Idiootti vai lujasti uskova

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pehmoluopio kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Onhan näitä aikamatkustusjuttuja netti pullollaan. Se joka on joskus uskonut Watchtower-b*llshitiin, voi ihan yhtä hyvin uskoa näitäkin.
Kentällä eräs sanoi, että pyramidista oli löydetty toimiva televisio. Silmää räpäyttämättä kysyin: Oliko se väri vaiko musta-valko? :lol:
(Aina pitää pitää kiinni tarinan yksityiskohdista)
Veikkaan, että löytäjä oli lupatarkastaja :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

RaM kirjoitti:
Witless kirjoitti: En ainakaan itse valitse elämänkatsomustani siitä vinkkelistä minkä viestin se uskovaisille antaa. Aivan sama minulle.
Eihän tuossa ollut kyse mistään elämänkatsomuksen valintakriteereistä.
Ok, ymmärsin että lauseesi "Itse lähestyn asiaa aina sitä silmällä pitäen, millaisena jumaluudet lahkoissa yleensä koetaan. Se on syy miksi olen ehkä turhankin jyrkkä myös agonstikon nimikettä kohtaan eli näen sen antavan väärän signaalin uskovaisille." tarkoitti syitä oman elämänkatsomuksesi nimeämiseen ateismiksi agnostismin sijaan, mutta käsitin väärin.

En tiedä mihin tässä viittaat, mutta tosiaan itse agnostismia nimikkeenä kohtaan on aika hedelmätöntä olla mitään mieltä, koska se on yhteisesti määritelty.

En tiedä kuinka moni havaitsi Hesarissa joulun alla, kun suuresti arvostamani Tuomas Nevanlinna kieltäytyi agnostikon tittelistä. "Agnostikko sanoo, että koska ei voi tietää, niin hän ei voi tätä asiaa ratkaista. Se vaikuttaa viisaalta, mutta on ihan paska argumentti. Tämä on vain tapa väistää kysymys. Ei-tieto on juuri uskon idea." Hesarin artikkeli täällä.

Pitänee lukea tuo kirja, vaikka en usko että vaihdan nimikettäni sen jälkeenkään. ;)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Witless kirjoitti:En tiedä kuinka moni havaitsi Hesarissa joulun alla, kun suuresti arvostamani Tuomas Nevanlinna kieltäytyi agnostikon tittelistä. "Agnostikko sanoo, että koska ei voi tietää, niin hän ei voi tätä asiaa ratkaista. Se vaikuttaa viisaalta, mutta on ihan paska argumentti. Tämä on vain tapa väistää kysymys. Ei-tieto on juuri uskon idea." Hesarin artikkeli täällä.

Pitänee lukea tuo kirja, vaikka en usko että vaihdan nimikettäni sen jälkeenkään. ;)
Minusta tuo Nevanlinnan perustelu on johdonmukainen.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

RaM kirjoitti:
Witless kirjoitti:En tiedä kuinka moni havaitsi Hesarissa joulun alla, kun suuresti arvostamani Tuomas Nevanlinna kieltäytyi agnostikon tittelistä. "Agnostikko sanoo, että koska ei voi tietää, niin hän ei voi tätä asiaa ratkaista. Se vaikuttaa viisaalta, mutta on ihan paska argumentti. Tämä on vain tapa väistää kysymys. Ei-tieto on juuri uskon idea." Hesarin artikkeli täällä.

Pitänee lukea tuo kirja, vaikka en usko että vaihdan nimikettäni sen jälkeenkään. ;)
Minusta tuo Nevanlinnan perustelu on johdonmukainen.
Hienoa. :D Mä luen kuitenkin sen kirjan ensin.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin