"Mä joka päivä töitä teen..."

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Jumala on rakkaus. Nyt jumalaa vituttaa. Jumala on ääretön, mutta nyt jumala haluaakin rajoittaa itsensä persoonaksi. Jumala inhoaa syntiä, mutta tämän vuoden best sellerissään jumala ehdottaa, että pedarit saavat matkustaa paratiisiin pummilla. Jumala on ourobouros, saunasolmu ja tippaleipä. Onko kolmas silmä jo auki!
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

J Hepatiitti kirjoitti:Jumala on rakkaus. Nyt jumalaa vituttaa.
Harmistuneisuus on helppo ymmärtää kun homma on mennyt turhan lepsuksi, porukka ei enää kunnioita jumalan rakkaudellisia tappojärjestelyjä, vaan tottelee ennemmin maallisia lakeja ja jättää tappamatta kaikki mahdolliset erimieliset vanhaan malliin (w52 Nov. 15 p. 703), tyytyen pelkästään karttamaan.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Polyester »

J Hepatiitti kirjoitti:Jumala on rakkaus. Nyt jumalaa vituttaa.
Jumalan vitutus kasvaa kasvamistaan. Jumala raivostuu. Jumala kostaa. Jumalalla karkaa mopo käsistä. Sivullisia kuolee. Paljon. Jumala haistaa uhrisavun. Jumala leppyy. Kaikki hyvin taas. Huh.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Polyester kirjoitti:
J Hepatiitti kirjoitti:Jumala on rakkaus. Nyt jumalaa vituttaa.
Jumalan vitutus kasvaa kasvamistaan. Jumala raivostuu. Jumala kostaa. Jumalalla karkaa mopo käsistä. Sivullisia kuolee. Paljon. Jumala haistaa uhrisavun. Jumala leppyy. Kaikki hyvin taas. Huh.
Jumala herää kusen ja veren tahrimassa päällysvaipassa. Jumalalla on viikonlopun jäljiltä muistissaan kansanmurhan mentävä aukko. Jumalan päätä sattuu. Jumala makaa pitsalaatikoista tehdyllä patjalla. Taas kerran jumala lupaa itselleen kirjautua heti maantaina minnesotahoitoon.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Polyester »

J Hepatiitti kirjoitti:Jumala herää kusen ja veren tahrimassa päällysvaipassa. Jumalalla on viikonlopun jäljiltä muistissaan kansanmurhan mentävä aukko. Jumalan päätä sattuu. Jumala makaa pitsalaatikoista tehdyllä patjalla. Taas kerran jumala lupaa itselleen kirjautua heti maantaina minnesotahoitoon.
UM-käännöksen muoto 'ryhtyi virkistäytymään' alkaa tuntua koko ajan osuvammalta :D
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Polyester kirjoitti: UM-käännöksen muoto 'ryhtyi virkistäytymään' alkaa tuntua koko ajan osuvammalta :D
Jumalalle tuhat viivaa on kuin yksi kalja ja yksi kalja on jo aivan liikaa? Pois tieltä ihmiset ja muut kedon eläimet.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

J Hepatiitti kirjoitti: Jumala herää kusen ja veren tahrimassa päällysvaipassa. Jumalalla on viikonlopun jäljiltä muistissaan kansanmurhan mentävä aukko. Jumalan päätä sattuu. Jumala makaa pitsalaatikoista tehdyllä patjalla. Taas kerran jumala lupaa itselleen kirjautua heti maantaina minnesotahoitoon.
Sitten Jumala käy suihkussa, pukeutuu ja teleporttaa itsensä valtakunnansalille pitämään esitelmän aiheesta "Tiukat kalsarit - mikä niissä herättää vanhurskaan närkästykseni?" Ja ne matkakulukorvauksethan vittu otetaan vastaan.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Weathertop kirjoitti: Sitten Jumala käy suihkussa, pukeutuu ja teleporttaa itsensä valtakunnansalille pitämään esitelmän aiheesta "Tiukat kalsarit - mikä niissä herättää vanhurskaan närkästykseni?" Ja ne matkakulukorvauksethan vittu otetaan vastaan.


Tähänhän on jo musiikkivideokin valmiina! :lol:
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Maan päällä oman onnensa nojaan jätetty ihmiskunta yrittää selviytyä parhaansa mukaan, aavistamatta edes olevansa mukana suuressa kiistakysymyksessä, josta vanheneminen, sairaudet ja kuolema johtuvat. Jopa itse maa on kirottu.

Samaan aikaan Alcyonen toimistolla joku on 'ryhtynyt virkistäytymään'...

J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

God, is that you?
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

J Hepatiitti kirjoitti:God, is that you?
No, this is nine one one, how can I help you?
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ajatteluun edellytetään tietynlaista aikuisuutta. Läheskään kaikki uskovaiset eivät siihen kykene.
1. Kor. 13:11
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. (Paavali) KR92 mukaan. M.O.R.T
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Nämä kristilliseen opiskelijalehteen luomispäivän pituudesta artikkelin kirjoittaneet opskelijat ovat selvästi sekä ajatelleet että tutkineet aihetta, artikkelissa on pointtia ja kannattaa tutustua, jos asia ei aivan selvä itselle ole!
Erinomainen teksti jonka pohjalta voi kantansa Raamatun "paivään"' sekä muodostaa että perustella.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: "Mä joka päivä töitä teen..."

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:Erinomainen teksti...
Muitakin mielipiteitä asiasta on liikkeellä.

Raamatussa kerrotun luomisen aikajaksojen yhteydessä on käytetty sanaa päivä, iltoineen ja aamuineen. Koen ristiriitaisena sen jos luomiskertomusta pitää totena ja kirjaimellisena, mutta kirjaimellisuus on hylättävä valikoiduin osin (johon valikointiin on helppo löytää raadollinen motiivi), vaikka päivä-sanan ja taivaanvahvuuden kohdalla. On helppo ymmärtää miksi jehovantodistajan on venytettävä luomispäiviä, tuollaista tarvetta ei ollut silloin kun Mooseksenkirjoja kasattiin, koska näkemyksissä ei ollut Kristuksen tuhatvuotishallintoa.

Mitä kannanmuodostukseen tulee, niin moni lienee kiinnostunut raamatullisista perusteluista sen suhteen miksi olisi valittu harhaanjohtava ilmaus, etenkin jos katsotaan jumalan olleen tekstin takana (perusteluihin tulee riittää VT). Samoin joku tiedonhaluinen saattaisi kiinnostua siitä miten pitkä tuon luomisjakso on ja millä perusteella.
Vastaa Viestiin