Entäpä jos hautajaisissa muistopuhetta puhuisikin Esko Valtaoja

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Entäpä jos hautajaisissa muistopuhetta puhuisikin Esko Valtaoja

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Niin, millainen olisi tähtitieteilijä muistopuhe?
https://areena.yle.fi/1-4051539?autoplay=true
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Entäpä jos hautajaisissa muistopuhetta puhuisikin Esko Valtaoja

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JPB5 kirjoitti:Niin, millainen olisi tähtitieteilijä muistopuhe?
Esko V. on sovittelevampi tällä saralla kuin Kari E., joka sanoo asiat niin kuin ne tällä hetkellä nähdään. Olisi mielenkiintoista vertailla mitä Kari puhuisi vastaavassa tilanteessa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Entäpä jos hautajaisissa muistopuhetta puhuisikin Esko Valtaoja

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Lohdullinen puhe. Kukaan ei tiedä kuka on oikeassa, mutta uskon että Valtaoja enemmän oikeassa kaikki uskonnot (ja Kari E:tä en tiedä, mutta Meilon mainitsemana, uskon hänen olleen todella väärässä).
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Entäpä jos hautajaisissa muistopuhetta puhuisikin Esko Valtaoja

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Verilettu kirjoitti:(ja Kari E:tä en tiedä, mutta Meilon mainitsemana, uskon hänen olleen todella väärässä).
Mulla on useampikin Kari Enqvistin kirja luettuna hyllyssä ja taitaa siellä olla Eskonkin kirja, en nyt pääse tarkistamaan. Kari E. ei pyri kaunistelemaan eikä miellyttämään, vaan sanoo niin kuin asian näkee. Eskolla ja Karilla ei liene mitään erimielisyyttä kosmologian faktoista, Esko on vaan avoimen toiveikas ihmiskunnan suoriutumisen suhteen tulevissa koitoksissa. Kari ei, Eskon tavoin, ylläpidä käsitteellisiä toiveita, mutta ei myöskään julista maailmanloppua. Helvetin hienoja tieteen ja maapallon historian arkipäiväistäjiä kumpainenkin.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Entäpä jos hautajaisissa muistopuhetta puhuisikin Esko Valtaoja

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Aha joo. Luulin että Kari E. olisi ollut joku karismaattinen todistaja. :D Kun eivät ole minulle henk.koht tuttuja, niin olen tottunut käyttämään sellaisista ihmisistä sukunimeä, niin olen tottunut ajattelemaan muidenkin tekevän, joten ajattelin että Kari E. on joku jonka nimeä ei saa mainita ;) Kyllähän minä Kari Enqvistin tiedän, hieman, jossain ohjelmassa nähnyt höpöttämässä.
(ah, nyt kun luin tuon aikaisemman kirjoituksesi, niin hävettää moinen todistaja-oletus, luin taas liian nopsasti Kuva)

Ja Valtaoja on joskus ällöttävän optimistinen. Mutta jotenkin alkanut kiinnostamaan hänenkin juttunsa. Juuri ne asioiden yksinkertaistamiset sopii tällaiselle yksinkertaiselle moniongelmaiselle. :shifty:
Vastaa Viestiin