Epäoikeudenmukaisuus seurakunnissa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jakke kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Varmaan on ihan totta nämä jutut, mitä olette kertoneet, mutta joskus käy kyllä toisinkin. Esim. minun ja ex-vaimoni kaveripiiri koostui pääasiassa naimattomista miehistä ja naisista. Toki pari-kolme naimisissa olevaakin pariskuntaa samoissa porukoissa pyöri, mutta enimmäkseen kuitenkin vietimme aikaa sinkkujen kanssa. Enkä todellakaan nähnyt mustasukkaisuutta näissä porukoissa missä itse viihdyn (vaikka siihen olis joskus tainnut olla jopa syytäkin :roll: ).
Kuulostaa hyvin edistykselliseltä... hyvä jos noinkin on joskus. Oman kokemukseni mukaan pariskunnat ja sinkut ovat useimmiten kuin eri planeetoilta.
Ei se minusta edistykselliseltä kuulosta, vaan lähinnä normaalilta nuorten ihmisten kamuilulta. Meininki oli välillä vähän kuin jostain Frendit sarjasta... porukkaa tuli ja meni ja kaikki pyöri meillä. Kivaahan se oli, mutta kun aina pyöritään kavereiden kanssa niin tahtoo kyllä parisuhteen hoito unohtua.
Tarkoitin edistykselliseltä siihen verrattuna mitä meininki on yleensä jt-porukoissa.
Vieras

Re: Sinkkusiskot surkeita???

Viesti Kirjoittaja Vieras »

hijt kirjoitti:
Sitä vaan oli muiden JT:ien ihan mahdoton käsittää, että vastakkaista sukupuolta edustavan kanssa voi keskustella ihan normaalisti ilman mitään taka-ajatuksia. Voi että ärsytti, jos joskus jonkun veljen kans julkisesti vaikka yleisillä karjamarkkinoilla eli konventissa kehtas keskustella, niitä uteliaita katseita ja sitä supattelun määrää "onkohan noilla jotain vispilänkauppaa" -tyyliin!! Jotkut ei malttaneet jättää edes siihen supatteluun, vaan piti henkilökohtaisesti tulla utelemaan mahdollisista romansseista. Kraaaahhh! :evil:
Erittäin totta. Itse en uskaltanut edes keskustella salilla jonkun tytön/nuoren naisen kanssa tästä syystä. Konventissa se saattoi joskus onnistua väentungoksen turvaamana. Todella hullua.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Sinkkusiskot surkeita???

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Anonymous kirjoitti: Erittäin totta. Itse en uskaltanut edes keskustella salilla jonkun tytön/nuoren naisen kanssa tästä syystä. Konventissa se saattoi joskus onnistua väentungoksen turvaamana. Todella hullua.
Itse keskustelin sisarten kanssa melko rohkeastikin. Noh, maineeni oli sellainen, että täysi-ikäiset tajusivat, että tuo ei ole kiinnostunut heistä, ja teinit kikattivat.

Siis maineella tarkoitin sitä, että olin jopa ulospäinsuuntautunut. Noh, yleensä keskustelut koskivat seurakunnan asioiden hoitoa, kun käytännön asioiden hoitoa oli kontolleni määrätty seurakunnassamme enemmän mitä muille.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minulle eräs vanhin sanoi, että lenkkeily on turhaa, koska siitä ei ole hyötyä ikuisuuteen nähden. Silti oli toisia vanhimpia, jotka puhuivat salilla aina niistä omista matseistaan toisten srk:n pelaajien kanssa. Yksi riviveli kertoi, että vanhimmat siellä pelaavat eniten tosissaan ja väläytti ovelan hymyn. Onko vanhimman neuvo tämä: "Älä elä niin kuin minä elän vaan elä niin kuin minä sanon."
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Anonymous kirjoitti: Seurakunnissa yleensäkin naimattomat kuuluvat alimpiin kastiluokkiin tehtävistä huolimatta, he ovat ihan oma yksinäinen, omituinen luuseriporukkansa. Naimattomat tr-naiset saavat jonkun verran enemmän kunnioitusta ja arvostusta tosin.
Aivan kuin feodaaliajalla, avioliitto on ainoa todellinen sitoumus. Kun on jehovan kanssa naimisissa ja näin ollen jehovaperheen osa, on samalla altis erottamiseen liittyvälle kiristämiselle. Aikuisiällä liittynyt sinkkujehovahan voi kävellä lahkosta ulos ilman että puhumattomuus kirpaisisi ja on siksi epäluotettava.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Anonymous kirjoitti:Minulle eräs vanhin sanoi, että lenkkeily on turhaa, koska siitä ei ole hyötyä ikuisuuteen nähden. Silti oli toisia vanhimpia, jotka puhuivat salilla aina niistä omista matseistaan toisten srk:n pelaajien kanssa. Yksi riviveli kertoi, että vanhimmat siellä pelaavat eniten tosissaan ja väläytti ovelan hymyn. Onko vanhimman neuvo tämä: "Älä elä niin kuin minä elän vaan elä niin kuin minä sanon."
Eikös jossain Paavalin horinoissa sanota, että "Ruumiillisesta valmennuksesta on hyötyä vähään, mutta...." (tjsp). Tuota kohtaa Veli Urheilullinen Vanhin lainaili usein mielellään.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

Anonymous kirjoitti:Minulle eräs vanhin sanoi, että lenkkeily on turhaa, koska siitä ei ole hyötyä ikuisuuteen nähden.
Olipas fiksua päättelyä veli vanhimmalta. Entäs sitte tämä tupakointi, eihän siitäkään pitäisi olla mitään haittaa ikuisuuteen nähden... Eli ei kun kaikki vaan röökaamaan ja syömään mahdollisimman epäterveesti ja kaikenmoista liikuntaa karttamaan, kyllä sitä sitte paratiisissa ehtii olla terve ja elämänsä kunnossa. Tämmöistä jatkoa vois vaikka tuohon päättelyyn kehitellä.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

hijt kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Minulle eräs vanhin sanoi, että lenkkeily on turhaa, koska siitä ei ole hyötyä ikuisuuteen nähden.
Olipas fiksua päättelyä veli vanhimmalta. Entäs sitte tämä tupakointi, eihän siitäkään pitäisi olla mitään haittaa ikuisuuteen nähden... Eli ei kun kaikki vaan röökaamaan ja syömään mahdollisimman epäterveesti ja kaikenmoista liikuntaa karttamaan, kyllä sitä sitte paratiisissa ehtii olla terve ja elämänsä kunnossa. Tämmöistä jatkoa vois vaikka tuohon päättelyyn kehitellä.
Mulle yks vanhin tuumas, kun oli puhetta jätteiden lajittelusta, että turha niitä on todistajien lajitella. Jumala huolehtii kyllä maapallosta. Kaveri sai kyllä toiminnallaan yhteiskunnan valvovat silmät muutoinkin varpailleen.
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

jourut liikkeelle

Viesti Kirjoittaja mana »


Sitä vaan oli muiden JT:ien ihan mahdoton käsittää, että vastakkaista sukupuolta edustavan kanssa voi keskustella ihan normaalisti ilman mitään taka-ajatuksia. Voi että ärsytti, jos joskus jonkun veljen kans julkisesti vaikka yleisillä karjamarkkinoilla eli konventissa kehtas keskustella, niitä uteliaita katseita ja sitä supattelun määrää "onkohan noilla jotain vispilänkauppaa" -tyyliin!! Jotkut ei malttaneet jättää edes siihen supatteluun, vaan piti henkilökohtaisesti tulla utelemaan mahdollisista romansseista. Kraaaahhh! Evil or Very Mad

Erittäin totta. Itse en uskaltanut edes keskustella salilla jonkun tytön/nuoren naisen kanssa tästä syystä. Konventissa se saattoi joskus onnistua väentungoksen turvaamana. Todella hullua.
No sehän nyt on vaan hauskaa järjestää mammoille vähän kytättävää ja juoruttavaa. About puoltoista vuotta sitte varkauden konventin jälkeen oikeen iskä tuli kysyyn, että seurustelenko mä yhen tytön kanssa, haha. Viime kesänä Tampereella äiti ja mummo tuli innoissansa kyseleen, et kukas tuo tyttö on, jonka vieressä oot istunu koko ohjelman.

Pitäähän mammoillakin olla jotain tekemistä konventeissa; ne voi kytätä että kuka istuu kenenki vieressä ja kuka juttelee kenenki kanssa ymsyms. ja siitä sitte vaan analysoimaan ja juoruamaan ja vetämään johtopäätöksiä ja johan on taas mukava konventtipäivä mammoillakin :D.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Re: jourut liikkeelle

Viesti Kirjoittaja Ninth »

mana kirjoitti:
Erittäin totta. Itse en uskaltanut edes keskustella salilla jonkun tytön/nuoren naisen kanssa tästä syystä. Konventissa se saattoi joskus onnistua väentungoksen turvaamana. Todella hullua.
No sehän nyt on vaan hauskaa järjestää mammoille vähän kytättävää ja juoruttavaa. About puoltoista vuotta sitte varkauden konventin jälkeen oikeen iskä tuli kysyyn, että seurustelenko mä yhen tytön kanssa, haha. Viime kesänä Tampereella äiti ja mummo tuli innoissansa kyseleen, et kukas tuo tyttö on, jonka vieressä oot istunu koko ohjelman.
Yh, huononpuoleisia muistoja kumpuilee päähän kun näitä lukee. Itselleni ei koskaan ollut aiheellista riiata ketään, mutta ai että kun meikäläistä yritettiin naittaa itse kunkin toimesta itse kullekin. Voi kun se on niin hyvännäköinen! Voi kun se on niin kiva! Voi kun se on niin hengellinen, eikö olekin! Siitä tulee varmaan hieno puoliso jollekin! Vink vink!

Ja siis tuo kaikki alle 15-vuotiaana. En mene vannomaan sen puolesta, miten tosissaan nuo naittajat olivat, mutta ahdistavaa se kyllä oli ja huumorina täyttä paskaa. Onneksi se ei vaikuttanut mitenkään suhtautumiseeni biologisesti vastakkaista sukupuolta kohtaan, mutta sekin nyt taitaa olla lähinnä oman identiteettini ansiota.

Muistan muuten sen, että minulla oli monia biologisesti vastakkaista sukupuolta edustavia kavereita pienenä/nuorena, mutta seurakunnassa se ei ollu mahdollista vaan kaikki (ja tarkoitan todellakin kaikkia) omanikäiset moiset kyyläsivät meikäläistä jo pienenä "sillä silmällä", jotkut koettivat pussaillakin. Ärsytti, kun heidän kanssaan ei voinut kaveerata normaalisti. Hulluja nuo Jehovan todistajat..
Vastaa Viestiin