuoli 2003 ollessan 40v. Keuhkosyöpä vei mun rakkaan isän. Surusta ei koskaan toivu, mutta sen kanssa oppii elämään. Nyt mulla palaa kynttilä tässä pöydällä isän kuvan edessä. Illemmalla sitten vien haudalle kynttilän ja kukkia. :cry: Ikävä on valtava. Viime yönä näin unta isästä ja oli aivan mahtavaa taas olla isin kanssa edes pieni hetki.:cry:

(jehovantodistaja-mummelit taas vetoaa mun suruun ja sanoo, että eikö ole ihanaa nähdä isä taas sitten paratiisissä)
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Isänpäivä

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Itse en vietä isänpäivää millään tavalla, en ole jotenkin tottunut koko ajatukseen vielä. Ja ehkäpä JT-isäni ei arvosta jos kovin runsaita onnitteluja laittelisin...
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Aloitin isänpäivän vieton yöllä olemassa läsnä pubissa/baarissa/yökerhossa.

Isää ei ole enää hengissä, joten eipä tuota tarvitse juhlia. Isänpäivälounaalla harkitsin ensin käydä itsekseni, mutta sitten ajattelin että ei viitsi katsoa muiden juhlintaa joten jäin kotiin.

Muuten tuo ei kyllä vaikuta mitenkään elämääni.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Meidän perheessä päästiin ensimmäistä kertaa viettämään isänpäivää omassa perheessä. Lapsen kanssa lahjoimme isää ja tietysti tarjosimme aamukahvit (ei kuitenkaan vuoteeseen asti). Pappoja on muistettu kortein ja kyläillen.

Minusta perhejuhlat ovat tärkeitä, mutta niistä ei saa tietenkään tehdä rasitetta eikä kulutusjuhlaa. Sen verran olen ehkä jt-ajoista oppinut, että liiallinen perinteikkyys voi joskus tuhota koko ajatuksen. On hyvä olla joustonvaraa niin, että jokainen voi tehdä juhlasta näköisensä.

Naisena kuitenkin koen tehtäväkseni jatkaa sukupolvien perinteitä. On hyvä, että on tullut testattua perinteiden mielekkyys omalla kohdallani.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Re: Isänpäivä

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Lehtiveli kirjoitti:Itse en vietä isänpäivää millään tavalla, en ole jotenkin tottunut koko ajatukseen vielä.
Samoin. JT-tausta yhdistettynä sisäsyntyiseen tunnekylmyyteen on tehnyt minusta merkkipäivävammaisen. Näin kyllä isääni tänään kuten viikonloppuina yleensäkin, mutten osannut sanoa mitään asiaan liittyvää.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Isänpäivä

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Isänpäivä oli jälleen kerran ihan mukava. Muksujen tuotoksia/kortteja oli mukava katsoa/lukea. Ja muksujen huumori-mielessä tehdyt perinteiset källit olivat ihan kivoja.
"Källit" kuten:
- missäs mun röökit on->etsimistä, ->naurua/vihje,kylmenee -> kato isä jääkaapista :twisted:
- mitä ihmeen ääniä winkkari pitää ja mitä nämä kuvat ovat täällä :twisted:
- no uusia vähän kyseenalaisia soittoääniä kännykkään kaipasinkin :twisted:
-> mm. nuo olivat ihan oikeasti munkin mielestä hauskoja, loppujen lopuksi.

Isällä tuli myös käytyä kahvit juomassa.

Isänpäivä on myös hyvä ajankohta (toki muulloinkin) pohtia omasta mielestään omaa onnistumistaan/toimintaansa "isänä".
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Tulen perheestä, jossa äitini on käännynnäis-jt, isäni ei ole koskaan jt ollutkaan, mutta suhtautuu heihin suvaitsevasti. Isänpäivää ei koskaan kotona siis vietetty. Nyt kun olen jo aikuinen ja eronnut todistajista, tekee minun mieleni muistaa isää isänpäivänä, mutta en ole koskaan tohtinut kysyä häneltä, toivoisiko hän sitä. Ei hän koskaan valittanut viettämättömyydestä silloin kun sitä ei vietetty. En myöskään haluaisi astua äitini varpaille, hän saattaisi pitää sitä uhitteluna että "nyt kun olen eronnut todistajista niin voinkin tässä sinun nenäsi alla viettää tätäkin pakanajuhlaa, lälläslää". En siis muista isää isänpäivänä, mutta kuten jt-aikoina jo kehotettiin, pyrin muistamaan sitäkin enemmän kaikkina "tavallisina" päivinä.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Joo... en isääni edes nähnyt. Mutta olin juhlimassa sitäkin enemmän... MAYHEMin keikalla :P

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mayhem

Ja jos laulaja on pukeutunut joulupukiksi, ja nousee keikan alussa ruumisarkusta, ja lopuksi palaa sinne, voiko keikka olla huono? :D
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Meillä on nyt toista kertaa juhlittu isänpäivää. Mulla todistajatausta, miehellä ei. Mies sai kahvit, pienen lahjan ja itse tehdyn kortin ja lempiruokaansa: kunnon 250 g pihvin.
Vanhemmat on vielä mukana, mutta olen nykyään laittanut isän- ja äitienpäiväonnittelut ja ihan tyytyväisiä ovat olleet ja kiitelleet muistamisesta.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Isänpäivä kului lievää krapulaa parannellessa. Lapsukaiset oli tehny oikein mukavat kortit ja pienet lahjat.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Isänpäivä

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Öh. Kun isä on jeppula ja 2 lasta vissiin luulevat olevansa, eipä oikein isänpäivä saa tuulta alleen... Täytyis varmaan vähintään panna 'joku' paksuksi että sais edes joskus kahvin vuoteeseen? 8)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin