Tarkoitukseni olisi lukion jälkeen lähteä opiskelemaan sosiaalipolitiikkaa.Voi sanoa,että Jehovan todistaja aika oli hukkaan heitettyä aikaa
IRTI VARTIOTORNISEURASTA !
Valvoja: Moderaattorit
Toivottavasti näin ja toivottavasti opiskeluun joskus Jehovan Todistajien uskonto-liike-toiminta-yhteisössä kannustettaisiin. (turha toivoLehtiveli kirjoitti: Nyt parisenkymmentä vuotta myöhemmin, harmagedon on karannut kauemmaksi, ja opiskelukin sallitaan taas.
Ei, Japi, ei ihan näin. Kaikki voi hyödyntää, myös saamasi kokemukset Jehovan todistajissa ja Jehovan todistajista ynnä omat päälle. Ehkä se nyt tuntuu turhalle, mutta pidemmän päälle ajattelen sen rikkautena. Aineellisen pääoman ongelma on suhtanteiden vaihtelvuus, henkinen pääoma ei tätä tunne.Japi-40 kirjoitti:Tarkoitukseni olisi lukion jälkeen lähteä opiskelemaan sosiaalipolitiikkaa.Voi sanoa,että Jehovan todistaja aika oli hukkaan heitettyä aikaa
Tsemppiä opiskeluun. olen kyllä itse pohtinut samoja asioita. Aika samanlainen tilannekin. Minulla myös tuli ay-toiminta mukaan kuvioihin ja olen pääluottamusmiehenä ja ammattiosaston toiminnassa mukana. Olen paljon lukenut ja omatoimisesti sivistänyt itseäni. Tekisi mieli lähteä opiskelemaan kun noina lahkovuosina annoin liian helposti periksi maailmanlopun odottamiselle. Ei siinä, minulla on mielestäni hyvä ammatti ja olen tyytyväinen siihen. Saa nähdä, en koe olevani liian vanha opiskelemaan. Tai ainahan voi opiskella jotain oman työn ohellaItse olen myös tehnyt kaikenlaisia hanttihommia.Olen ollut siivoojana hyvin pitkään. Siivouksen myötä minulle on tullut mukaan myös AY-toiminta,olin jonkun aikaa varapääluottamusmies SOL-palveluilla. Lopetin äskettäin luottamusmiehen tehtävät koska alan opiskella ja keskitän kaikki voimavarani opiskeluun .Olen kuitenkin vielä ammattiliiton yhdyshenkilö työpaikallani Helsingin metrossa. Näin sitä jo melko vanhana 41-vuotiaana on siis tarkoitus aloittaa syksyllä opiskelu
Minä aloitan opiskelun iltakoulussa.Päivät käyn työssä. Saa nähdä kuinka jaksaa.JohnTheRevelator kirjoitti:Tsemppiä opiskeluun. olen kyllä itse pohtinut samoja asioita. Aika samanlainen tilannekin. Minulla myös tuli ay-toiminta mukaan kuvioihin ja olen pääluottamusmiehenä ja ammattiosaston toiminnassa mukana. Olen paljon lukenut ja omatoimisesti sivistänyt itseäni. Tekisi mieli lähteä opiskelemaan kun noina lahkovuosina annoin liian helposti periksi maailmanlopun odottamiselle. Ei siinä, minulla on mielestäni hyvä ammatti ja olen tyytyväinen siihen. Saa nähdä, en koe olevani liian vanha opiskelemaan. Tai ainahan voi opiskella jotain oman työn ohellaItse olen myös tehnyt kaikenlaisia hanttihommia.Olen ollut siivoojana hyvin pitkään. Siivouksen myötä minulle on tullut mukaan myös AY-toiminta,olin jonkun aikaa varapääluottamusmies SOL-palveluilla. Lopetin äskettäin luottamusmiehen tehtävät koska alan opiskella ja keskitän kaikki voimavarani opiskeluun .Olen kuitenkin vielä ammattiliiton yhdyshenkilö työpaikallani Helsingin metrossa. Näin sitä jo melko vanhana 41-vuotiaana on siis tarkoitus aloittaa syksyllä opiskelu
Kuinkas paljon sitä ikää on? Yliopistot on kuule täynnä aikuisia. Minäkin kävin iltalukion aikuisena ja siitä sitten yliopistoon, hyvin onnistui vaikka suurimman osan yliopistoajastakin olin töissä, jopa täysipäiväisesti. Opinoissa hyvin menestyvä voi suunnitella vaikka tutkijan uraa, hyvin ehtisit mukaan jos ei aivan eläkeikä kolkuttele...Isoptera kirjoitti: Tästä olen siis syvästi katkera entiselle jehova-minälleni! Ikää on jo sen verran, ettei ammatin ja siihen tarvittavan työkokemuksen hankkiminen ole enää niin helppoa. Miten nöyryyttävää on ilmoittautua työkkäriin ja kirjoittaa papereihin "siivooja", kun oma sisäinen minä janoaisi aivan toisenlaisessa kategoriassa oleviin tehtäviin. Siksi en aio hakea työtä enää lainkaan! Tässä asiassa olen elämääni pettynyt, syvästi pettynyt. Kiitos Vartiotornin propagandalle!
Anonymous kirjoitti:Kuinkas paljon sitä ikää on? Yliopistot on kuule täynnä aikuisia. Minäkin kävin iltalukion aikuisena ja siitä sitten yliopistoon, hyvin onnistui vaikka suurimman osan yliopistoajastakin olin töissä, jopa täysipäiväisesti. Opinoissa hyvin menestyvä voi suunnitella vaikka tutkijan uraa, hyvin ehtisit mukaan jos ei aivan eläkeikä kolkuttele...Isoptera kirjoitti: Tästä olen siis syvästi katkera entiselle jehova-minälleni! Ikää on jo sen verran, ettei ammatin ja siihen tarvittavan työkokemuksen hankkiminen ole enää niin helppoa. Miten nöyryyttävää on ilmoittautua työkkäriin ja kirjoittaa papereihin "siivooja", kun oma sisäinen minä janoaisi aivan toisenlaisessa kategoriassa oleviin tehtäviin. Siksi en aio hakea työtä enää lainkaan! Tässä asiassa olen elämääni pettynyt, syvästi pettynyt. Kiitos Vartiotornin propagandalle!
Onnittelut!Japi-40 kirjoitti:Me kaikki tiedämme miten Jehovan todistajat yleensä suhtautuvat opiskeluun.Itse olen lähdössä syksyllä iltakouluun,tarkoitus olisi käydä lukio loppuun joka jäi kesken v.1986.Noihin aikoihin jouduin Jehovan todistajuuden pauloihin ja opiskelu jäi siihen.Myöhemmin kun olin jo Jehovan todistaja puhuin eräälle vanhimmalle,että lähtisin opiskelemaan,hän sanoi tiukkasävyisesti ettei opiskelu kannatta koska harmagedon "tulloo".
Tarkoitukseni olisi lukion jälkeen lähteä opiskelemaan sosiaalipolitiikkaa.Voi sanoa,että Jehovan todistaja aika oli hukkaan heitettyä aikaa
![]()
IRTI VARTIOTORNISEURASTA !