Järjestö vaiko ihmiset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

pavloff
Viesti:

Järjestö vaiko ihmiset

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Jatkoa keskusteluun "tehtäviin nimityksestä" -ketjun ajatuksenvirtaan..

Itse lähden siitä että se kuka auttaa kiven vierimistä on vähintään yhtä syyllinen kuin se joka kiven viskaa vierimään. Eikö olisi siis tärkeä puhua enempi siitä kuka juuri teille sai paskaa aikaiseksi kuin että jauhaa järjestöstä? Eikö niin osattais varoittaa muitakin näistä?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Tony

Re: Järjestö vaiko ihmiset

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jäi vähän epäselväksi että mitä tässä tarkoitetaan. Pitäisikö meidän puhua täällä mielestäsi rivitodistajien nimillä ja syyttää heitä jehovantodistajuuden negatiivisista ilmiöistä, vai mitä?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viesti:

Hyvä kysymys. Mietin siis ylipäätään että jos unohdan koko järjestön ja otan asiat henkilöiden omina ajatuksina - koska niinhän ne kuitenkin ovat jos kerta ajatuksia eteenpäin jatkavat - niin muuttaako se jotain ja mitä?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

pavloff kirjoitti:Jatkoa keskusteluun "tehtäviin nimityksestä" -ketjun ajatuksenvirtaan..

Itse lähden siitä että se kuka auttaa kiven vierimistä on vähintään yhtä syyllinen kuin se joka kiven viskaa vierimään. Eikö olisi siis tärkeä puhua enempi siitä kuka juuri teille sai paskaa aikaiseksi kuin että jauhaa järjestöstä? Eikö niin osattais varoittaa muitakin näistä?
Jehovan todistajat yksilöinä laumassa ... toimivat lauman sääntöjen mukaan. Nykyään opetus on kuitenkin muuttunut hiukan vähemmän haitalliseksi kuin mitä se oli minun nuoruuvessain - onneksi.

Esim harmagedonilla ei kuulemma enää lapsia pelotella noin järkyttävällä tavalla kuin mitä minä olen kokenut.

Lisäksi on tietysti huomioitava sukumme vitsauksena oleva skitsofrenisuus ja näkyjen ja äänien kuuleminen. Natsi-jt-täti on sellainen. Mutta jehovantodistaja(Jehovan edustaja) kuitenkin hänkin on ollut ja raamatusta ottanut sen pelottelun.

En minä voi natsi-skitso-jt-tädin kanssa puhua. Jos menisin juttelemaan hänelle, ei hän minua sisään päästäisi eikä edes kuuntelisi, koska olen luopio hänen mielestään. Eli asioita ei mitenkään voi käsitellä.

Joten jäljelle jää vain se että voin varoittaa muita, jotka ovat menossa jopa lapsiensa kanssa sinne järjestöön hyväksikäytetyiksi.

Täällähän näitä pohditaan ja varoitellaan muita. Ei järjestöä saa päästää pälkähästä. Kyllä se on järjestö, joka natsi-jt-tädistäkin on sellaisen tehnyt. Ei natsi-jt-tädistä sellaista olisi tullut, jos järjestö ei olisi niitä harmagedon kauhujansa esitellyt.

Järjestöllähän se vastuu on siitä, mitä opettamansa lampaat touhuilevat. Eihän lampaat omilla aivoilla ajattele, vaan järjestön aivoilla. Järjestö on siis syyllinen.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

pavloff kirjoitti:Hyvä kysymys. Mietin siis ylipäätään että jos unohdan koko järjestön ja otan asiat henkilöiden omina ajatuksina - koska niinhän ne kuitenkin ovat jos kerta ajatuksia eteenpäin jatkavat - niin muuttaako se jotain ja mitä?
Hallintoelin toki on suurimmassa vastuussa ajatusten suhteen, koska hehän ovat sen takana. Ilman heidän hyväksyntäänsä mitään ajatuksia tai kirjallisuutta ei tule. Tosin sielläkään ei yksi henkilö päätä asioista, vaan 2/3 enemistö.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Tony

pavloff kirjoitti:Mietin siis ylipäätään että jos unohdan koko järjestön ja otan asiat henkilöiden omina ajatuksina - koska niinhän ne kuitenkin ovat jos kerta ajatuksia eteenpäin jatkavat
Teknisesti noin. Käytännössä kaiken takana on kuitenkin Järjestö. Karrikoidusti esittäen Jehovan todistajat lukevat Vartiotornista mitä mieltä he mistäkin ovat.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kysytäänkö tässä rivienvälistä kenties samaa asiaa kun aikaisemmin? Eli pitäs mennä varoittamaan ja kertomaan kaikille todistajille asiat mitä tiedetään?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

No eikö muka pitäis? Jätätkö sä heittämättä pelastusrenkaan jos joku on hukkumassa?
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

pavloff kirjoitti:No eikö muka pitäis? Jätätkö sä heittämättä pelastusrenkaan jos joku on hukkumassa?
Jos ne kuuntelis, meistä jokainen rynnis heti seuraavaan kokoukseen ja kertois asiasta. Mutta kun ei, sokeus on liian voimakasta...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Tony

pavloff kirjoitti:No eikö muka pitäis? Jätätkö sä heittämättä pelastusrenkaan jos joku on hukkumassa?
Tässä vaiheessa kun sinulle on yritetty selventää useamman kerran, ettei asia ole ollenkaan näin yksinkertaista, vaan että siihen liittyy psykologista mielenhallintaa ja mielen lukkoja, niin mitäpä jos nyt sitten ottaisit ja menisit ihan itse kokeilemaan ehdottamaasi metodia. Ei sitten tarvitsisi täällä ihmetellä jo moneen kertaan selvitettyä asiaa.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

pavloff kirjoitti:Itse lähden siitä että se kuka auttaa kiven vierimistä on vähintään yhtä syyllinen kuin se joka kiven viskaa vierimään.
Ei noin ainakaan Jehovan todistajien uskonnon kohdalla voi sanoa. Jäljet johtavat sylttytehtaalle. Syyllisyyden jakautuminen on tietysti monimutkaisempi juttu ja kyllä yksilöidenkin toimintaa voi pitää moitittavana sikäli, että he ylläpitävät ja tyrkyttävät systeemiä, jota eivät ole viitsineet, ymmärtäneet tai uskaltaneet tutkia kunnolla.
Eikö olisi siis tärkeä puhua enempi siitä kuka juuri teille sai paskaa aikaiseksi kuin että jauhaa järjestöstä?
Tuo oli sinänsä osuva pointti sikäli, että minullakin puskee aina välillä pintaan kiukun tunteita niitä ihmisiä kohtaan, joilla oli suuri rooli minun höynäyttämisessä, houkuttelussa ja painostamisessa lahkoon. Helpottaa kuitenkin kun ajattelen heitä Vartiotornin uhreina, jotka ovat todennäköisesti itse uhranneet asialle ja kärsineet enemmän kuin minä. Lisäksi monista todistajista on hyviäkin muistoja. Sitä paitsi koskaan ei tiedä, kuka aikanaan oppii totuuden "totuudesta".
Veli-Hopea

En. Huono vertaus sinänsä, ei jehovantodistaja hukkumassa ole yhtään sen enempää kuin mormooni tai helluntalainenkaan.

Kenenkään maailmankuvaa ei niin vain muuteta, eikä se itsestäänkään kovin helposti muutu. Siinä monesti romahtaa kaikki ja maailmankuva pitää rakentaa ihan uusiksi.

Se on ihan perkeleen vaikea prosessi, eikä sitä kovin helposti muuteta.

Jos joku vieruskaveri lähtee maailmankuvaa kyseenalaistamaan, siihen rakennetaan kiinanmuuri hyvin nopeasti eteen.

Se on sellainen muuri ja seinä minkä näät sitten kun päätät mennä jollekin avautumaan. Onnea vaan, mutta pidä hatustasi kiinni.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

Polyester kirjoitti:
pavloff kirjoitti:Itse lähden siitä että se kuka auttaa kiven vierimistä on vähintään yhtä syyllinen kuin se joka kiven viskaa vierimään.
Ei noin ainakaan Jehovan todistajien uskonnon kohdalla voi sanoa. Jäljet johtavat sylttytehtaalle. Syyllisyyden jakautuminen on tietysti monimutkaisempi juttu ja kyllä yksilöidenkin toimintaa voi pitää moitittavana sikäli, että he ylläpitävät ja tyrkyttävät systeemiä, jota eivät ole viitsineet, ymmärtäneet tai uskaltaneet tutkia kunnolla.
Eikö olisi siis tärkeä puhua enempi siitä kuka juuri teille sai paskaa aikaiseksi kuin että jauhaa järjestöstä?
Tuo oli sinänsä osuva pointti sikäli, että minullakin puskee aina välillä pintaan kiukun tunteita niitä ihmisiä kohtaan, joilla oli suuri rooli minun höynäyttämisessä, houkuttelussa ja painostamisessa lahkoon. Helpottaa kuitenkin kun ajattelen heitä Vartiotornin uhreina, jotka ovat todennäköisesti itse uhranneet asialle ja kärsineet enemmän kuin minä. Lisäksi monista todistajista on hyviäkin muistoja. Sitä paitsi koskaan ei tiedä, kuka aikanaan oppii totuuden "totuudesta".
Mä jotenkin koen olevani vastuullinen kun oon saanut niin monet tutkimaan ja etenemään itseäni pidemmällekin... Ja ainakin näihin oletan voivani vaikuttaa. Joten pakkohan mun on jotain tehdä ettei jää noita maitokaappijuttuja joista tuossa puhut jotka toisinaan maitokaapeilla ja muualla yhtäkkiä nousevat mieleen vituttamaan. Mä taistelen tieni sellaiseen vanhuuteen jossa olen maitokaappivitutuksista vapaa. Lähinnä nyt mietin että mitä mun täytyy sanoa, miten aloittaa, mistä varoittaa, mitä opettaa näkemään ettei mun jutut oo vaan " luinpa-tuolta-luopiosivulta" vaan että ne näkee itse mun puhuvan totta...

Ja Tonylle tiedoksi että koen nää asiat sen verta isoina juttuina että jauhan kunnes ymmärrän ja tiedän miten mun tulee toimia. Koettakaa kestää vaikka teille mun taisteluni oliskin vähäpätöinen. Mulle se ei ole. En mä täällä tahallani ole vääntämässä vaan koska mä taistelen sellaisen elämän puolesta joka ois paratiisi kaikille. Ainakaan en halua että kukaan kärsii sen takia mihin mä olen sen vienyt.
Veli-Hopea

Koettakaa kestää vaikka teille mun taisteluni oliskin vähäpätöinen. Mulle se ei ole.
En usko että kukaan pitää tätä vähäpätöisenä.
Tiedämme vain sen että ihmistä on vaikea muuttaa tällaisen asian kohdilla ja ihan vaan siksi että esm minunkaan (kuten ei varmaan muidenkaan) ei ollut helppo muuttaa näkemystä vaikka jo periaatteessa tietää sen olevan huuhaata.

Joskus otin nokkiini kun maailmankuvani sai kolauksen ja asian esilleottajahan siinä manattiin syvimpään helvettiin, aina.

Näin tulee ehkä sinullekkin käymään, mutta älä lannistu. Ei se sinun vika ole.

Kukaan ei tule muuttumaan vaikka miten esität,kyseenalaistat tai paasaat elleivät he itse halua muuttua. Ja aikataulu ensimmäisestä kolahduksesta muuttumiseen voi olla ja kestää jopa 10 vuotta.

pavloff
Viesti:

No tuohon manatuksi tulemiseen olen jo tottunutkin... :(
Vastaa Viestiin