97 000 euroa RAY:ltä vuodelle 2015

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

97 000 euroa RAY:ltä vuodelle 2015

Viesti Kirjoittaja Vieras »

https://www.facebook.com/UUTry/posts/536178549819269

"RAY:n avustusehdotus on julkaistu. UUT:lle ehdotetaan vuodelle 2015 avustusta 97 000 euroa eli 26% enemmän kuin tänä vuonna. Lisääntynyt rahoitus käytetään ainakin vapaaehtoistemme parempaan tukemiseen ja kouluttamiseen sekä erilaisten tapahtumien järjestämiseen. Ilmeisesti tulemme näkemään myös entistä monipuolisempaa ja parempaa tukitoimintaa vaikeuksia kohdanneille sekä vieläkin parempaa tiedotustyötä vuonna 2015"

Miten RAY:n avustusrahat käytettiin vuonna 2014?
Ketkä saivat suoraan €€€ ja kuinka paljon?
rippeli

Re: 97 000 euroa RAY:ltä vuodelle 2015

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tämä ei liity oikeastaan veljesseuran toimintaan, mutta varmaan asiasta tietoiset voivat kertoa lukuja kun niistä päättävät.
Let me go Master I hate you so
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Vieras kirjoitti:RAY:n avustusehdotus on julkaistu. UUT:lle ehdotetaan vuodelle 2015 avustusta 97 000 euroa eli 26% enemmän kuin tänä vuonna.
Jehovan siunausta? :D
Vieras

Vuosi 2014 ehti vasta loppua, mutta vuodesta 2013 raha-asiat on jossain kirjattuna.

Avoimuutta kehiin!
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieras kirjoitti:Vuosi 2014 ehti vasta loppua, mutta vuodesta 2013 raha-asiat on jossain kirjattuna.

Avoimuutta kehiin!
Tämä on väärä paikka kysellä UUT:n asioista. Ota yhteyttä Uskontojen uhrien tukeen UUT:n omien nettisivujen kautta. Lähetä vaikka sähköpostia.

Sen verran "avaan" tätä asiaa, että UUT on tehnyt todella paljon töitä, esimerkkinä vuoden 2013 toimintakertomus. Myöhemmin (aivan pian) julkaistaan vuoden 2014 toimintakertomus.

Vuosi 2013:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/imag ... us2013.pdf
Vieras

Johanneksen poika kirjoitti:Sen verran "avaan" tätä asiaa, että UUT on tehnyt todella paljon töitä, esimerkkinä vuoden 2013 toimintakertomus.
Lukaisin. Ei sanaakaan rahasta.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Toiminnanjohtajan terveiset tähän ketjuun (ei muistanut tunnareitaan tänne ja on reissun päällä):
Tietojen julkaisemista UUT:n raha-asioista voidaan harkita. Miten muuten muut järjestöt menettelevät? Löytyykö niiden nettisivuilta tällaisia tietoja? UUT voisi ottaa muista mallia. Miten ja millaisia lukuja julkaistaan?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Tony kirjoitti:Toiminnanjohtajan terveiset tähän ketjuun (ei muistanut tunnareitaan tänne ja on reissun päällä):
Tietojen julkaisemista UUT:n raha-asioista voidaan harkita. Miten muuten muut järjestöt menettelevät? Löytyykö niiden nettisivuilta tällaisia tietoja? UUT voisi ottaa muista mallia. Miten ja millaisia lukuja julkaistaan?
Yleisestä linjasta en tiedä, mutta ihan summissa otin Ehkäisevän päihdetyön RY:n vuosikertomuksen esille ja ainakin tämä toimija avaa kohtalaisen seikkaperäisesti omaa talouttaan. Heidän sivunsa löytyy täältä http://www.ehyt.fi/ ja toimintakertomus täältä http://www.ehyt.fi/easydata/customers/e ... ettiin.pdf

Ketä kiinnostaa, niin kohdasta 6.2, sivu 72, alkaa talouspuolen asiat, joiden avulla pääsee ainakin vähän hehtaarille, mihin rahat on käytetty.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tämä ei mielestäni kuulu ainakaan jehovan todistajat osioon . Yleinen keskustelu osio olisi ehkä parempi paikka jos haluaa udella miten mikäkin taho rahoituksensa jakaa eri kuluihin ja tehtäviin.

Jos tuo oikeasti kiinnostaa, niin UUT yhteystiedot löytyy varmaan heidän omilta sivuilta. Kyllähän he varmasti parhaimpansa mukaan julkaisevat sen mitä julkaista on tarpeen.

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta miten he toimintansa rahoittavat ja kulunsa maksavat. Minä olen kiinnostunut ainoastaan mihin vartiotorniseura ja sen johto rahat ja asiat hoitaa. Siellä liikkuu ymmärtääkseni milj***xx rahaa. Valitettavasti sitä en taida saada koskaan tietää. Se ei tule koskaan julkiseksi, en ainakaan usko.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Veli-Hopea kirjoitti:Tämä ei mielestäni kuulu ainakaan jehovan todistajat osioon . Yleinen keskustelu osio olisi ehkä parempi paikka"
En pysty vieraana kirjoittamaan Yleinen keskustelu -osioon.
Veli-Hopea kirjoitti:Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta miten he toimintansa rahoittavat ja kulunsa maksavat.
Jassoo. Jos aihe ei sinua kiinnosta, ei tarvitse kirjoittaa ketjuun.
Veli-Hopea kirjoitti:Minä olen kiinnostunut ainoastaan mihin vartiotorniseura ja sen johto rahat ja asiat hoitaa.
Vai niin. "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" UUT voisi tässä käytännössä osoittaa moraalista paremmuutta avoimuudessa uskonnoista, joita se kritisoi ja tuomitsee ;)

En tarkoita epäillä vääryyksiä. Avoimuus synnyttää ja ylläpitää luottamusta. Avoimuus on nykyaikaa.
Tony kirjoitti:Toiminnanjohtajan terveiset tähän ketjuun (ei muistanut tunnareitaan tänne ja on reissun päällä):
:D
Sukututkija kirjoitti:Ehkäisevän päihdetyön RY:n vuosikertomuksen esille ja ainakin tämä toimija avaa kohtalaisen seikkaperäisesti omaa talouttaan.

Ketä kiinnostaa, niin kohdasta 6.2, sivu 72, alkaa talouspuolen asiat, joiden avulla pääsee ainakin vähän hehtaarille, mihin rahat on käytetty.
Kiitos. Heillä on havainnollinen piirakkakaavio,
taulukkoja ja useita sivuja tekstiä. EHYT on budjetiltaan 50x isompi yhdistys kuin UUT.

Minua kiinnostaisi nähdä esim. jaottelu kuinka paljon UUT käyttää rahaa
henkilöstökuluihin, tapahtumiin, nettisivuihin ja mUUTos-lehteen.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:En pysty vieraana kirjoittamaan Yleinen keskustelu -osioon.
Se ei ole toki mikään syy kirjoittaa alueelle kuulumattomia viestejä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Jassoo. Jos aihe ei sinua kiinnosta, ei tarvitse kirjoittaa ketjuun
No anteeksi nyt vain kamalasti. Aion noudattaa neuvoasi. Toivottavasti saat tiedonjanosi sammutettua.

Toivottavasti minäkin omani, mitä kyllä epäilen hyvin suuresti.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Tony kirjoitti:
Vieras kirjoitti:En pysty vieraana kirjoittamaan Yleinen keskustelu -osioon.
Se ei ole toki mikään syy kirjoittaa alueelle kuulumattomia viestejä.
Rekisteröityminen ratkaisisi tällaiset ongelmat.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Onpas UUT:n rahoituksesta kyseleminen herättänyt kielteisiä tunteita. Anonyymin kyselyihin on vastattu melkoisen viileästi. Arvioisin UUT:n budjetista suurimman osan menevän henkilöstökuluihin (toiminnanjohtajan palkka), sen jälkeen tulevat varmaankin tapahtumat (esim. viime vuoden seminaari) ja Muutos-lehti.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

SuurinBabylon kirjoitti:Onpas UUT:n rahoituksesta kyseleminen herättänyt kielteisiä tunteita. Anonyymin kyselyihin on vastattu melkoisen viileästi. Arvioisin UUT:n budjetista suurimman osan menevän henkilöstökuluihin (toiminnanjohtajan palkka), sen jälkeen tulevat varmaankin tapahtumat (esim. viime vuoden seminaari) ja Muutos-lehti.
Ehkä viileydellä halutaan ilmaista paheksunta muiden asioista kysymiselle. UUT ei liity Veljesseuraan muutoin kuin että jotkut täällä kirjoittavat ovat mukana UUT:n toiminnassa. Itse en esimerkiksi tiedä siitä mitään.

Kyselyä voisi verrata siihen, että kysyy Betelistä tietoja Suomen valtion budjetista ja valittaa Beteliin sen esitysmuodosta.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vastaa Viestiin