Psalmista606 kirjoitti:Näinpä. Itse en pidä siitä, että leikitään jumalaa ja laitetaan sanoja itse Luojan suuhun ilmoittamalla joku kryptinen opus/kirjoituskokoelma Hänen sanakseen ilman yhtäkään todistetta väittämän paikkansapitävuudestä. Jos Jumala kyettäisiin osoittaman todeksi, luulen Hänellä olevan sana sanottavana näille identiteettivarkaille.
Mä rinnastin tossa hetkenä muutamana ton Jeesuksen odottelun roolipeliin, jossa eletään ajanlaskun ensimmäisen vuosisadan fiiliksissä ja säännöillä. Jeesus on tulossa näillä näppäimillä tempomaan yläilmoihin, kuten Paavalikin odotti tapahtuvan omana elinaikanaan. Eletään samaa lopun aikaa ja kaikki on päin seiniä kuten Timoteuksenkin tuli silloin havaita.
Kaikki "todisteet" Raamatun oikeellisuudesta ovat raamatun sisäisiä, eikä niitä ole olemassa havaittavassa kaikkeudessa.
Jos se jäisikin vielä tuohon, mutta Raamatun kertomukset eivät nekään kaikki kelpaa, kuten jumalan luoma litteä maa, taivaskuupan kera. Se on jo uskovaisellekin liian paksua touvia ja energiaa käytetään asian silottamiseen ihan UM-käännöksessäkin just tohon kiinteään kuuppaan liittyen.
Esimerkkeinä olkoon vaikkapa "silminnäkijähavainnot" ihmeistä tai jälkikäteen kirjoitetut ennustukset. Jos joku jannu jonakin päivänä jakaa vedet niin, että ihmiset pääsevät jalan Helsingistä Tallinnaan, tai jopa muuttaa veden viiniksi tekemällä koko reissusta turhan, niin voipi olla, että tallustaisin seuraavana sunnuntaina kirkkoon/synagogaan/valtakunnansalille.
Roolipelaajilla on loputtomasti erilaisia syitä miksi jumala toimii oman etunsa ja nk. ilmoituksensa vastaisesti, eikä päästä roolipelaajiakaan liian helpolla.