teennäiset todistajat

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

4everyoung
Viestit: 7
Liittynyt: 23.12.2007 14:42

teennäiset todistajat

Viesti Kirjoittaja 4everyoung »

En ole itse kuulunut järjestöön ikinä, mutta seurustelin vuosia pojan kanssa jonka perhe kuului jehoviin. En ikinä uskaltanut sanoa suoraan mitä ajattelin kaikesta ja olin niin nuori (17v) kun minulle alettiin syöttämään sitä paskaa joten arvostelukykyni oli silloin aivan erilainen. Olen todella kiitollinen tämänkaltaisille sivustoille, koska nuppini oli sen viiden vuoden manipuloinnin jälkeen niin sekaisin eikä kukaan tuntunut ymmärtävän miltä tuntuu pelätä maailmaloppua. En ikinä oikein uskonut jehovien oppiin, mutta vaikutus oli kuitenkin suuri. Tavallaan jälkeenpäin ajatellen olen kiitollinen henkisestä kärsimyksestäni koska sen jälkeen aloin tiedostaa mikä tässä elämässä on ensisijaisesti tärkeää.

Nyt joulun alla mieleen paloi taas se mieletön kaksinaismoraalisuus jehovien keskuudessa. En väitä, että kaikki JT:t olisi samanlaisia mutta ainakin tämä perhe ja kaikki heidän jt ystävänsä. Oma perheeni vietti joulua, mutta exäni painostuksesta jouduin viettämään aattoa aina hänen perheensä kanssa. Heillä tietenkin syötiin jouluruokia ja taisi heillä olla jotain joulukoristuksia, mutta saatanallisia joululauluja ei tietenkään kuunneltu (paitsi kilisee kilisee kulkunen, joka ei kuulemma ollut joululaulu..jep.). Exän siskot olivat multisynnyttäjiä joten lastenlapsia oli paljon. Ruokailun jälkeen annettin kakaroille lahjoja ja exäni äiti ilmoitti suureen ääneen että nämä ei sitten ole mitään joululahjoja! Joo, mutta joulu tosiaan oli siinä perheessä todellinen kaksinaismoralismin huippu.

Nyt on edessä toinen joulu ilman jehovien läsnäoloa ja olo on ihan mahtava!

Hyvää joulua!
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

jouluna lahjoja

Viesti Kirjoittaja mana »

Mäkin tiedän semmosen jtperheen, jossa lapsille ei tietenkään anneta joululahjoja, mutta satutaan nyt vaan antamaan jouluna lahjoja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tiesin aikoinaan Hyvinkääläisen jt-perheen, jossa kannettiin kuusi jouluisin sisään ja vedettiin verhot visusti eteen. Toki normaalit lahjasulkeiset käytiin läpi, mutta pukki ei vieraillut.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Markku Meilo kirjoitti:Toki normaalit lahjasulkeiset käytiin läpi, mutta pukki ei vieraillut.
Aika kummallista. Luulisi sen olleen okei - kunhan ei vain olisi ollut joulupukki.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ninth kirjoitti:Aika kummallista. Luulisi sen olleen okei - kunhan ei vain olisi ollut joulupukki.
Jaa-a, ehkä siinä oli Vt-seuran sukupuolimoraaliohjeistus vaikuttavana voimana, kuten sähkö ja pyhä henki?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aika jännää että jotkut JT:t tosiaan viettävät. Ymmärrettäväähän se on jos osa perheestä ei ole todistajia, mutta että koko perhe....

Nooh, oli minunkin ex-anoppilassa kaikki mahdolliset jouluherkut aina jouluisin. Eiköhän se Liisa siellä nytkin ole kinkun paistossa ja huomenna perhe (johon kuuluu mm. kaksi vanhinta) kokoontuu yhdessä syömään karjalanpaistia, lanttu- ja porkkanalaatikkoa ym. asiaan kuuluvaa. Lahjoja ei sentään minun paikalla ollessa ole jaettu.

Terveisiä vaan Joensuuhun 8)

EDIT: niin ja tervetuloa foorumille, arvoisa nimimerkki ikinuori!
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Appivanhemmilla syötiin kaikkia jouluherkkuja ja katsottiin jouluohjelmia. Vaikka tämä vaimoni suku oli jeppulaosiltaan fanaattisia, niin heille soi jouluisen porsaanreiän se, että appiukko oli ja on pakana. Hänelle sitten valmistettiin joulu josta me muut sitten vahingossa nautimme. Lahjoja ei annettu eikä joulusta puhuttu. Homma pyöri lähinnä syömisen ympärillä.
Let me go Master I hate you so
Vastaa Viestiin