Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
harzit
Viestit: 101
Liittynyt: 17.09.2013 14:05

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja harzit »

Vastauksena otsikkoon. Ei välttämättä vie. Itse olen kuitenkin vahvasti kannabiksen laillistamista vastaan. Käytön dekrimilisointi kannabiksen (niinkuin muidenkin huumeiden)kohdalla pitäisi ehdottomasti tehdä. Käyttäjät eivät tarvitse poliisia vaan terveydenhuoltoa. Laillista lääkekäyttöä lääkärin määräyksellä pitäisi helpottaa. Joissain tapauksissa tämä on ainoa hyväksi todettu lääke kivunlievityksessä.

Onhan tällä se viihteellinen arvokin. Kenelle se sopii hyvä hänelle. Mutta niin monelle se ei sovi että käytön laiillistamista vastaan olen kuitenkin. Sanotaan että alkoholi on paljon pahempi. Niin onkin. Alkoholi on todella vaarallinen aine ja utilitarismisen filosofian mukaan sekin pitäisi kieltää mutta sitten tulee vastaan yksilönvapaus yms...
Avatar
lauri
Viestit: 3
Liittynyt: 25.09.2019 19:51
Viesti:

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja lauri »

harzit kirjoitti: 19.08.2019 21:17 Alkoholi on todella vaarallinen aine ja utilitarismisen filosofian mukaan sekin pitäisi kieltää mutta sitten tulee vastaan yksilönvapaus yms...
toisaalta tuleehan tuolla logiikalla yksilönvapaus vastaan kannabiksen tai minkä tahansa muunkin suhteen :wink:
veljesse
Viestit: 2
Liittynyt: 27.09.2019 14:28

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja veljesse »

lauri kirjoitti: 25.09.2019 20:01
harzit kirjoitti: 19.08.2019 21:17 Alkoholi on todella vaarallinen aine ja utilitarismisen filosofian mukaan sekin pitäisi kieltää mutta sitten tulee vastaan yksilönvapaus yms...
toisaalta tuleehan tuolla logiikalla yksilönvapaus vastaan kannabiksen tai minkä tahansa muunkin suhteen :wink:
Tuota minäkin olen aina miettinyt että mikä tarve ihmisillä on kontrolloida muita? Näitä elämää tuhoavia asioita on todella paljon maailmassa, joten eikö pitäisi keskittyä tiedon jakamiseen vaaroista kieltojen sijaan, jotka eivät toimi? Eri asia on sitten asiat jotka aiheuttavat ongelmia muille ihmisille, ne tulee tottakai kieltää.
Vastaa Viestiin