Mitäs teette työksenne?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Mitäs teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Minkäs alan ihmisiä täällä oikein ollaan? Työelämässä, opiskelemassa vai jotain muuta?

Itse olen viimeiset kymmenen vuotta elättänyt itseni teollisuusautomaation parissa. Sitä ennen korjailin ammatikseni hupielektroniikkaa. Entiset hommat oli toki kiinnostavampia, mutta paremmat liksat ja työnantajan kanssa ristiin menneet sukset vetivät uudelle alalle. Ja ihan mukavasti on menny nykyisessäkin duunissa... Ylensivät jopa pikkupomoksi kun olin puoli vuotta ollut talossa. Siinä ei kyllä ole mitään hohdokasta sinänsä, joutuu vaan kuuntelemaan sekä asiakkaan, että omien alaisten marinoita :roll:

Vähän olen aina ajoittain opiskellutkin työn ohessa, lähinnä ammattiin liittyviä juttuja, mutta keskeytin sen homman nyt toistaiseksi, kun tuntui ettei aika ja energia riitä kaikkeen.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Silloin kun olisi ollut hyvä panostaa opiskeluun, niin en tietenkään siihen panostanut. Myöhemmin kun opiskelu olisi voinut maittaa, satsattiin (silloisen) avovaimon (nykyisen vaimon) kanssa omaan kämppään. Voisi olla aika tukalat olot mikäli opiskelemaan lähtisi, joten pidän mielummin kiinni mahdollisuudesta laittaa leivän päälle muutakin kuin enilettiä.

Kaupan ala tuntui aina kiinnostavalta ja sinnehän sitä sitten sokeasti lähdettiin. Alan palkkaratkaisut eivät silloin kiinnostaneet. Saihan niillä liksoilla nuorimies jopa hauskaakin pidettyä. Nykyisin olen paikallisen lihanjalostukseen erikoistuneen elintarviketehtaan palveluksessa myyntineuvottelijana. Saahan tässä sivussa opiskellakin, oppisopimuksella. Tulevaisuutta ajattelen avoimin mielin. Elämä näyttää mihin sitä ammatillisesti lopulta päätyy.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Viesti Kirjoittaja paula »

JT nuorena en mielestäni voinut opiskella, kun harmaa ooteltiin. Tein osa-aika töitä, lähinnä siivousta ja hoidin lapset kotona.

Kun usko loppui, lähdin hoitsukouluun, vähän aralla mielellä, mutta onneksi. Kymmenen vuotta olen tehnyt hoitajan duunia. Erittäin tyytyväinen olen ollut, ehkä nuppi pysyi näinkin selvänä alan koulutuksen myötä.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kylläpä itsekin olisin vähän pidemmälle opiskellut jos olis ollu tämä järki päässä mitä nyt. Hyvällä tuurilla olen kyllä pärjännyt ihan mainiosti tälläkin koulutuspohjalla, mutta... Paha enää tässä iässä heittäytyä kokopäiväiseksi opiskelijaks. Jonkinlaiseen elintasoon kuitenkin tottunut, eikä muutaman vuoden kituuttaminen opintolainalla ja hanttihommilla oikein innosta enää.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Kirsieveliina

Re: Mitäs teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Jakke kirjoitti:Minkäs alan ihmisiä täällä oikein ollaan? Työelämässä, opiskelemassa vai jotain muuta?
Yritän vielä pari vuotta puskea mahdotonta, eli sekä töissä viestinnän koordinaattorina ja noin 2,5 vuotta opiskelua jäljellä. Kulttuuriantropologi pitäisi olla, kukapa tietää, yhteisöjen tutkija sitten? Tähän mennessä ongelmaa on niskan kanssa, joka välillä jäykkänä säteilee hienon päänsäryn. Mutta tosiaan, parin vuoden kuluttua saa taas happea. Isäukko laittoi alkujaan kaikki meidän tytöt merkonomikouluun...
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Mitäs teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

ITICT-infrastruktuurin parissa tässä toimitaan.
Viimeksi muokannut Bergerac, 13.11.2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Sophia
Viestit: 8
Liittynyt: 05.05.2007 20:27

Viesti Kirjoittaja Sophia »

Töitä en tee, mutta luokanopettajaksi yliopistossa opiskelen. Mulla tosin ei ole jehovantodistajataustan-rasitetta vain helluntalaistausta-rasitteet ;).
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitäs teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jakke kirjoitti:Minkäs alan ihmisiä täällä oikein ollaan? Työelämässä, opiskelemassa vai jotain muuta?
Toisessa ketjussa jo kertoilinkin että digitaalinen media on leipäpuuni. Suomeksi tarkoittaa useimmiten internetiä. (Pienellä i:llä, opasti ainakin Wired vähän aikaa sitten.)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Olen IAET-kassapummi. Muutamia vuosia sitten työskentelin pääkaupunkiseudulla oman alani (sähkö) hommissa ja opiskellakin olen saanut ihan riittävästi. Sitten iski jonkinmoinen burnout tai kyllästyminen, jonka seurauksena valitsin elämän pienessä mökissä luonnon Rauhassa. Tämän seurauksena taas pääsi käymään niin, että työttömyys valitsi minut. Vaikka tulotaso tipahti, päivääkään en ole katunut. Elämäni on nyt tavallaan "köyhän aristokraatin" elämää; paneudun vain niihin asioihin, jotka todella kiinnostavat. Kiirekään ei stressaa. Materiaalisia harrastuksia olen joutunut vaihtamaan henkisiin, mutta sekin tuntuu näin jälkikäteen ajateltuna plussalta.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

wolframium kirjoitti:Sitten iski jonkinmoinen burnout tai kyllästyminen, jonka seurauksena valitsin elämän pienessä mökissä luonnon Rauhassa. Tämän seurauksena taas pääsi käymään niin, että työttömyys valitsi minut. Vaikka tulotaso tipahti, päivääkään en ole katunut. Elämäni on nyt tavallaan "köyhän aristokraatin" elämää; paneudun vain niihin asioihin, jotka todella kiinnostavat. Kiirekään ei stressaa. Materiaalisia harrastuksia olen joutunut vaihtamaan henkisiin, mutta sekin tuntuu näin jälkikäteen ajateltuna plussalta.
Olen kateellinen...
"Life is what You make of it."
jariotus

Viesti Kirjoittaja jariotus »

Kuulun siihen ikäpolveen, jolle harmagedonin odotus oli kaikki kaikessa ja kouluttautuminen oli saatanasta.

Noh, -75 oli ja meni. Pikkuisen vain pienemmällä rytinällä se harma sitten vaan oli, kuin mitä odoteltiin.

Nuoruudessani olin/kävin oppisopimuskoulutuksena hommaamassa lihamestarin paprut ja vaikutin Turkulaisen Centrum-tavaratalon läskitiskillä.

Sitten se tyypillinen 9kk. Ruskon keikka, jonka jälkeen mies oli kypsä eroamaan jehovan todistajista.

Päätin vaihtaa kylmän lihan hiukan lämpöisempään ja pääsin/kävin sh-opiston Helsingissä ja olinkin monet vuodet lääkintävahtimestari-sairaankuljettajan työssä.

Siinä sivussa piti vielä Oulunkylän pop/jazz-opistolta hommata muusikon paprut.

-95 ajoinkin sitten sen luokan mällin, että mies meni itse niin palasiksi, että työelämä loppui siihen.

Ei minun pitäisi edes kävellä nykyään, mutta täällä taaperran kipuineni.
Tuli eläkepaperit kouraan.

Ja nyt ei ole, kuin aikaa. Laatuaikaa toteuttaa itseään ja unelmiaan.

48-vuotiaana haaveilen yhäti päätoimisen heavymuusikon urasta ja oman koru-/vaateliikkeen perustamisesta.

On aikaa harrastaa. ja elää täyttä, onnellista elämää samalla toipuen elämän suunnattomista vastoinkäymisistä.
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

opiskelen

Viesti Kirjoittaja sorbet »

opiskelut loppusuoralla ja valmistunkin ensi kuussa hammashoitajaksi (lähihoitaja). Työelämään olisi tarkoitus siirtyä tammikuussa. Kovasti jo etsin uutta opiskelu paikkaa...artesaani tai vastaava kiinnostaisi...lähinnä lasinpuhallus...Jt-aikana opiskelut eivät huvittaneet pätkääkään, lukion pääsin rimaa hipoen läpi. Nyt olen tosissani innostunut opiskelemaan ja aijon sitä vielä jonkin aikaa jatkaa. Olen ajatellut hommata pari-kolme ammattia itselleni. Parempi opiskella nyt nuorena, koska eläkeikään on matkaa...ja en usko että viihdyn yhdessä ammatissa seuraavia 40 vuotta...
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

Meitsi on web-sovellusten kehittäjä. Tietojenkäsittelyn tradenomitutkinnon hankin Suomessa ja läksin sitten samantein ulkomaille töihin. Takaisin en oo aatellu tulla! 8)
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

hijt kirjoitti:läksin sitten samantein ulkomaille töihin. Takaisin en oo aatellu tulla! 8)
Paljosta vetoa? :wink:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Valtakunnan palvelija
Viestit: 35
Liittynyt: 23.09.2007 09:28

Viesti Kirjoittaja Valtakunnan palvelija »

Töitä tekevä työnjohtaja.
Vastaa Viestiin