Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunnissa

Jehovan todistajiin liittymätön uskonnollissävytteinen keskustelu. Alueella tiukka moderointi.

Valvoja: Moderaattorit

Jesurun Tiikeri

Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunnissa

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Hei,

tuon tämän esille siinä mielessä, että tällainen toimintatapa on luonut mm. Uskontojen Uhrit.

Jos seurakunnassa asioista ei saa keskustella vapaasti ja on pakko alistua jonkin toisen ihmisen käskyvallan alle ja pakko hyväksyä jonkin toisen tulkinta raamatussa: se ei ole missään nimessä tervettä.

Raamatussa sanotaan, että seurakunnassa kuka tahansa saa julistaa ja puhua; kaksi tai kolme kerrallaan. Jos joku tekee väärin, pitää se ensin käsitellä kahden tai kolmen todistajan kanssa ja sitten: koko seurakunnan kanssa.

Ei niin, että jotkin tahot kohottavat itsensä diktatuurin asemaan ja poistavat kaikki omien oppiensa vastaiset ihmiset seurakunnista, jos kaikki eivät alistu tällaiseen diktatuuriin ja henkiseen väkivaltaan.

Minut on kahdesta foorumista poistettu, koska olen mm. tuonut esille Juhannus Konferenssi videoita ja keskustelua avioliiton merkityksestä raamatussa.

Toivon, että tämä foorumi ei tee samaa virhettä ja jos tekee: ei se ole minun häpeäni, vaan todistaa siitä että Suomen seurakunnat ovat jo laajalti saastuneet ja on aika hylätä ne, kuten kirkostakin lähdettiin pois. Herätys ja uskonpuhdistus, on alkanut.

Tässä on teksti aiheesta, toivon että voimme keskustella täällä nyt tästä ikävästä asiasta mikä ilmenee useissa seurakunnissa ja myös internetissä ja joka aiheuttaa ihmisille jopa elinikäisiä traumoja.

http://yhdistyneetseurakunnat.blogspot. ... kujat.html


[:]

Kuva
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Palstan säännöissä lukee näin :

"5 § Moderointi
Palstalla pyritään sallimaan mahdollisimman hyvä sanan- ja mielipiteenvapaus."

,joten esittämäsi mukaan sovit varmasti sakkiin vallanmainiosti.

Sen olen huomannut että oman uskon ja näkemyksen julistamiseen ainoana oikeana totuutena puututaan melko nopeasti, joten jos sellaiseen on taipumusta niin tarkkuutta ja ajatusta siihen ..

..mikäli tällaista uskaltaa vinkata..

Tervetuloa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jesurun Tiikeri

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Kiitos! Katsotaan onko tää foorumi sitten todella sanansa mittainen.

Mun mielestä tää on erittäin huolestuttavaa seurakunnissa, että sieltä on se vapaus kadonnut. Alussa, ketä tahansa sai julistaa ja sitä toimintaa, ohjasi Pyhä Henki. Nyt kaikki on säännösteltyä ja ohjelmoitua, ja sitä toimintaa ohjaa kello ja ihminen.

Erääseenkin seurakuntaan pyysin päästä puhumaan, niin se johtaja sanoi että hän ei edes halua kuulla mitä haluaisin puhua ja sanoi että ei se onnistu että vanhimpienkaan kanssa olisin saanut puhua. Miksi?

Sen takia, että sitten heidänkin pitäisi muuttaa elämäntapojaan mm. luopua hyvästä palkasta ja hienoista autoista jne. kuten Jeesus käski.

Siis kun olen tällaista ekaa saarnaa valmistelemassa aiheesta "suola ja vesi" jossa siis yhtenä pääteemana on tuo suola juurikin, joka on Jumalan ja ihmisen liiton merkki: ihan fyysinen asia siis, minkä Jumala valitsi liiton merkiksi kuten sateenkaari on myös, tämän lupauksen merkki etteivät tapahtumat Nooan aikana toistu.

Joten mietin tätä useasti, että miten Jumala näkee kun seurakunnassakin porukka iloisena vetää tätä kemikaalisuolaa kaupasta? Joka on siis ihmiskäden tuote. Ja voisin siis ajatella, että onkin itseasiassa: ihmisellä liitto nyt itsensä kanssa sitten.

Merisuolaakin käsitellään ja kemikalisoidaan: ei se ole enää alkuperäistä. Luomusuolaa saa merestä kyllä erikoisliikkeistä, mutta meret ovat saastuneet.

Ainoa oikea suola lienee siis tuo Himalajan kristallisuola, joka on ollut vuoren uumenissa hyvin pitkään ja siten täysin saasteetonta. Kutsutaan nimellä myös vuorisuola tai ruususuola.

Tuota kemikaalisuolaan lisättävää jodia saa muuten Skotlantilaisesta luomumerilevästä 400% saantiannostuksesta puolikkaassa teelusikallisessa. On muuten hyvä maustekin siis esim. dippeihin.

Suomessa lisääntyvät kilpirauhassairaudet ovat suoraa seurausta siitä, että ihmisille syötetään synteettistä jodia: joka on siis myrkyllistä keholla ja vaurioittaa kilpirauhasta.

http://kauppa.ruohonjuuri.fi/merilevaro ... nGroup=403

http://kauppa.ruohonjuuri.fi/ruususuola ... 1352030/dp
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat?

Haluat kaupassa myytävän ydinjätesuolan pois kaikkien käytöstä ja tilalle merilevät ja ruususuolat?

Tuskinpa siinä väärässäkään olet, ei tuo "normisuola" ihan hyväksiään ole, mutta mitä sen jälkeen kun tilanne on muutettu mieluisammaksi, eli täysin ydinjätesuolattomaksi?

Mitä sitten tehdään?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jesurun Tiikeri

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Ymmärrän mitä tarkoitat. Ei se muuttaisi maailmaa miksikään, vaikka koko Suomi vaihtaisi suolansa oikeaan.

Kuitenkin, "kaikki minkä Jumala on luonut, on hyvää kun se otetaan kiitoksella vastaan" joten voisin sanoa, että kaikki mikä ihminen on luonut, on pahaa vaikka siitä kuinka kiiteltäisiin.

Joten jos meidän pitäisi seurakunnassa, olla se maailmasta erottuva loistava valo ja elää ilman tämän maailman tapoja, niin tämä on siinä mielessä tärkeää.

Ja vaikka Hengen kasteen saaneet, voivat juoda myrkkyäkin, niin ei se tarkoita että ehdointahdoin pitää antautua kaikelle mömmöille ja vaipua tälläiseen välinpitämättömyyden tilaan siitä mikä on oikeaa ja väärää.

Tämä tällainen Suomessakin esiinpyrkivä "hyperarmo" missä millään ei enää ole mitään väliä, kunhan vain: siis jotenkin hurmoshenkisesti, on uskossa Jeesukseen.

Jeesus kuitenkin puhui, että on tehtävä kääntymys. Ja se juuri tarkoittaa, että ymmärrämme mikä on syntiä ja emme enää sitä ehdointahdoin tee.

Me tulemme, tekemään syntiä monin tavoin elämän loppuun asti. Esim. vain käyttämällä rahaa joka taas on osallisuutta varkauteen ja murhiin.

On siis tärkeää, tunnustaa syntinsä ja ymmärtää, että me emme ole hyviä emmekä tule hyviksi. Jos väitämme olevamme synnittömiä, niin silloin korotamme itsemme Jeesuksen ylitse. Jeesus sanoi, että ei hän itse ole hyvä vaan Jumala.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

On siis tärkeää, tunnustaa syntinsä ja ymmärtää, että me emme ole hyviä emmekä tule hyviksi.
Niin, meitä ihmisiä on niin moneen junaan. Olenhan minäkin aikoinaan todistajana jatkuvalla syötöllä tunnustellut syntejäni ja polkenut itseäni maanrakoon epätäydellisenä ja huonona ihmisenä syyllistäen itseäni kaikesta tekemästäni tai tekemästä jättämästäni.

Sitten minä vain yksi päivä havahduin ettei minun tarvitse olla tunnustelemassa yhtään mitään eikä minun tarvitse syyllistää itseäni mistään.

Olen hyvä ihminen josko en virheetön. Minusta pääsääntöisesti pidetään ja minua rakastetaan. Olen aito ja rehellinen ja pyrin kaikkeen hyvään.

Sen enempää en ala millekkään taholle nöyristelemään ja ellen tällaisena ihmisenä ilman rutiininöyristelyjä ja tunnustuksia kelpaa näille "korkeimmille" , niin suoraansanottuna voivat vetää vitun päähänsä ja päristellä pilvellä muumimaailmaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jesurun Tiikeri kirjoitti:Toivon, että tämä foorumi ei tee samaa virhettä ja jos tekee: ei se ole minun häpeäni, vaan todistaa siitä että Suomen seurakunnat ovat jo laajalti saastuneet ja on aika hylätä ne, kuten kirkostakin lähdettiin pois. Herätys ja uskonpuhdistus, on alkanut.
Ainoa, joka heti tulee mieleeni on, että tällä foorumilla tehdään virhe jos sallitaan uskonnollinen julistamisen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jesurun Tiikeri kirjoitti:Kuitenkin, "kaikki minkä Jumala on luonut, on hyvää...
Kaikille jumalien olemassaolo ei ole itsestäänselvyys, eikä asiaa auta yhtään se, että jumalien olemassaolon perustelu ohitetaan silloinkin kun perustelua perätään.
On siis tärkeää, tunnustaa syntinsä ja ymmärtää, että me emme ole hyviä emmekä tule hyviksi.
Koskee ainoastaan uskovaisia, ei uskonnottomia.
Jos väitämme olevamme synnittömiä...
Ei siihen väitettä tarvita, synti on uskonnollinen termi, joka ei liity uskonnottomuuteen.
...niin silloin korotamme itsemme Jeesuksen ylitse.
Jos Jeesus oli todellinen henkilö, kuten olen taipuvainen nyt ajattelemaan, niin joka tapauksessa kuollut ja kuopattu, joten se siitä.
Jesurun Tiikeri

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Mun mielestä uskonnot on huonoja asioita.

Ei niistä oo muutakuin haittaa ja ongelmia ja ihmiset menee niistä sekaisin.

Usko taas on eri asia. Siihen me ei tarvita mitään kirjaa tai sääntöjä edes, koska usko ei olisi uskoa: jos se olisi jotain maallista, eihän?

"Seurakuntien pitäisi olla korjaamoja rikkinäisille ihmisille, eikä museoita hyville ihmisille."
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Mun mielestä uskonnot on huonoja asioita.

Ei niistä oo muutakuin haittaa ja ongelmia ja ihmiset menee niistä sekaisin
Olen täysin samaa mieltä. Kiristystä, ryöstöä ja saavat paljon pahuutta aikaan maailmassa.
Usko taas on eri asia. Siihen me ei tarvita mitään kirjaa tai sääntöjä edes
Jokaisella on se kuuluisa oikeus uskoa tai olla uskomatta ja siihen tuskin kellään on nokan koputtamista.

On myös hyvä muistaa se että kaikilla täytyy olla myös jollakin tavalla oikeus olla väärässä, eikä väärässä olemisestakaan kuolemantuomiot kuulosta oikeudenmukaiselta.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jesurun Tiikeri kirjoitti:Jeesus kuitenkin puhui, että on tehtävä kääntymys. Ja se juuri tarkoittaa, että ymmärrämme mikä on syntiä ja emme enää sitä ehdointahdoin tee.

Me tulemme, tekemään syntiä monin tavoin elämän loppuun asti. Esim. vain käyttämällä rahaa joka taas on osallisuutta varkauteen ja murhiin.

On siis tärkeää, tunnustaa syntinsä ja ymmärtää, että me emme ole hyviä emmekä tule hyviksi. Jos väitämme olevamme synnittömiä, niin silloin korotamme itsemme Jeesuksen ylitse. Jeesus sanoi, että ei hän itse ole hyvä vaan Jumala.
Tämäntyylinen kirjoittelu on uskonnollista julistamista ja se on tällä foorumilla kiellettyä. Jatkossa vastaava teksti moderoidaan pois ja jos se ei auta, seuraa porttikieltoa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jesurun Tiikeri

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Veli-Hopea kirjoitti: Jokaisella on se kuuluisa oikeus uskoa tai olla uskomatta ja siihen tuskin kellään on nokan koputtamista.

On myös hyvä muistaa se että kaikilla täytyy olla myös jollakin tavalla oikeus olla väärässä, eikä väärässä olemisestakaan kuolemantuomiot kuulosta oikeudenmukaiselta.
Olen samaa mieltä.

Mua häiritsee todella paljon tuo, että monet pakottaa sitä uskoa. Se usko, on raamatun mukaan lahja, eikä mikään pakko.

Mun mielestä taas ateismi, on sit taas järjetöntä siinä mielessä, että jostainhan tää kaikki on tullut. Ei mikään synny tyhjästä, se on fysiikan lakien vastaista.

Ja jos ajattelemme, että jotain syntyisi siis fysiikan lakien vastaisesti: se asia on jokatapauksessa, käsityskykymme ulkopuolella koska olemme fysikaalisia olentoja ja elämme tässä kolmiulotteisessa maailmassa.

Miten asiaa siis tarkasteleekaan, me emme yksinkertaisesti voi tietää/ymmärtää miten/mistä maailmankaikkeus on syntynyt.

Joten ihan perusjärjellä voi siis perustella, jos joku sanoo ettei usko luotuun maailmankaikkeuteen: niin tämän loogisen päättelyketjun tuloksena, hän joutuu nyt myöntämään ainakin: että ei tiedä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jesurun Tiikeri kirjoitti:Mun mielestä uskonnot on huonoja asioita.

Ei niistä oo muutakuin haittaa ja ongelmia ja ihmiset menee niistä sekaisin.
Samaa mieltä, etenkin länsimaisita uskonnoista ja lasken islaminkin länsimaiseksi, koska se on aabrahamilainen siinä missä kristilliset uskonnot.
Usko taas on eri asia. Siihen me ei tarvita mitään kirjaa tai sääntöjä edes, koska usko ei olisi uskoa: jos se olisi jotain maallista, eihän?
Juu ja kun tuon, hyvin oikeutetun jaon tekee, niin kannattaa muistaa, että usko käsitetään hyvin yleisesti henkilökohtaiseksi. Tästä seuraa se, että (henkilökohtaisen uskon omaavalla) ei ole pienintäkään tarvetta tai syytä lähteä tavallasi saarnaamaan/julistamaan näkemyksiään muille. Eteenkään sellaisille, jotka ovat jo kerran syöneet, tai heidät on lapsesta painostettu syömään amerikanuskonnon myrkkyä ja toipuneet tai toipumassa siitä.
"Seurakuntien pitäisi olla korjaamoja rikkinäisille ihmisille, eikä museoita hyville ihmisille."
Henkilökohtainen usko ei tarvitse seurakuntaa, joka järjestelynä itse asiassa edustaa jo uskontoa jos jako en edellä esittämäni kaltainen.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Miten asiaa siis tarkasteleekaan, me emme yksinkertaisesti voi tietää/ymmärtää miten/mistä maailmankaikkeus on syntynyt.

Joten ihan perusjärjellä voi siis perustella, jos joku sanoo ettei usko luotuun maailmankaikkeuteen: niin tämän loogisen päättelyketjun tuloksena, hän joutuu nyt myöntämään ainakin: että ei tiedä.
Näin. Niinhän se on ettei ateistikaan tiedä. Siksipä ateisti et totuutena mitään vaihtoehtoa julistakkaan vaan tarkkailee maailmaa ja todennäköisesti miettii päässään että ei tuskin koskaan
Edes saa tietää totuutta maailmankaikkeudesta.

Sen verran rehellinen ateisti kuitenkin on että ei keksi päästään mitään oppeja vaan elää siinä tiedossa mitä päivän tiede jollakin perusteilla kertoo, tai näin sen ajattelen.

Parempi sekin kun huudella 2000 vuotta vanhojen kamelikuskien uskomuksia totuutena, kun todellakaan, kuten mainitsit, ei voi tietää.

Kamelikuskien uskomuksilla, mitä nyt ylös on kirjattu , ei voi faktana kovinkaan paljon esittää.

Joutuu vaan uskomaan siihen mihin nämä uskoi, jos näin haluaa.

Itse olen avoin ja vaihtoehtoina voi olla vaikka räjähdykset ym teoriat kunnes joku sen toisin todistaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Sensuuri,uskonnollinen väkivalta ja diktatuuri seurakunn

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jesurun Tiikeri kirjoitti:Ei mikään synny tyhjästä, se on fysiikan lakien vastaista.
Hoetaanko tuota olkinukkea muuallakin kuin uskonnoissa?
Miten asiaa siis tarkasteleekaan, me emme yksinkertaisesti voi tietää/ymmärtää miten/mistä maailmankaikkeus on syntynyt.
Sellainen tietämättömyys ei ainakaan minulle ole osoitus minkään jumalan olemassaolosta, ennemminkin osoitus siitä, ettemme tiedä kaikkea.
Joten ihan perusjärjellä voi siis perustella, jos joku sanoo ettei usko luotuun maailmankaikkeuteen: niin tämän loogisen päättelyketjun tuloksena, hän joutuu nyt myöntämään ainakin: että ei tiedä.
Tuotanoin, jos esität Raamatun kertomusta luodusta maailmankaikkeudesta, niin esität kiekkomaista litteää maata ja sen kantena ollutta taivaanvahvuutta, jossa oli mm. auringon kiertorata sekä jumalan ohjaamat sadetusluukut.

Ainakin minä myönnän mieluumin tietämättömyyteni kuin uskon Raamatun luomiskertomukseen, jossa on reikiä enemmän kuin edamissa, vaimitänäitänyton juustohyllyssä.
Vastaa Viestiin