keskustelu kaveria vailla
Valvoja: Moderaattorit
-
rippeli
Re: keskustelu kaveria vailla
Hieno aloitus.
Varmaan täältäkin löytyy positiivisia ajatuksia ja kommentteja jehovantodistajista. Usein on kuitenkin niin, että vertaistuki painottuu niihin ikäviin asioihin, joista koittaa pyristellä eroon.
Mutta voihan vaikkapa tähän ketjuun alkaa kerätä listaa positiivisista asioita, joita lahkoon liittyy.
Jotta ei menisi liian helpoksi, niin ehdoksi voisi laittaa, että asia jota kehuu voisi olla ainutlaatuinen piirre, jota ei liity useimpiin muihin lahkoihin.
Minä voin aloittaa:
1 ei tarvinnut ostaa lahjoja sisaruksille. Ikinä.
Varmaan täältäkin löytyy positiivisia ajatuksia ja kommentteja jehovantodistajista. Usein on kuitenkin niin, että vertaistuki painottuu niihin ikäviin asioihin, joista koittaa pyristellä eroon.
Mutta voihan vaikkapa tähän ketjuun alkaa kerätä listaa positiivisista asioita, joita lahkoon liittyy.
Jotta ei menisi liian helpoksi, niin ehdoksi voisi laittaa, että asia jota kehuu voisi olla ainutlaatuinen piirre, jota ei liity useimpiin muihin lahkoihin.
Minä voin aloittaa:
1 ei tarvinnut ostaa lahjoja sisaruksille. Ikinä.
Let me go Master I hate you so
-
Arja Parka
2 Liittyen rippelin ensimmäiseen kohtaan: Jos on itse lasten vanhempi eikä lasten ilahduttaminen kiinnosta tai se tuntuu kohtuuttomalta vaatimukselta työkiireiden ja talousjuttujen päälle, niin kannattaa ryhtyä Jehovan todistajaksi. Ei tarvitse ostaa lapseille synttäri- eikä joululahjoja. Even better: ei SAA ostaa lapsille joulu- tai synttärilahjoja. Oivallista!
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Toisaalta eikö todistajille aina toitoteta että niitä lahjoja voi antaa vaikka pitkin vuotta, eli kuinka ihanassa asemassa järjestön suojissa on kun rakkaudellisten lahjojen antaminen ei ole riippuvainen maallisista juhlista ja tavoista. Rakkaushan heillä selvästi on keskuudessaan. <3
Positiivinen lista jäänee aika lyhyeksi.
Positiivinen lista jäänee aika lyhyeksi.
-
pahkeinen
Meillä muksut saa lahjoja merkkipäivinä sekä pitkin vuotta. Toista oli omassa lapsuudessa jeppula-aikana. Ei saanut lahjoja sen enempää synttäreillä kuin muinakaan päivinä. Ehkä jotain joskus, mutta äärimmäisen harvinaista se oli. Kyllä otti kuuppaan se "pitkin vuotta" -hokema. Ei se paljoa lohduttanut kun koksa ja vitsa oli ainoat missä ei pihistelty 
-
Markku Meilo
Toi on just se vakiovastaus joka joulu kun joku haikailee kuinka jt-lapset jäävät paitsi joululahjoista. Ironiahan on siinä, että jotkin todistajat antavat lahjat päivää ennen tai päivää jouluaaton jälkeen, jotta ne eivät olisi joululahjoja.Verilettu kirjoitti:Toisaalta eikö todistajille aina toitoteta että niitä lahjoja voi antaa vaikka pitkin vuotta...
En hetikään osaa sanoa missä uskonnossa olisi opillisena yksityiskohtana lahjojen antopakko. Tosin lahjojen anto on laajalle levinnyt tapa, jonka laistaminen saa ilmitullessaan aikaan samoja pitkiä katseita kuin jo päivällä jouluaatosta pieleen mennyt lahjojen jako jehovantodistajuudessa.Positiivinen lista jäänee aika lyhyeksi.
-
Polyester
Ois mulla yksi: ei tarvitse käydä armeijaarippeli kirjoitti:Mutta voihan vaikkapa tähän ketjuun alkaa kerätä listaa positiivisista asioita, joita lahkoon liittyy.
-
Pro et contra
Eipä tarvitse pelätä maailmanloppua sillä "maailma on jo loppunut" mutta...no, vakavasti puhuen niin se että Jumala lupaa säilyttää ja ennallistaa Tellus sekä lopettaa kaikki kärsimykset ainiaaksi on sellainen lupaus jota ei muilla ole osanaan, tällainen tieto onkin ies jonka avulla tulisi olla kevyt kantaa ihmisenä olemisen taakkaa.
-
Pro et contra
Sinulla on hyvä suhtautumistapa, pidä kiinni siitä, olet lempeämielinen ja se on hyvä ; ihminen näkee ulkokuoren mutta Jumala tutkii sydämen, kerrotaan Raamatussa ( 1Sam 16:7 ).nm Yksin kirj: Minun suhtautuminen elämään on: "Älä tuomitse jotta ei sinua tuomittaisi". Sen takia en halua tuomita Jehovan todistajia eikä entisiä Jehovan todistajia. Haluan vastata VAIN omista teoista eikä toisten.
-
Festus
Ja mulla just toiste päin: jossain määrin harmittaa että jäi intti väliin.Polyester kirjoitti: Ois mulla yksi: ei tarvitse käydä armeijaa
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
-
Lothar II
Niin, ja vieläpä PIAN.Pro et contra kirjoitti:Jumala lupaa säilyttää ja ennallistaa Tellus sekä lopettaa kaikki kärsimykset ainiaaksi
-
Markku Meilo
Eihän sitä ole pakko käydä muutenkaan, Vt-seurakin hyväksyy vaihtoehtoisen palvelun. Toisaalta varusmiepalveluksen suorittaminen miltei kolmekymppiseksi raporttitunti kerrallaan voi loppupäässä olla raskasta sekin.Polyester kirjoitti:Ois mulla yksi: ei tarvitse käydä armeijaa :mrgreen:
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 11.02.2015 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Markku Meilo
Todellisuudessa jehovantodistajuus on kokoaikaista maailmanlopunodotusta, mikä tahansa maailmanlaajuinen kriisi (esimerkiksi 1970-luvun öljykriisi) tai vaikka vaan valtakunnallinen kriisi (esimerkiksi meidän 1961-noottikriisi) saa todistajissa aikaan katteetonta maailmanlopun odottelua. Todellisuutta elävä ei tuolloin pelkää maailmanloppua. Vuoden 1975 syksyllä joku todistaja varastoi säilykkeitä, toinen lisäksi lopetti lemmikkinsä, joku osti ylikalliin auton jne. Vuoden 1991 USA:n Desert storm oli yksi episodi 9/11 toinen jne.Pro et contra kirjoitti:Eipä tarvitse pelätä maailmanloppua...
Kun katselee netin luetteloita, niin maailmanloppu on lähinnä ehtymätön luonnonvara....sillä "maailma on jo loppunut"...
-
Markku Meilo
Ja kyseinen PIAN on tässä tapauksessa n. 1900 vuotta sitten.Lothar II kirjoitti:Niin, ja vieläpä PIAN.
-
Mievaan
hmm posittivista on varmaan etten ikinä hurahda mihinkään lahkoon ja olen erittäin tarkka ettei mun elämää määräile ja rajota mikään uskonto tai ryhmä. Olen oppinut mikä ei ole tervehenkinen uskonto. Positiivista etten jännitä vieraille ihmisille puhumista, konventtitalkoista olen oppinut ryhmätyötä, osaan tehdä muistiinpanoja ja löydän oppikirjoista tärkeimmät ajatukset, kiitos vtn ja kirjantutkisteluille, vieläkin viittaan, kun olen palavereissa
muut yleensä puhuu päälle, mutta itse odotan vuoroani.
-
nabander
Juu, en minäkään suhtaudu järjestöön kuin isoon pahaan suteen. Kaikenlaisia ihmisiä siellä pyöri, hyviä ja vähemmän hyviä, enkä nyt puhu raamatullisista mittapuista. Taidan taas pyytää itselleni p***avyöryä, mutta totean uudelleen että kyllä niissä hommissa oleminen kuitenkin lähtökohtaisesti vapaaehtoista oli, sanoi järjestö mitä tahansa.
Tuohon varsinaiseen tarpeeseesi en pysty kuitenkaan mitään tuomaan, olen mahdoton ja manipulatiivinen keskustelija. Toivottavasti löydät emppis/symppis keskusteluparin täältä tai vaikka UUT hommista.
Kunnioittavasti teidän
Nabander
Tuohon varsinaiseen tarpeeseesi en pysty kuitenkaan mitään tuomaan, olen mahdoton ja manipulatiivinen keskustelija. Toivottavasti löydät emppis/symppis keskusteluparin täältä tai vaikka UUT hommista.
Kunnioittavasti teidän
Nabander
Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään