Sari Valto -sarjassa kuullaan tiistaina 07.11.2017 kiinnostava keskusteluohjelma. Ohjelmassa kuullaan sekä entistä Jehovan todistajaa Ben Kallandia että jehovantodistajuudesta väitöskirjan tehnyttä Seija Ronimusta. Ohjelma alkaa kello 10:05.
Syksyn esikoiskirjailija Ben Kalland toi ensimmäistä kertaa Jehovan todistajat suomalaiseen kaunokirjallisuuteen. Ben Kalland kirjoitti Jehovan todistajien maailmaan sijoittuvan romaanin Vien sinut kotiin, joka julkaistiin kesällä 2017. Seija Ronimus on tehnyt Turun yliopistoon tutkimuksen Jehovan todistajista eronneista ihmisistä ja heidän kokemuksistaan (Vartiossa maailmaa vastaan, 2011).
Johanneksen poika kirjoitti:
Jos tuo ohjelma sattuu menemään "ohi", ei hätää, sen voi kuunnella myöhemmin myös YLE Areenan kautta.
Areena on myös hieno juttu, vaikka ei oikeuttaisikaan koko YLE-veroa. Sen ansiosta saatoin katsella Doctor Whon viimeisimmän kauden omaan tahtiini, ja harva asia on minulle sitä sarjaa tärkeämpi.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Weathertop kirjoitti:
Areena on myös hieno juttu, vaikka ei oikeuttaisikaan koko YLE-veroa. Sen ansiosta saatoin katsella Doctor Whon viimeisimmän kauden omaan tahtiini, ja harva asia on minulle sitä sarjaa tärkeämpi.
Areena on mainio palvelu. Toimii edelleen paremmin kuin kaupalliset sisaruksensa Ruutu ja Katsomo. Jotain hyötyä siis yle-verostakin on.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Ja aina on paikallaan muistuttaa mainiosta ohjelmasta Areenasta tallentamiseen omalle koneelle, niin saa taatusti katsottua omaan tahtiin: FlickFetch. Areenasta tallentamiseen on ohjelmia vaikka kuinka mutta FlickFetchissä on erilaisia hyödyllisiä toimintoja laajasti (käyttäjän tekemät laajat ohjeet). Mm. sarjojen jaksojen kaikkien jaksojen lataaminen onnistuu helposti Ohjelmalista -toiminnolla, seurasitpa sitten yhtä tai kymmeniä ohjelmia telkusta/radiosta. Hallitsee tietysti myös Ylen Elävän arkiston mutta myös Ruudun ja TV5:n.
Ohjelma on suomalaista tekoa ja kehittäjä on tavoitettavissa Techbbs:ssä.
Täytyy sanoa että oli oikein asiapitoinen ohjelma.laajalla skaalalla käsiteltiin asioita mutta paletti pysyi hyvin koossa.
Tulee uusintana ilta kympin jälkeen,mut tosissaa kuulee näiden edellä mainittujen sovellusten kautta.
Suosittelen lämpimästi.
Nukkuessasi et voi tietää nukkuvasi.ymmärrät sen vasta herättyäsi.
-Tommy Hellsten
Jos jollakin ei ole 55 minuuttia aikaa kuunnella ohjelmaa, siitä voi muutamassa minuutissa lukea pääkohdista tehdyn koosteen tekstimuodossa täältä.
Toki on parempi kuunnella koko ohjelma, mikäli mahdollista. Kooste on tehty myös sitä varten, ettei ole täyttä varmuutta, kuinka kauan tuo ohjelma on kuunneltavissa YLE Areenassa. Siltä varalta, että sillä on vain määräaika, tekstiversio on tyhjää parempi.
Johanneksen poika kirjoitti:Jos jollakin ei ole 55 minuuttia aikaa kuunnella ohjelmaa, siitä voi muutamassa minuutissa lukea pääkohdista tehdyn koosteen tekstimuodossa täältä.
Toki on parempi kuunnella koko ohjelma, mikäli mahdollista. Kooste on tehty myös sitä varten, ettei ole täyttä varmuutta, kuinka kauan tuo ohjelma on kuunneltavissa YLE Areenassa. Siltä varalta, että sillä on vain määräaika, tekstiversio on tyhjää parempi.
Minulle jäi vähän hämärän peittoon: "Toki on parempi kuunnella koko ohjelma, mikäli mahdollista." Ja miksi?
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
SonOfJesus kirjoitti:Minulle jäi vähän hämärän peittoon: "Toki on parempi kuunnella koko ohjelma, mikäli mahdollista." Ja miksi?
Jos kuuntelee koko ohjelman YLE:n Areenasta, kuulee kaiken, mitä ohjelmassa sanotaan. Omassa tekstimuotoisessa koosteessa on otettu mukaan vain omasta mielestäni tärkeimmät ja oleellisimmat asiat ohjelmasta. Se on "kooste" tai "tiivistelmä" sanan varsinaisessa merkityksessä. Se ei siis ole "koko ohjelma".
uskollinenidiootti kirjoitti:Entistä sairaammalta kuulostaa mihin on uskonut tämän lähetyksen jälkeen koska itse kun oli mukana kaikki on totta mitä siellä ääneen sanoo.
Itse olen perehtynyt lahkon touhuihin vuosien ajan, ja hommasta löytyy jatkuvasti ihan uusia sairauden tasoja. Kun luulee, että mikään ei enää yllätä, huomaa nopeasti olleensa väärässä.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
SonOfJesus kirjoitti:Minulle jäi vähän hämärän peittoon: "Toki on parempi kuunnella koko ohjelma, mikäli mahdollista." Ja miksi?
Jos kuuntelee koko ohjelman YLE:n Areenasta, kuulee kaiken, mitä ohjelmassa sanotaan. Omassa tekstimuotoisessa koosteessa on otettu mukaan vain omasta mielestäni tärkeimmät ja oleellisimmat asiat ohjelmasta. Se on "kooste" tai "tiivistelmä" sanan varsinaisessa merkityksessä. Se ei siis ole "koko ohjelma".
Tarkennukseksi. Lainaamani lause kuulostaa korvissani kovin "oli niin hyvä konventti" -sanonnalta, että toivoin siihen jonkin ehdollistamisen esim. Jos kiinnostaa, oma ero kaivelee... Eli kysyin, miksi ohjemaa pitäisi kuunnella. Toki ymmärrän koko ohjelman ja koosteen eron.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
SonOfJesus kirjoitti:Eli kysyin, miksi ohjemaa pitäisi kuunnella. Toki ymmärrän koko ohjelman ja koosteen eron.
Ei ohjelmaa ole pakko kuunnella. Se on täysin vapaaehtoista. Jokaisella yksilöllä on oikeus valita ajankäyttönsä ja kiinnostuksen kohteensa. Ymmärrän, jos joku haluaa lukea Aku Ankka -lehteä. Se sisältää paljon viisauksia, ihan oikeasti.