Kiinteistömyynti kiihtyy Suomessa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Kiinteistömyynti kiihtyy Suomessa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pari päivää sitten, olikohan Hesarin juttu, oli juttua salien myynnistä Suomessa. Todistajien kanssa ollut puhetta asiasta ja selityksenä ollut että maailmalla rakennetaan paljon, moninkertaisesti verrattuna myytäviin kiinteistöihin.

Onko mistään saatavilla luotettavaa tietoa paljonko todistajat rakentaa maailmalla?

Onko kattavaa listaa myytävistä kiinteistöistä tiedossa?

Muistaakseni kaksi uutta salia tulossa suomeen purettavien tilalle, ja muutama isompi remontti tänä vuonna.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kiinteistömyynti kiihtyy Suomessa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieras kirjoitti: 12.07.2019 17:51 Pari päivää sitten, olikohan Hesarin juttu, oli juttua salien myynnistä Suomessa.
Oli Hesarin juttu.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006165906.html

Tein sen perusteella oman juttuni, jossa totesin, että tilanne on muuttunut sen jälkeen, kun olin itse julkaissut laajan jutun:

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1110.html

On todettava, että oma juttuni perustui neljän viimeisen vuoden aikana myytyihin ja myynnissä oleviin saleihin, Hesarin juttu kertoo kolmesta viime vuodesta.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kiinteistömyynti kiihtyy Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti: 12.07.2019 17:51 Pari päivää sitten, olikohan Hesarin juttu, oli juttua salien myynnistä Suomessa. Todistajien kanssa ollut puhetta asiasta ja selityksenä ollut että maailmalla rakennetaan paljon, moninkertaisesti verrattuna myytäviin kiinteistöihin.

Onko mistään saatavilla luotettavaa tietoa paljonko todistajat rakentaa maailmalla?
Todistajien selitys on ymmärrettävä, koska juuri tuohon päätelmään järjestö todistajat johdattelee.

Todellisuudessa rakentamiselle ei ole varsinkaan länsimaissa enää mitään tarvetta siinä merkityksessä kuin järjestö maalailee. Päinvastoin järjestöhän on jo vuosia tehostanut salien käyttöä yhdistämällä seurakuntia niin että yhä useammat seurakunnat käyttävät samaa salia. Käytännössä järjestö toitottaa todistajille samaan aikaan kahta vastakkaista viestiä. Yhtäältä se muistuttaa toistuvasti rakentamisesta ja siihen tarvittavista varoista, samalla kun se toisaalta kertoo miten tärkeää on pitää huolta siitä, että salien käyttöaste on järkevällä tasolla (joka tarkoittaa käytännössä sitä, että saleja myydään enemmän kuin rakennetaan).

Järjestön uusin puhallus: "Master plan"
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin