miksi Jehova siunaa epätasaisesti palvelijoitaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Re: miksi Jehova siunaa epätasaisesti palvelijoitaan

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Noomiqq kirjoitti:Ei ku, eihän se just siunaa ketään sen takia, koska sitten saatana sanoisi, että ihmiset palvoo vaan siunausten takia. Olis varmaan vähän helpompi palvoakin, jos sais edes jotain pientä siunausta.
Mietin tätä jo nappulana joskus 80-luvulla, kun konventtimatkalla olleet nuoret joutuivat auto-onnettomuuteen ja viisikö niistä sitten kuoli, muistaako kukaan? Olipa taas siunattu konventtimatka...
Sattuiko jossain länsirannikon suunnalla?
Let me go Master I hate you so
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Alfa Romeo tais olla alla. Vai oliko se 70-luvulla?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Noomiqq

Viesti Kirjoittaja Noomiqq »

Saattoi olla 70-lukuakin, mutta muistelisin, että Hämeenlinnaan olivat matkalla...oliko Hämeenlinnan konventtisalia vielä silloin? Mutta saattoipa olla, että menivät johonkin muuhun konventtiin...Muistan vain, että monta kuoli ja nimenomaan konventtireissulla. Siunausta kerrakseen kuitenkin.
Kaarmis

Yhen pojan niistä faijalla oli puhe konventissa. Koko vitun salillinen tiesi mitä oli tapahtunu...
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Meneekö kaikki konventtien ym sairauskohtauksetkin samaan kategoriaan? Sydäri kesken konventin ja sitä kautta menehtymisiä. Vois kai sitä pitää porukan hengissä konventin ajan, ihan vaan siksi että kaikilla olis hyvä mieli nauttia hengellistä ruokaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Noomiqq

Viesti Kirjoittaja Noomiqq »

Kaarmis, oliko se onnettomuus 70- vai 80-luvulla?
Kaarmis

Kyl se mun mielestä 70-luvun puolella oli.
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Minulle eräs JT sanoi, että Jehova siunaa myös minun kouluunpääsyni, kun olin uuteen kouluun hakemassa. Hänen mukaansa monille ihmisille alkaa tapahtua hyviä ja ihmeellisiä asioita, kun he aloittavat keskustelemaan Jehovan todistajan kanssa. No, minä myöhemmin sitten pääsin haluamaani kouluun, ja kerroin tästä sitten tälle JT:lle yhden tapaamiskerran yhteydessä. Kävimme väittelyn siitä, että oliko tämä nyt todiste Jehovan olemassaolosta ja voimasta.

Tietenkään sillä ei ollut mitään merkitystä, että olin treenannut puoli vuotta pääsykoetta varten :lol:. Ei ollut omaa ansiotani, että olin päässy kouluun johon halusin. Se oli Jehovan siunauksen tulosta.
Veli-Hopea

Hänen mukaansa monille ihmisille alkaa tapahtua hyviä ja ihmeellisiä asioita, kun he aloittavat keskustelemaan Jehovan todistajan kanssa
Joo tällaista lapsen tason höpötystä olen kuullut joskus itsekin. Jos joku tietää mitä nämä "hyvät ja ihmeelliset" asiat ovat niin eipä muutakuin näppäimistö laulamaan.

Toki näille hyville ja ihmeellisille asioille pitäisi ihan aikuisten oikeasti luoda joku linkki tähän jehovantodistajuuteen jne.

Onko kellekkään teistä tapahtunut mitään hyvää ja ihmeellistä ( sen sanan merkityksessä, mitä tällä lauseella tarkoitetaan ) kun olette lähestyneet todistajia, tutkineet todistajien kanssa tai jopa vihkiytynyt vartiotornille?

Mitä hyvää ja ihmeellistä? Mua touhu ei oo auttanut millään hyvyydellä tai ihmeellisyydellä ikinä, päinvastoin paskaa on tullut niskaan senkin edestä, enkä tarkoita mitään pilkkaa vaan kaikkea paskaa minkä kautta on joutunut elämänsä kulkemaan jehovantodistajuuden takia.

Mulle tuo touhu on tuonut AINA pelkkää pahaa ja harmia, anteeksi vaan. ( henk.koht. kokemus)

Niin miksi näin? Trust me, mäkin oon yrittäny olla mukana ihan täysillä sydämillä aikoinaan iiihan satanolla. Ei vain mitään.... Ei yhtään mitään.

Mentulan kakkaa tuokin jeesustelu niiltä jotka tätä koruilua seurakunnissa viljelee.

No kyllå tuolla valheella saadaan ainakin lapset lankaan yrittämään enemmän ja enemmän kiinni touhuun

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
tarkkailija

Viesti Kirjoittaja tarkkailija »

Kolme nuorta miestä siinä onnettomuudessa kuoli. Oisko ollut 80-luvun taitteessa. Ja yhden pojan isä tosiaan piti puheensa kaikesta huolimatta.
Veli-Hopea

Ja yhden pojan isä tosiaan piti puheensa kaikesta huolimatta.
Puheenpitäjä siis tiesi jo tapahtuneesta? Aikamoinen sisu. Ei voi kuvitella kuinka kauheeta. Itse en olis pystyny samaan, tuskin moni muukaan.

Jonkun olis pitäny sanoo et lavalle ei oo asiaa vaan muihin kriisiapuihin heti

tarkkailija

Viesti Kirjoittaja tarkkailija »

Tiesi. Ja piti silti puheensa. Pitää muuten puheita vielä tänä päivänäkin konventeissa. Se oli aikanaan kova isku pienehköllä paikkakunnalla, satamäärin väkeä oli hautajaisissa.
Veli-Hopea

tarkkailija kirjoitti:Tiesi. Ja piti silti puheensa. Pitää muuten puheita vielä tänä päivänäkin konventeissa. Se oli aikanaan kova isku pienehköllä paikkakunnalla, satamäärin väkeä oli hautajaisissa.
Harmillinen menetys kaikille. Kunpa olisi ollut suojelusenkeli mukana ( kuten ruukataan maailmassa sanoa )

Ei voi kun rukoilla ettei ikinä käy itselle samoin kuin puhujalle, vaikkakaan en usko että rukoilu mitään vaikuttaa

YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Veli-Hopea kirjoitti:
Onko kellekkään teistä tapahtunut mitään hyvää ja ihmeellistä ( sen sanan merkityksessä, mitä tällä lauseella tarkoitetaan ) kun olette lähestyneet todistajia, tutkineet todistajien kanssa tai jopa vihkiytynyt vartiotornille?

Mitä hyvää ja ihmeellistä?
Natsi-jt-tädillä oli tapana opettaa, että kun itse tekee kaiken voitavan jonkin asian eteen, niin Jehova hoitaa ja siunaa niin että onnistuu. Mutta jos itse ei mitään tee asian eteen niin ei se Jehovakaan voi sitten siunata että onnistuis.

Minua, vaikka olin teini-ikäinen mutantti-jarkke, epäilytti opetuksensa suuresti.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Natsi-jt-tädillä oli tapana opettaa, että kun itse tekee kaiken voitavan jonkin asian eteen, niin Jehova hoitaa ja siunaa niin että onnistuu. Mutta jos itse ei mitään tee asian eteen niin ei se Jehovakaan voi sitten siunata että onnistuis.
Kuulostaa ihan näkymättömältä Supernallelta. Sekin siunaa ja auttaa aina jos tekee kaikkensa, mutta vähät välittää jos ei edes yritä.

Sama efekti lienee Veikkauksen peleissä. Jos et veikkaa, et voi voittaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin