Jouko Pallarin taustaa....

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jouko Pallari kirjoitti:Veljeksien Tonyn ja Veli Hopean kohdalla minulta loppuu rautalanka.
Eikä ihme. Jatkossa kannattaakin valikoida tarkemmin, mitä omia mielipiteitä esittelee laajasti hyväksyttynä faktana. Jos et ole vielä huomannut, niin internetin foorumeilla omilla mutuiluilla ei ole paljonkaan suoraa totuusarvoa.

Väittäessäsi esimerkiksi, että
Pienikin käyttö eli "kohtuullinen" aiheuttaa aine-osien kerääntymistä esim aivoihin,---muuttaen pikkuhiljaa,-- mutta varmasti käyttäjänsä persoonallisuutta
sinua hyvin suurella todennäköisyydellä pyydetään antamaan perustelut väitteellesi, ja mieluiten todennetun faktan valossa. Kun sitten annat vastaukseksi linkin, jossa ei edes käsitellä koko aihetta, niin et voi yllättyä kovin dramaattisesti siitä, että niin kutsutut perustelusi eivät mene läpi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Tony »

Veli-Hopea kirjoitti:Kenenkään poika ei toimi minkäänlaisena korttina, sillä kun ei ole mitään tekemistä minkään virallisen tutkimuksen kanssa , eikä muutenkaan jos käytössä on ollut muitakin päihteitä ja huumeita.
Niin. Eikä liene juuri epätieteellisempää lähtökohtaa, kuin vetää yksittäistapauksen perusteella laajempia johtopäätöksiä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jouko Pallari kirjoitti:Veljeksien Tonyn ja Veli Hopean kohdalla minulta loppuu rautalanka.

Älä nyt masennu. Annat vain linkin tutkimuksiin jossa on todistettu thcn kertyvän aivoihin ja muuttavan persoonallisuutta. Ei tää sen vaikeempi juttu ole.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

ja Veli-Hopea » 13.12.2014 19:01

"Älä nyt masennu. Annat vain linkin tutkimuksiin jossa on todistettu thcn kertyvän aivoihin ja muuttavan persoonallisuutta. Ei tää sen vaikeempi juttu ole."

Älä ole huolissasi, en masennu. Minulla on n. kahdeksan vuoden kokemus kirjoittelusta sellaisella palstalla, (Huumeet palsta ja myös päihdepolitiikka,-- nimimerkeillä "Vierestä seurannut ja Huutavan ääni" )jossa oli 98 % omakohtaisen kokemuksen kannabiksen käytöstä omaavia henkilöitä ja heistä oli taas vähintään 10 % sellaisia emppiirisen kokemuksen omaavia, jotka olivat perusteellisesti kiintyneitä tähän aineeseen. Ja tämä kymmenen prosenttia oli juuri innokkaimpia kirjoittelijoita kanssani.
Tämän kahdeksan vuoden aikana totesin, että vaikka olisin tuonut kuun taivaalta heille todistaakseni kannabiksen vaarallisuudesta heidän esim. aivotoimintaan,---niin se oli täysin turhaa heidän kohdallaan, koska heidän omat empiiriset kokemuksensa kertoivat heille itselleen aivan toista.
Eli he eivät enää tiedosta ITSE aivoissaan tapahtunutta negatiivistä muutosta.

Kirjoitteluni tarkoitus onkin (niin siellä kuin täälläkin) tavoittaa niitä lukijoita, joilla aivotoiminta vielä toimii ilman empiirisiä kokemuksia. Ja niitä toki on paljon, mutta he yleensä ovat niitä "maan hiljaisia".

Kun minä kerron omat "empiiriset" kokemukseni vierestä seuraajana yli 30 vuoden ajalta, joka käsittää satoja nuoria siltä ajalta, kun olin vapaaehtoistyöntekijänä huumevastaisessa järjestössä IHRYSSÄ, ja siihen lisättynä oman läheiseni kohtalon, ja sen jälkeen yhdistän nykyaikaiset lääketieteelliset tutkimukset tähän kaikkeen (niiltä osin kun niitä löytyy), niin näistä kokemuksista haluan kertoa.

Eli yhteenvetona vielä,---en kirjoita" Veli Hopean", enkä "Tonyn" kaltaisille, koska rautalankani ei riitä,-- mutta kirjoitankin niille "Maan hiljaisille".
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tämän kahdeksan vuoden aikana totesin, että vaikka olisin tuonut kuun taivaalta heille todistaakseni kannabiksen vaarallisuudesta heidän esim. aivotoimintaan,---niin se oli täysin turhaa heidän kohdallaan, koska heidän omat empiiriset kokemuksensa kertoivat heille itselleen aivan toista.
Eli he eivät enää tiedosta ITSE aivoissaan tapahtunutta negatiivistä muutosta.
Eli yhteenvetona vielä,---en kirjoita" Veli Hopean", enkä "Tonyn" kaltaisille, koska rautalankani ei riitä,-- mutta kirjoitankin niille "Maan hiljaisille
Kuulostaa ihan siltä että olemme toivottomia tapauksia ja lähes aivokuolleita pilviveikkoja, TAAS.

Ehkä se on vain väärin pyytää tutkimustuloksia ja perusteita väitteillesi. Käytännössähän jo ilmoititkin, että jos fiksu meinaa olla, pitää olla turpa kiinni ja tehdä niinkuin herra Pallari sanoo. Ei kiistattomia tutkimuksia, ei dataa.

Miksi sitä dataa on niin helvetin vaikea sitten laittaa? Emmehän me kannabista suosi tai huuda sen puolesta. Pyydämme vain ja ainoastaan latomaan faktaa pöytään väittämällesi, muutenhan voisit väittää mitä tahansa.

Väärinhän se on pyytää tietenkin,kumma.
Kyllähän meissä täytyy Vikaa olla kun ei suoraa puhetta ymmärretä, eikä luottoakaan näytä löytyvän.

Oletko mielestäsi osoittautunut jollakin tavalla luotettavaksi, ettei sanomisiasi tarvitse perustella?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Masterpiece kirjoitti:Muistathan, Pallari, myös tarkastella tätä omaa ketjuasi välillä. Minulla on muutama kysymys vielä jäljellä, jos niitä sopii kysyä.
Taidan itse lopettaa omaan kysymykseeni vastauksen odottelemisen. Pointtini oli selvittää, että kiinnostaako Jouko Pallaria lainkaan se, että onko hänen argumenttinsa päteviä. Hän näyttää pyörittävän samoja väitteitä yhä uudelleen ja uudelleen, vaikka hänelle toitotetaan virheistä, joita ne sisältää. Eli toisinsanoen, sillä ei ole mitään merkitystä miten laadukkaita argumentit ovat. En näe järkeväksi jatkaa keskustelua sellaisen henkilön kanssa, joka ei välitä pätkääkään siitä, että onko siinä mitä hän sanoo oikeasti mitään järkeä.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tämä näyttää siltä, ettei meillä ole oikeutta kyseenalaistaa mitään. Itse koen näiden "maan hiljaisimpien" olevan niitä, jotka ovat alusta asti nähneet keskustelun olevan täysin turhaa ja ovat jättäneen osallistumisen sivuun suosiolla. Se ei todellakaan tarkoita, että nämä olisivat samalla kannalla Pallarin kanssa hyväksyen hänen perustelemattomat väitteet.

Olen itsekin yrittänyt olla sitkeä ja kysyä tutkimustuloksia ja perusteita kuten muutkin. Ei edelleenkään mitään tietoa sellaisesta.
Mitäpä sitä, ei täällä kukaan Pallarin esityksiä vastusta, pikemminkin pyytää vahvistusta. En voi tajuta miksi se on väärin.

Kun vieläkään ei mitään tutkimustuloksia ole ilmaantunut joka väitteitä tukee, uskottavuus lähtee murenemaan, luottamus sitäkin enemmän, kun vedetään oma poika mukaan pikkuisen pimitellen sellaista pikkuseikkaa ettei kannabis ole ollut ainoa käytössä ollut huume.

Mitä itse olen tutkimuksia lukenut ja oikeiden asiantuntijoiden mielipiteitä seurannut ihan lääkäritasolla, kannabiksella voi olla haittansa, mutta hyödyt painavat vaakakupissa ylivoimaisesti enemmän... monin monin monin moninkertaisesti. Sellainen seikka on otettava huomioon jonkin asteisella vakavuudella väkisinkin.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mulla on yksi tuttu, joka käytti kannabista säännöllisesti. Hänellä on skitsofrenia. Eli kannabiksen käyttö aiheuttaa skitsofreniaa. Piste.
Vai voisiko sittenkin olla niin, että skitsofrenia aiheuttaa kannabiksen käyttöä? Tunnen kuitenkin kymmeniä viihdepössyttelijöitä, joilla ei ole skitsofreniaa. Vai eikö se tauti ole vain vielä ehtinyt puhjeta?
Let me go Master I hate you so
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tunnen kuitenkin kymmeniä viihdepössyttelijöitä, joilla ei ole skitsofreniaa.
Juu kyllä itselläkin on tiedossa näitä viihteilijöitä. Töissä yksi kaveri joka vetelee säännöllistäkin säännöllisemmin. Vielä näin 10 vuodessa kaveri ei ole näyttänyt muuttuvan mihinkään ja hoitaa työnsä tehokkaammin kuin muut samassa vuorossa olevat.

Kai pitää odotella kunnes rupee päitä tippumaan, niin voin tulla kokemuksella itsekin jotakin toteamaan. Vielä en pysty.

Hoidontarvetta en kellekkään näistä näe, ainakaan kannabiksen takia
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Veljesten Veli Hopean, Tonyn ja Masterpiecen on hyvä lukea seuraava linkki...


http://droginfo.com/pdf/guidefi.pdf

Aikaisemmin jo toin esille wikipedian linkin, joka kiistattomasti todisti kannabiksessa olevan THC:n olevan psykoaktiivisen (eli psyykeeseen vaikuttavan) ja kun se saman linkin mukaan myös rasvaliukoinen, niin on silloin päivän selvää, että se ei voi olla vaikuttamatta aivojen toimintaan.
Tämän wikipedian linkin lähetin heti, kun Tony pyysi "dataa", mutta menikö ko. linkki "yli hilseen" mene ja tiedä.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Nyt on luettu. Nyt vielä kun kerrot missä kohdin linkkisi vastaa meidän "veljesten" esittämiin kysymyksiin niin eiköhän homma ala olla selvillä.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Tarjosin tätä tietoutta aikaisemmin linkkinä, mutta se ei mennyt perille, joten tässä se on selvänä tekstinä.

"Tetrahydrokannabinoli eli THC, Δ9-THC on hampun pääasiallinen kannabinoideihin kuuluva psykoaktiivinen yhdiste. Raphael Mechoulam ja Yechiel Gaoni eristivät tetrahydrokannabinolin Weizmann-instituutissa Rehovotissa, Israelissa vuonna 1964. THC on rasvaliukoinen.

Sisällysluettelo [piilota]
1 THC:n metabolia
2 Katso myös
3 Lähteet
3.1 Viitteet
4 Aiheesta muualla
THC:n metabolia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

THC-molekyyli
THC hajoaa elimistössä varsin monia teitä ja sillä onkin yli sata metaboliittia, kuten on muutamalla muullakin tunnetulla kannabinoidilla. Kannabinoidien, etenkin THC:n, hajoamisesta ilmeisesti vastaa sytokromientsyymi P450 2C9. Tämä entsyymi toimii katalyyttina delta-9-THC:n hajoamiseksi 11-hydroksi-delta-9-THC:ksi, joka on itse delta-9-THC:tä psykoaktiivisempi. Tämä selittänee sen, että joskus kannabiksen vaikutus alkaa voimakkaammin tuntua vasta minuuttien kuluessa polttamisesta, eikä välittömästi, kuten useiden muiden poltettavien psykoaktiivisten aineiden kohdalla. Lisäksi oraalisesti käytettynä huomattavasti suurempi osuus delta-9-THC:stä metaboloituu 11-hydroksi-delta-9-THC:ksi, joka luonnollisesti vaikuttaa päihtymyksen vahvuuteen ja kvalitatiivisiin ominaisuuksiin. 11-hydroksi-delta-9-THC hajoaa puolestaan delta-9-THC-11-oic-hapoksi, joka on pääsääntöinen metaboliatuote kannabiksella ja poistuu suurimmalta osin ulosteessa (yli 60 %) ja virtsan kautta (~30 %). Tämä metaboliitti on myös yleisimmin huumetesteissä hyödynnettävä molekyyli, jonka huumetesterit havaitsevat. Yksikään THC:n metaboliiteista ei ole vesiliukoinen, mutta useat metaboliitit, itse THC mukaan luettuna, ovat rasvaliukoisia ja liukenevat solukalvojen lipideihin. Rasvaliukoisuus ja solukalvoille liukeneminen aiheuttavat sen, että isolla osalla kannabiksen metaboliiteista on suhteellisen pitkä puoliintumisaika kehossa. Kannabiksen käyttömäärä ei näytä vaikuttavan metaboliaan merkittävästi, mutta metaboliittien kasautuminen solukalvoille johtaa kroonisilla käyttäjillä varsin pitkiin metaboliittien kehosta häviämisaikoihin ja siten myös käyttö näkyy testeissä sitä pidempään mitä kauemmin kannabista on käytetty yhtäjaksoisesti."

Tässä heti kappaleen alussa on esim. alla oleva kappale.

"Tetrahydrokannabinoli eli THC, Δ9-THC on hampun pääasiallinen kannabinoideihin kuuluva psykoaktiivinen yhdiste. Raphael Mechoulam ja Yechiel Gaoni eristivät tetrahydrokannabinolin Weizmann-instituutissa Rehovotissa, Israelissa vuonna 1964. THC on rasvaliukoinen."

Kiinnitä huomio sanaan "psykoaktiivinen".

Viimeinen lause---"THC on rasvaliukoinen".

Tietänet, mitä tarkoittaa PSYKOAKTIIVINEN.

Samoin tietänet---mitä tarkoittaa RASVALIUKOINEN.

Jos etsit elävillä ihmisillä tehtyjä kokeita ja tutkimuksia kannabiksen vaikutuksista esim aivojen toimintaan, niin sellaisia kokeita ei lain mukaan saa tehdä.

Mutta niinkuin sanottu....onhan noita elävässä elämässä nähty seuraamuksia jotka on yhteneväisiä esim. edellä mainittuun toteamukseen THC:n ominaisuudesta ja sen kyvystä tarttua aivosolujen lipideihin.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jouko Pallari kirjoitti:Tarjosin tätä tietoutta aikaisemmin linkkinä, mutta se ei mennyt perille, joten tässä se on selvänä tekstinä.
Eikä siinä edelleenkään oteta millään tavalla kantaa väitteeseesi:
Jouko Pallari kirjoitti: 2/ Pienikin käyttö eli "kohtuullinen" aiheuttaa aine-osien kerääntymistä esim aivoihin,---muuttaen pikkuhiljaa,-- mutta varmasti käyttäjänsä persoonallisuutta
Jos sinulla on jotain uutta sanottavaa aiheesta, tai kunnollista tutkimusdataa mutuilusi perusteluiksi, niin voit tuoda niitä esille, mutta jankkaamisesi aiheesta loppuu tähän. Tämä foorumi ei ole tarkoitettu kenenkään pakkomielteiden levittämisalustaksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lukittu