Vellamo

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vellamo
Viestit: 43
Liittynyt: 05.01.2015 12:13

Vellamo

Viesti Kirjoittaja Vellamo »

Moro!

Päätimpä sitten kirjautua tänne....Ei vättämättä niin kovin fiksu veto, mutta en kuulu Jehovantodistajissa siihen naiviin porukkaan, mitä suurin osa on. Kirjauduin tänne yhdellä mun aliaksista, joka on suoraan Kalevalasta kuten varmasti hoksasittekin.

En sen enempää halua kertoa mistään, mikä liittyy reaali elämään, koska ainakin tällä hetkellä haluan ympärilläni olevien ihmisten takia pysyä tässä omituisessa kelkassa mukana.

Syy miksi kirjauduin koskee keskustelua oppikysymyksistä ym., mistä ei voi edes sanaakaan sanoa tässä järjestössä ilman leimautumista luopioksi. Etsin vain paikkaa, missä oikeasti voi puhua niin kuin ajattelee.

Olen ollut pitkään mukana tässä järjestössä ja olen myös ollut ns. 'korkean tason' hommissa mukana, joten on päässyt näkemään kulissien taakse, mikä on tiputtanut turhan naiviuden pois.

Toivon vain ettette lynkkaa mua täällä, koska on hiukan väsyttävää kokoajan vältellä lynkkauskeihäitä tässä järjestössä.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tervetuloa. Alias on hyvä veto , niin ei tule ongelmia. Ei täällä kukaan ketään lynkkaa. Korkeintaan vaaditaan perusteita joillekkin opeille tai tulkinnoille mitä joskus esitellään ja jos perusteita ei tule, niin me vaan ei uskota :D

Areena on sinun
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tervetuloa! Täällä on oikeus tuuletella. :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vellamo kirjoitti:Toivon vain ettette lynkkaa mua täällä, koska on hiukan väsyttävää kokoajan vältellä lynkkauskeihäitä tässä järjestössä.
Tuskin nyt ihan keihäitä lentää. Vapaalla keskustelufoorumilla tosin joutuu välillä perustelemaan esityksiään, siihen on tietenkin hyvä varautua. Koskee meitä kaikkia, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Päinvastoin sellainen asetelma edistää asioiden perusteellista tarkastelua.

Eli ei muuta kuin terrvetuloa! :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vellamo
Viestit: 43
Liittynyt: 05.01.2015 12:13

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Vellamo »

Kiitoksia:)

Läpivalaisun kestäviä perusteluja tässä itsekin kaipaa ja etsii.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa mnunkin puolestani.
Sana on vapaa, kunhan muistaa perustella kantansa ja netiketin noin yleensä :)
Let me go Master I hate you so
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Kirjoitit...
Kirjoittaja Vellamo » 05.01.2015 18:22

Läpivalaisun kestäviä perusteluja tässä itsekin kaipaa ja etsii.

Kommenttini...

Minä myös olen ollut itseasiassa lapsesta lähtien jehovantodistajain kirjoissa ja kansissa,.. niin siitä huolimatta olen hyvin kiinnostunut tarkistamaan omia uskomuksiani, että perustuuko ne pidemmän päälle tosiasioihin, haluan tutkia, että olivatko isäni ja äitini löytäneet todellakin totuuden, jonka he sitten opettivat lapsilleen.
Ei varmasti ole väärin jos haluaa tarkistaa asiaa ?
On todellakin ikävää, että jehovantodistajain seurakunnassa ei ole mahdollista keskustella asioista ja esittää omiakin ajatuskantojaan, ja nämä omat ajatuskannat voivat hyvinkin perustua silti raamattuun ja jopa omiin kokemuksiin omassa elämässä. Eli omat kokemukset elämässään ovat tälle ihmiselle todellisuudeksi tulleita faktoja.

Itse olen viime päivinä lukenut kirjaa "LYÖ MAAHAN" Kirjoittanut Tuomas Yläjuurakko.

Lainaus kirjan takakannesta....
"Kirja on romaanin muotoon kirjoitettu elämäkerta isän ja pojan totuuden etsinnästä.
Kertomus pyrkii osoittamaan syyn totuuden etsintään, kuten myös syyn epäillä löydettyä totuutta.
Se perehdyttää lukijan Jehovantodistajain teologiaan ja heidän oppihistoriaansa ainutlaatuisen yksityiskohtaisesti. Se havahduttaa huomaamaan, miten suuri vaikutus tällä teologialla on ihmisen elämään, kuten myös sen, mitä ongelmia seuraa siitä, jos usko alka pettää."

Kirjalla on myös jatkoa, eli toinen kirja nimeltään "TUOMITTU", sitä en vielä ole ehtinyt lukemaan, mutta silmäilyjeni mukaan...vaikuttaa hyvältä.

En ota kantaa...että onko kirjat oikeassa vai väärässä, koska olen vielä seurakunnan jäsen, mutta suosittelen lukemaan kirjat aivan rehellisen tutkimisen kannalta, ja tekemään siitä omat johtopäätöksensä. minäkin tulen tekemään siitä omat johtopäätökseni, kunhan olen lukenut molemmat kirjat.

Tervetuloa Vellamo "tähän seurakuntaan"...itse olen todennut tämän "seurakunnan" olevan hyvin monipuolinen ja ajatuksia antava.
Itse asiassa keskustelut aina avartaa...oli ne sitten järkeviä tai vähemmän järkeviä.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Elisenda
Viestit: 107
Liittynyt: 13.01.2014 19:40

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Vellamo kirjoitti:Syy miksi kirjauduin koskee keskustelua oppikysymyksistä ym., mistä ei voi edes sanaakaan sanoa tässä järjestössä ilman leimautumista luopioksi. Etsin vain paikkaa, missä oikeasti voi puhua niin kuin ajattelee.

Juu, pikku pääntuulettaminen varmasti tekee ihan hyvää. Selkeyttää ajattelua kummasti. :)
Toivon vain ettette lynkkaa mua täällä, koska on hiukan väsyttävää kokoajan vältellä lynkkauskeihäitä tässä järjestössä.
No ei kai nyt sentään. Se on vaan vähän silleen, että kun lähtee kulkemaan karheiden totuuksien polkua hellävaraisten valheiden sijaan, niin saattaahan se kirpaista. Toisaalta se voi olla ihan virkistävä vaihtoehto.

Sinua on varoitettu. Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää. Joten olkoon voima kanssasi ja kaikki muutkin kliseet vielä tähän päälle. :D

Tervetuloa! Mielenkiinnolla odotan kommenttejasi.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jouko Pallari kirjoitti:Kirjalla on myös jatkoa, eli toinen kirja nimeltään "TUOMITTU", sitä en vielä ole ehtinyt lukemaan, mutta silmäilyjeni mukaan...vaikuttaa hyvältä.
Itseasiassa Tuomittu on Yläjuurakon kolmas kirja. Toinen, Maahan lyödyt, ilmestyi jo aikaa sitten.

http://johanneksenpoika.fi/kirja2/index.html
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Voimantorni
Viestit: 989
Liittynyt: 07.06.2009 16:16

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Tervetuloa Vellamo Veljesseuraan!
Jouko Pallari kirjoitti:Minä myös olen ollut itseasiassa lapsesta lähtien jehovantodistajain kirjoissa ja kansissa,.. niin siitä huolimatta olen hyvin kiinnostunut tarkistamaan omia uskomuksiani, että perustuuko ne pidemmän päälle tosiasioihin, haluan tutkia, että olivatko isäni ja äitini löytäneet todellakin totuuden, jonka he sitten opettivat lapsilleen.
Sekä Jouko Pallarille, että Vellamolle iso hatunnosto siitä, että uskallatte kyseenalaistaa Vt-seuran selitykset ja pyrkiä pohtimaan asioita itse. Se on alku kohti rehellisempää elämää, voin sanoa myös omasta kokemuksestani tämän.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Kirjoittaja Tony » 06.01.2015 16:25
Kirjoitit..
"Itseasiassa Tuomittu on Yläjuurakon kolmas kirja. Toinen, Maahan lyödyt, ilmestyi jo aikaa sitten."

Kommenttini...
Kiitos tiedosta, tulen sen kirjan myös hankkimaan, nämä kaksi kirjaa..."LYÖ MAAHAN" ja "TUOMITTU", ovat osoittatuneet todella hyviksi, ei ainoastaan sen tiedon puolesta, mitä niistä saa, vaan myös mahtavaa luettavaa ikäänkuin romaanina.
Kirjat ovat myös mieltä liikuttavia aivan kyyneliin asti.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jouko Pallari kirjoitti:Kirjoittaja Tony » 06.01.2015 16:25
Kirjoitit..
"Itseasiassa Tuomittu on Yläjuurakon kolmas kirja. Toinen, Maahan lyödyt, ilmestyi jo aikaa sitten."

Kommenttini...
Kiitos tiedosta, tulen sen kirjan myös hankkimaan, nämä kaksi kirjaa..."LYÖ MAAHAN" ja "TUOMITTU", ovat osoittatuneet todella hyviksi, ei ainoastaan sen tiedon puolesta, mitä niistä saa, vaan myös mahtavaa luettavaa ikäänkuin romaanina.
Kirjat ovat myös mieltä liikuttavia aivan kyyneliin asti.
On kyllä, erittäin asiallisia opuksia. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Vellamo

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

On kyllä, erittäin asiallisia opuksia. :)
Tekisi mieli lainata Jwanalystin komiteassa esitettyä kysymystä : "Miksi luet tuollaista oksennusta?" (vai miten se nyt sanatarkkaan menikään ) , mutta en mää viihti vitsailla :D
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin