Nyt ottaa päähän ja lujaa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kerran kun , olin tunnustanut "natsijeppuli" tätilleni että , olen suunnitellut itsemurhaa siksi , että en pysty pääsemään eroon 'tumputuksesta' ,niin hän sanoi että , "se on moraalittomuutta ja se että aikoo riistää hengen itseltään - tekee siitä vielä paljon hirveämmän synnin - sinun täytyy vaan pyytää Jehovalta anteeksiantoa , että olet tuollaista harkinnutkin"
Tuli sellainen olo että ulospääsytietä ei löydy , eikä tumputuksesta voinut päästä eroon , vaikka yritti kovasti , aina lankes lopulta uudestaan.
:(
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieras

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

TV:n ykköskanavalta tulee myöhäisillalla se "terapiassa". Siinä terapeutti sanoi asiakkaalleen, että hän on kuin muutkin ihmiset, masturboi joskus.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Monet, etten rohkenisi sanoa useimmat, kristityt nuoret miehet ja naisetkin ovat kokeneet suurta syyllisyyttä ja häpeää asian johdosta. Kyseessä on kuitenkin aivan normaali ja luonnollinen ilmiö, minkä varttuneempi kypsä aikuinen hyvin ymmärtää. Mistään "hirmuisesta" asiasta ei ole kyse.
laureena
Viestit: 37
Liittynyt: 17.12.2009 17:40

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja laureena »

Huhhuh. Kylläpä tuli kurja ja vihainen olo kun luin mitä sun tyttärelle on tapahtumassa. Iski välittömästi halu tarttua esineeseen X ja mennä paikkaan YYY ja tehdä asiaa ZZZ.
Onneksi asia on nyt hyvin hallussa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tyttäresi tarvitsee jatkossa ja kokoajan tukeasi. Kasvaminen suhtkoht tasapainoiseksi aikuiseksi ei jeppulakeppula ympäristössä ole mikään itsestään selvyys.
Itse olin samankaltaisesta + monesta muusta asiasta 16 vuotiaan "oikeus"komiteassa ja potkuthan siitä tuli. En oikeasti edes ihan sydämeni pohjasta katunut,vaikka sanoin niin, mutta rikkeeni olivat niin kamalia :) Minulla ei ollut tukena ketään muuta kuin Tukholman lastensuojelu, joten ihanaa kun olet tyttäresi tukena :!:
Jag tror att jag kommer från Malmö.
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Nykyään tyttöni ei ole enään mukana Jehovan todistajien kuvioissa vaan opiskelee ja viettää aikaa paljon uusien (seuraava on tyhmä sana ) maailmallisten kavereiden kanssa. Tyttö on myös kiinnostunut mm.filosofiasta ja lukee paljon aiheeseen liittyviä kirjoja. Vaimoni yritti aivopestä tyttöä vartiotorniseuran oppiin mutta kun tyttö tuli vanhemmaksi niin hän alkoi ajatella omilla aivoillaan. Tyttö täyttää lokakuussa 20 vuotta.
Vieras

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuo tyttären itsenäisyys olisi periaatteessa puheenaihe rouvan kanssa. Mitä rouva pelkää ja mitä hän löytäisi Raamatusta taikka tyttäreltään rohkaisuksi itsenäisyyteen.

Sillä lailla kuitenkin, vaikka on toisaalta hassua näin toivottaa asiasta joka on toisaalta vain niin kuin asiat pitääkin olla.
Vieras

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikös alaikäisen ollessa esim. poliisikuulustelussa kuulu sosiaaliviranomaisen olla mukana?

Tähän suhteutettuna on kohtuutonta antaa alaikäinen VT-seuran vanhimpien kuulusteluun.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Eikös alaikäisen ollessa esim. poliisikuulustelussa kuulu sosiaaliviranomaisen olla mukana?
Näin on. Minun nuoruudessani alaikäisyyden raja kulki 21 veessä, nyt 18:ssa. 20-kymppinen ei ole enää pääsääntöisesti kenenkään holhouksen tai huoltajuuden alainen. 17-vuotias luetaan alaikäiseksi ja rikoksiakin tehdessän nuoreksi (tässähän alaraja kulkee 15-ikävuodessa, mikä ei suinkaan vapauta korvausvelvollisuudesta). Jo yksin 18-vuotiasta kohdellaan, kuten aikuista konsanaan, eräin poikkeuksin, mihin edellä viittasin.

Japi: tsemppaan, tyttäresi on älykäs nuori nainen, eikä kokemansa jälkeen ainakaan hevin koukutettavissa. Omalla kohdallasi on suorastaan siunattu tuo JT-oppi: mies on perheen pää. Jess.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

laureena kirjoitti:Huhhuh. Kylläpä tuli kurja ja vihainen olo kun luin mitä sun tyttärelle on tapahtumassa. Iski välittömästi halu tarttua esineeseen X ja mennä paikkaan YYY ja tehdä asiaa ZZZ.
Onneksi asia on nyt hyvin hallussa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tyttäresi tarvitsee jatkossa ja kokoajan tukeasi. Kasvaminen suhtkoht tasapainoiseksi aikuiseksi ei jeppulakeppula ympäristössä ole mikään itsestään selvyys.
Itse olin samankaltaisesta + monesta muusta asiasta 16 vuotiaan "oikeus"komiteassa ja potkuthan siitä tuli. En oikeasti edes ihan sydämeni pohjasta katunut,vaikka sanoin niin, mutta rikkeeni olivat niin kamalia :) Minulla ei ollut tukena ketään muuta kuin Tukholman lastensuojelu, joten ihanaa kun olet tyttäresi tukena :!:
Jehovantodistajuuden vitsaus on siinä, että lapsuus turmellaan jo varhain. Minun kohdallani ongelmat oli aiheutettu jo ennen kuin oiln täyttänyt 13 vuotta. Hemmetin hankala korjata kun on selkäytimeen valunut.
Varjo seuraa, halusit tai et.
BigBudha
Viestit: 29
Liittynyt: 04.05.2014 15:41
Paikkakunta: Si Chiang Mai, Thaimaa

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja BigBudha »

:(
Aina kun näen vanhoja "ystäviä" (eivät puhu eivätkä pukahda) ihmettelen, milloin heidän silmänsä avautuvat.
Utelias2
Viestit: 87
Liittynyt: 02.02.2020 09:46

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Utelias2 »

Saako JT mennä Naimisiin ns Maallisen kanssa ja mitä Sanktioita siitä voi seurata?
Observer
Viestit: 161
Liittynyt: 15.05.2014 18:45

Re: Nyt ottaa päähän ja lujaa

Viesti Kirjoittaja Observer »

^Saa teoriassa mennä mutta mahdolliset "edut" seurakunnassa menee ja muutenkin katsotaan kieroon ja usein jätetään käytännössä srk:n sosiaalisen toiminnan ulkopuolelle.

Toivottavasti ketjun alkuperäistä aloittajaa ei enää ota päähän 14 vuotta myöhemmin...
Vastaa Viestiin