Rukouksella voitetaan sotia?

Jehovan todistajiin liittymätön uskonnollissävytteinen keskustelu. Alueella tiukka moderointi.

Valvoja: Moderaattorit

mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

Occamin partaveitsi kirjoitti:Vaalit oli ja meni, merkittävää on se, että ateismi ei ainakaan pärjännyt.
Voittajia oli Lestaadiolaisuus ja Roomalaiskatollisuus
on se hienoa että on Jumalaan uskovia johtajia meillä. Jos tulee sota nii on turvallisempaa kun on Jumalaan uskovia johtajia, jotka saattavat kehoittaa kansaa rukoilemaan niinkuin aiemminkin, ja raamatussakin on esimerkkejä kuinka rukous auttoi sodan kulun vaikuttamiseen.
Viimeksi muokannut Tony, 20.04.2015 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Jaettu omaksi aloitukseksi ketjusta "Eduskuntavaalit 2015, aiotko äänestää?"
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Ennenkuin tuudittautuu kaikenkattavaan turvallisuuden tunteeseen, euforisesti peukaloa lutkuttaen, kannattaa muistaa yksi tosiasia. Myös vihollisen puolella rukoillaan.
And Justice For All
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Tony »

sinner74 kirjoitti:Ennenkuin tuudittautuu, peukaloa imien, euforiseen ja kaikenkattavaan turvallisuuden tunteeseen, kannattaa muista yksi tosiasia. Myös vihollisen puolella rukoillaan.
Ja siellä ollaan aina ihan yhtä varmoja kuin toisellakin puolella, että juuri heidän rukoukset kuullaan, ja että juuri heillä on oikeutus Jumalan apuun.

Jos uskonnollinen omahyväisyys voisi yhdistää kansoja, meiltä puuttuisi lukematon määrä sotia historiasta, nykyisyydestä ja tulevaisuudesta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:on se hienoa että on Jumalaan uskovia johtajia meillä.
Mitä hienoa on johtajassa, joka uskoo sellaisiin tahoihin, joiden olemassaolosta ei ole mitään osoitusta?
Jos tulee sota nii on turvallisempaa kun on Jumalaan uskovia johtajia, jotka saattavat kehoittaa kansaa rukoilemaan niinkuin aiemminkin...
Rukouksen asemesta lohturätti toimii yhtä hyvin.
...ja raamatussakin on esimerkkejä kuinka rukous auttoi sodan kulun vaikuttamiseen.
Väärin, Raamatussa on tuollaisia kertomuksia, joiden todenperäisyyttä ei ole osoitettu.
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

hyvä aihe tutkittavaksi. Mut ei huvittais kirjoittaa siitä juuri tänne, jossa keskustelut poistuu puolen vuoden päästä. Viime syksynä tai kesästä täällä oli hyvä keskustelu johon olisin jokin aika sitten palannut jatkamaan mutta se oli jo kadonnut. Jos siirrätte tämän toiseen osastoon nii sit voisin jotain kirjoittaa.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Minne toiseen osastoon? Tännehän tämä kuuluu, jos yhtään minnekään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

jaa.. Monista on varmaan ihan mukavaakin kun mun kirjoituksia häviää :)

eikö jehovantodistajat rukoile maansa puolesta sodan aikana?
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ei. Ainakaan paperilla.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:jaa.. Monista on varmaan ihan mukavaakin kun mun kirjoituksia häviää :)
Monista en tiedä, mutta minusta olisi aina mukavaa jos kirjoittaja vastaisi hänelle esitettyihin kysymyksiin.
eikö jehovantodistajat rukoile maansa puolesta sodan aikana?
Vt-opin mukaan eivät, koska odottavat Jehovan tulevan ja tappavan 99,9 % maapallon väestä. Siinä menee sitten omia ja vihollisia samalla lailla.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:Mut ei huvittais kirjoittaa siitä juuri tänne, jossa keskustelut poistuu puolen vuoden päästä.
Onneksi huvittaa kuitenkin avata keskustelu.
mikkuitti
Viestit: 277
Liittynyt: 01.10.2011 14:40

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja mikkuitti »

no avasin keskustelun muualla ja se siirrettiin tänne.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mikkuitti kirjoitti:no avasin keskustelun muualla ja se siirrettiin tänne.
No tänne se ainakin kuuluu. Ota talteen jos haluat jotain säästää, niin minäkin tein yhden saarnaajan kohdalla kun tutkailimme Danielinkirjaa ja kysymyksiin piti maanitella vastauksia.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Jos sodat voitetaan rukouksella, niin mihin aseita tarvitaan? :roll:
Vai onko minulla nyt mennyt jotain ohi? :|
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Jos sodat voitetaan rukouksella, niin mihin aseita tarvitaan? :roll:
Vai onko minulla nyt mennyt jotain ohi? :|
Aseet ovat sen varalta, että flaidaajien jumala ei juuri sillä hetkellä ehdi/viitsi/huomaa/käsitä puuttua asioiden kulkuun. Tässä syy miksi sotimisessa on tarvittu aseita ja tarvitaan tulevaisuudessakin.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rukouksella voitetaan sotia?

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti: Aseet ovat sen varalta, että flaidaajien jumala ei juuri sillä hetkellä ehdi/viitsi/huomaa/käsitä puuttua asioiden kulkuun. Tässä syy miksi sotimisessa on tarvittu aseita ja tarvitaan tulevaisuudessakin.
Ai :shock: ?!?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin